لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۰۵

بازداشت سه نفر به اتهام توزیع گوشت الاغ در استان قم


خبرگزاری مهر گزارش کرده است سه نفر به اتهام سرقت الاغ و فروش گوشت آنها به رستوران‌های بین راهی در ایران دستگیر شده‌اند.

برپایه این گزارش سارقان این الاغ‌ها را دزدیده سپس به یک قصابی انتقال داده و گوشت آنها آماده فروش می‌کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روز سه‌شنبه بيست و دوم اسفند ماه، به کلانتری حسن‌آباد (قم) گزارش می‌شود که سه راس الاغ به سرقت رفته است.

این گزارش می‌افزاید ماموران پلیس، مالک قصابی را در حالی که مشغول خرد کردن الاغ ذبح شده بود، دستگير و به کلانتری انتقال دادند. متعاقب آن و پس از بازجویی مالک قصابی گفت: «دو جوان به نام‌های محمد و محرم الاغ ذبح شده‌ای را در حالی که پشت يک وانت گذاشته بودند برای فروش به مغازه آوردند و گفتند که دو الاغ زنده ديگر دارند که در صورت تمايل برای خريد با آنها تماس بگيرم.»

نیروهای پلیس منطقه گفته‌اند که توانسته‌اند دو متهم را شناسایی کرده و دو الاغ که هنوز کشته نشده بودند را پیدا کرده‌اند. این گزارش حاکی است متهمان گفته‌اند پس از سرقت الاغ و ذبح،گوشت الاغ را به قصابی فروخته و قصاب نيز پس از چرخ کردن گوشت، آن را به برخی از رستوران‌های بين راهی جهت مخلوط کردن و درست کردن کباب کوبيده به فروش می‌رساند.

برپایه این گزارش متهمان پس از دستگیری و ثبت اعتراف، برای رسیدگی بیشتر به دادگاه فرستاده شده‌اند. مسئله گوشت تقلبی یکی از مسائل دامنه‌دار بازار بهداشت تغذیه است و حتی در اروپا هم فروش غیرقانونی گوشت اسب در حال حاضر یکی از پرونده های روز است.

در هفدهم بهمن ماه سال جاری هم خبرگزاری دانشجویان ایران، گزارش داده بود به تازگی گوشت الاغ به قيمت ارزان و با مهر تقلبی وزارت بهداشت به اغذيه ‌فروشی‌ها در کرمان فروخته شده است.

رضا شمسی، رئيس مرکز بهداشت شهرستان کرمان گفته بود‌ گوشت الاغ عوارض خطرناکی را به دنبال دارد و موجب بيماری انگلی مشمشه می‌شود.

توزیع گوشت الاغ در حالی است که در آستانه سال نو قیمت یک کیلو گوشت گوساله به حدود ۳۰ هزار تومان و به گزارش روزنامه شرق یک کیلو گوشت گوسفندی به ۳۸ هزار تومان افزایش یافته است.
XS
SM
MD
LG