لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۲۸

سفر «سارا برايتمن» برای نخستين اجرای موسيقی در فضا


سارا برايتمن، خواننده اوپرا، آهنگساز و رقصنده بریتانیایی تمرين‌های خود برای سفر به فضا را در روسيه شروع کرده است. اين خواننده قرار است نخستين اجرای موسيقی در فضا را انجام دهد.

به گزارش سايت رسمی خانم برايتمن، اين خواننده از کودکی رويای سفر به فضا را در سر داشته و حالا برای سفر به فضا و اجرای موسيقی خود را آماده می‌کند.

اين سفر ۵۲ ميليون دلار هزينه دارد. خانم برايتمن گفته هم خودش و هم بخشی از حاميان مالی اين هزينه را برعهده گرفته‌اند.

به گزارش سايت «هاير لرنينگ» خانم برايتمن در مورد دشواری‌های اجرای موسيقی در فضا گفت: «موسيقی يک امر فيزيکی است. ما تحت جاذبه و شرايطی که بدنمان دارد می‌توانيم موسيقی (آواز) اجرا کنيم ولی در فضا شرايط به طور کامل متفاوت است.»

خانم برايتمن گفت: «من به مدت ۱۰ روز در فضا خواهم بود که گويا هفت روزش صرف تطبيق با شرايط می‌شود در نتيجه پروژه بلندپروازانه‌ای در نظر نگرفته و سعی می‌کنم پروژه‌ای ساده را دنبال و اجرا کنم.»

سارا برايتمن در حال حاضر در روسيه شرايط آمادگی قبل از سفر به فضا را طی می‌کند. وی پس از اتمام تمرين‌ها با راکت روسی «سويوز» به ايستگاه فضايی بين‌المللی می‌رود.

انجام امور اين سفر با شرکت «اسپيس ادونچور ال‌تی‌دی» است که يک شرکت جهانگردی و گردشگری فضايی در آمريکا است. ویدیو از کانال عمومی «سارا برایتمن» در یوتیوب:

XS
SM
MD
LG