لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۵۸

صالحی: تهدیدات اسرائیل تنها جنبه جنگ روانی دارد


علی اکبر صالحی، وزیر خارجه ایران روز چهارشنبه در مورد تهدیدهای اسرائیل برای حمله نظامی به ایران گفت: «کشور ما آمادگی مقابله با هرگونه تهديدی را دارد و ما هر تهديدی را هر چند جزيی جدی می‌گيريم و برای مقابله با آن خود را آماده می‌کنيم.»

به گزارش خبرگزاری فارس، علی اکبر صالحی گفته است:« البته اين امر به اين مفهوم نيست که اين تهديدات جدی هستند و اسرائيل در جايگاهی نيست که بتواند چنين تهديداتی را عملی کند.»

وزير امور خارجه ایران در ادامه افزود: اگر قرار بود که چنين تهديداتی عملی شود به طور حتم آنها چنين سروصدايی نمی‌کردند و اين تهديدات تنها جنبه جنگ روانی دارد.

علی اکبر صالحی در گفت وگو با روزنامه انتخاب گفته است: «اگر به واقع آن ها (اسرائیلی ها) می خواستند چنین کاری انجام دهند، این قدر در موردش سر و صدا نمی کردند. این ها پروپاگاندا و جوسازی و جنگ روانی است.»

اسرائیل می گوید فعالیت های هسته ای ایران در راستای دستیابی به بمب اتمی است که این کشور آن را تهدیدی برای موجودیت خود می داند. دولت راستگرای اسرائیل از زمان شکل گیری به نخست وزیری بنیامین نتانیاهو، روی برخورد نظامی با ایران تاکید داشته و حتی گفته برای این کار نیازی به کسب اجازه از آمریکا نمی بیند.

در اسرائیل حرکات ضد جنگ زیادی انجام شده و گروه های مخالف برخورد نظامی از دولت خواسته اند به سمت عملیات نظامی علیه ایران نرود.

ایران این اتهام را البته رد کرده و می گوید برنامه اتمی خود را برای تولید برق دنبال می کند و به دنبال بمب اتمی نیست. جمهوری اسلامی ایران اسرائیل را به رسمیت نشناخته و آن را «رژیم صهیونیستی» می خواند.

علی اکبر صالحی، وزیر خارجه ایران گفته است: «ما همواره آگاه و هشیار خواهیم ماند و برای مقابله و پاسخ دادن به هرگونه تهدیدی آماده هستیم. البته معنایش این نیست که این تهدیدها جدی است.»

مایکل اورن، سفیر اسرائیل در آمریکا روز چهارشنبه، ۲۶ مردادماه با تأکید بر این‌که دیپلماسی در قبال ایران به نتیجه نرسیده است، از حمله نظامی به مراکز هسته‌ای ایران حمایت کرد و گفت اسرائیل خواهان حمله به این مراکز است، حتی اگر این حمله فعالیت هسته‌ای ایران را متوقف نکند و تنها آن را برای مدتی به تأخیر بیاندازد.

مایکل اورن ۵۷ ساله که چند روز پیشتر نيز به شبکه تلويزيونی «سی ان ان» گفته بود که پنجره و فرصت زمانی قبل از توسل به اقدام نظامی در حال «کوچک و کوچکتر شدن» است، گفته بود که اسرائیل در خصوص ایران به مقطع حساسی رسیده است و لازم است که در این راستا تصمیمات مهمی اتخاذ شود. وی ایران کنونی را از جمله «خطرناک‌ترین تهدیدهایی» خواند که اسرائیل در ۶۴ سال عمر خود با آن روبرو بوده‌ است.

اسرائيل طی سال های اخير با توجه به آنچه که «گسترش خطرات» و ادامه «تهديدها ازسوی ايران» خوانده است، پيوسته سيستم‌های دفاع موشکی خود را توسعه داده است.
XS
SM
MD
LG