لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۵۲

تساوی استقلال و سپاهان در جدال قهرمانی


در حساس‌ترين بازی هفته‌های پايانی ليگ برتر و رقابتی که فينال ليگ نام گرفته بود، استقلال و سپاهان در ورزشگاه آزادی و در حضور بيش از ۵۰ هزار تماشاگر به مصاف هم رفتند. برنده اين بازی می‌توانست در فاصله دو هفته تا پايان ليگ برتر، تا حدودی قهرمانی خود را مسجل کند اما اين بازی پر ماجرا با تساوی يک بر يک به پايان رسيد.

در نيمه نخست سعيد مظفری‌زاده، داور مسابقه، فرشيد طالبی را از سپاهان اخراج کرد. طالبی که معتقد بود خطايی مرتکب نشده، سر به زمين گذاشته و گريه می‌کرد. بازيکنان استقلال و سپاهان، حتی امير قلعه‌نويی سرمربی استقلال نيز درصدد دلداری به او برآمدند. فضا به گونه‌ای شد که طالبی در بيرون زمين با دلجويی ناظر بازی، راهی رختکن شد.

فرشيد طالبی که در ديدار نيمه نهايی جام حذفی مقابل همين تيم استقلال نيز در دقيقه ۲۰ اخراج شده بود، در پايان بازی گفت: «آيا سابقه داشته من در دو بازی پشت سر هم اخراج شوم؟ چرا قبول نمی‌کنيد که خدايی بالای سرمان است. علت بدبختی‌ تيم ملی هم همين است. چون نمی‌خواهيم حق به حق دار برسد.»

محرم نويد کيا در دقيقه ۶۵ روی ارسال جواهير سوکای، با ضربه‌ای زيبا دروازه مهدی رحمتی را باز کرد تا سپاهان را با پيش بياندازد. پيش از اين گل، استقلال صاحب توپ و ميدان بود اما طلايی پوشان تنها موقعيت طلايی خود را به ثمر نشاندند.

ايمان موسوی مهاجم استقلال نيز در دقيقه ۸۶ با دريافت کارت زرد دوم از ميدان اخراج شد تا هر دو تيم ۱۰ نفره شوند. در شرايطی که داور، هفت دقيقه وقت اضافه درنظر گرفته بود، در دقيقه ۹۴ محسن ايران نژاد گل به خودی زد تا استقلال در آزادی نبازد و همچنان دو تيم در کورس قهرمانی، شانه به شانه حرکت کنند.

استقلال با اين تساوی همچنان با يک امتياز بيشتر در صدر قرار دارد و سپاهان نيز با ۶۳ امتياز در رده دوم ايستاده است.

در ترکيب استقلال مهدی رحمتی، اميرحسين صادقی (فرزاد حاتمی)، حنيف عمران زاده، پژمان منتظری، علی حمودی، مجتبی جباری، جواد نکونام، خسرو حيدری، هاشم بيک زاده (عباس محمدرضايی)، ايمان موسوی و فرهاد مجيدی (سياوش اکبرپور) بازی کردند.

برای سپاهان هم شهاب گردان، ميلان سوشاک (محسن ايران ژاد)، علی احمدی، فرشيد طالبی، حسن جعفری، اميد ابراهيمی، امين جهان عاليان (محمدحسين مرادمند)، احسان حاج صفی، محرم نويد‌کيا ، جواهير سوکای (مهدی جعفرپور) و محمدرضا خلعتبری به ميدان رفتند.

امير قلعه‌نويی در پايان بازی گفت: در ۳۲ سالی که فوتبال بازی می‌کنم چنين بی‌عدالتی در فوتبال نديده‌ام. موقعيت‌های زيادی داشتيم که استفاده نکرديم و گل هم خورديم. مالکيت توپ ۷۰ به ۳۰ به سود ما بود. با اين حال اکنون در صدر جدول هستيم و ممکن بود با اتفاقات اين بازی، الان در صدر جدول نباشيم.

زلاتکو کرانچار سرمربی سپاهان هم گفت: «نحوه داوری به شکلی بود که سرنوشت قهرمان ليگ را در ابهام قرار داد. از عملکرد داوری راضی نيستم، دو کارت زردی که به طالبی داده شد سختگيرانه بود. در صحنه گل استقلال نيز قبل از اينکه بازيکن اين تيم صاحب توپ شود در موقعيت آفسايد قرار داشت.»

تراکتور سازی تبریز و فولاد خوزستان هم مساوی کردند

در ديگر ديدار صدرنشينان، تيم‌های تراکتورسازی تبريز و فولاد خوزستان نيز در ورزشگاه يادگار تبريز به تساوی يک بر يک رسيدند.

فولاد در نيمه اول توانست توسط لوسيانو پريرا از ميزبان خود پيش بيافتد، اما در نيمه دوم اين شاگردان تونی اوليويرا بودند که بازی بهتری را ارائه کردند و توانستند در دقيقه ۷۷ توسط محسن حسينی با ضربه‌ای زيبا بازی را به تساوی بکشانند.

تراکتورسازی اختلاف ۴ امتيازی خود با رقيبش فولاد را حفظ کرد تا در دو هفته پايانی شانس بيشتری برای کسب سهميه آسيايی داشته باشد.
XS
SM
MD
LG