لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۲۰

مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان ؛ ایران در سه وزن دوم بدون مدال ماند


روز دوم رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان به ميزبانی مسکو، برای تيم ملی ايران شرايطی کاملاً متفاوت با روز نخست داشت. در پايان روز اول، روسيه با يک طلا، دو برنز و کسب ۲۶ امتياز صدرنشين شد. ايران نيز به رغم مرغوبيت مدال نسبت به ميزبان، با ۲۰ امتياز در رده دوم ايستاد.

اما در دومين روز از مسابقات، ايران سهمی در مدال های توزيع شده نداشت.

در ۶۰ کيلوگرم، حسن علی يف از جمهوری آذربايجان با غلبه بر حريف ژاپنی روی سکوی برتر ايستاد. در ۸۴ کيلوگرم، هريستو مارينوف از بلغارستان موفق شد پابلو هرناندز کوبايی را از پيش رو بردارد و روی سکوی قهرمانی بايستد.

در فينال فوق سنگين هم ميخان لوپز کوبايی از سد يوری پاتريکوف ارمنستانی گذشت.

برای تيم ايران طالب نعمت پور در ۸۴ کيلوگرم به دليل برخورد به حريف اسرائيلی و امتناع از مبارزه با او از دور مسابقات حذف شد. خبرگزاری ايسنا گزارش داده است که نعمت پور را به دليل بيماری آپانديس به بيمارستان منتقل کرده اند. در صورتی که پزشک فدراسيون جهانی مصدوميت نعمت پور را تاييد نمی کرد، او و تيم ايران با خطر محروميت مواجه می شدند.

همچنين اميد نوروزی در ۶۰ کيلوگرم، در مبارزه با حريف رومانيايی به برتری رسيد تا راهی دور بعد شود. او مقابل زائور کوراماگومدوف از روسيه هم به برتری رسيد اما در سومين کشتی به نماينده کره جنوبی باخت تا از دور مسابقات حذف شود.

محمد قربانی در ۱۲۰ کيلو ديگر نماينده ايران در روز دوم رقابت های کشتی فرنگی بود که با شکست از حريف اهل بلاروس، از جدول رقابت ها خارج شد.

ديروز در رقابت های ۹۶ کيلوگرم نيز اميرعلی اکبری روی سکوی قهرمانی ايستاد. او به ترتيب بر حريفانی از ازبکستان، مصر، بلغارستان و روسيه غلبه کرد تا به فينال برسد.

علی اکبری که اهل تبريز است اما در شهرستان شهريار بزرگ شده، در ديدار فينال مقابل حريف اهل بلاروس نيز به برتری رسيد تا روی سکوی قهرمانی بايستد. او مدال طلای خود را به مادرش تقديم کرده است.

همچنين در ۶۶ کيلوگرم سعيد عبدولی مقابل نماينده پرتغال به پيروزی رسيد اما از تاماش لورينچ مجارستانی شکست خورد تا از دور مسابقات حذف شود.

مهدی محمدی در ۷۴ کيلو آخرين نماينده ايران است که روز چهارشنبه مقابل حريفانش به ميدان خواهد رفت.

« اين مدال طلا، تقديم به ملت بزرگ ايران»

در رقابت های روز نخست، حميد سوريان در ۵۵ کيلوگرم با شکست دادن حريفانی از الجزاير، بلغارستان، فنلاند و ارمنستان به فينال رسيد. اعجوبه تکنيکی ورزش ايران در نبرد آخر با غلبه بر نماينده کره جنوبی، برای پنجمين بار روی سکوی نخست جهان ايستاد.

سوريان در سال های اخير، فقط مدال طلای المپيک پکن را از دست داده که علت اين موضوع از نگاه کارشناسان کشتی، ضعف و ناکارآمدی کادر فنی وقت تيم ملی بود که جای محمد بنا، کاشف سوريان را در آن مسابقات گرفته بودند.

سوريان که پارسال هم ستاره مسابقات جهانی معرفی شده بود، پس از کسب پنجمين مدال طلا به سايت رسمی فدراسيون کشتی ايران گفت: «از حالا برای کسب مدال طلای المپيک لندن آماده شوم.»

نابغه کشتی فرنگی جهان در ادامه ابراز اميدواری کرد مدالش باعث نشستن لبخند بر لب مردم ايران شود. سوريان گفت: «اين مدال طلا را به مردم بزرگ ايران تقديم می کنم.»
XS
SM
MD
LG