لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۴۵

معرفی يک ايرانی – آمريکايی به عنوان دستيار وزير خزانه داری آمريکا


باراک اوباما رييس جمهوری آمريکا روز پنجشنبه «سيروس امير مکری» را به عنوان دستيار وزير خزانه داری آمريکا در امور موسسات مالی معرفی کرد.

سيروس اميرمکری، ايرانی الاصل است و در دانشکده حقوق شيکاگو درس خوانده و همچنین از اين دانشگاه مدرک دکتری در رشته تاريخ گرفته است.

انتصاب آقای اميرمکری بايد به تاييد مجلس سنای آمريکا هم برسد.سيروس اميرمکری پيش از اين مشاور حقوقی ارشد رييس کميسيون معاملات آمريکا را بر عهده داشت.

به گزارش روزنامه وال استريت جورنال، سمتی که آقای اميرمکری عهده دار می شود، پست حساسی است که مسئوليت اجرای قانون موسوم به «داد – فرنک» برای جلوگيری از تخلفات موسسات مالی و بانک ها را برعهده دارد.

سيروس اميرمکری متولد تهران است و در سال ۱۹۸۱ به آمريکا مهاجرت کرده و طبق اطلاعات موجود در وبسايت ايرانيان آمريکا، از وکلای فعال مخالفت با مجازات اعدام و از فعالان حوزه ايرانی – آمريکايی ها بوده است.

قانون داد - فرنک که به نام دو نماينده در کنگره آمريکا نامگذاری شده، از اصلی ترين قوانين مصوب دولت باراک اوباما برای جلوگيری از تخلفات مالی است.

سيروس اميرمکری از دستياران اصلی نگارش و تهيه اين قانون بوده است.

دولت باراک اوباما از زمان شروع به کار اعلام کرده بود طرحی برای کنترل و جلوگیری از هرگونه تخلف مالی آماده می کند تا از هرگونه رکود مالی دیگر در بازار اقتصاد آمریکا جلوگیری شود.

قانون موسوم به داد - فرنک، طرحی است که به ویژه روی سرمایه گذاری های بدون پشتوانه متمرکز شده تا از موسسات مالی نتوانند بازار اعتباری آمریکا را به مشکل دچار کنند.
XS
SM
MD
LG