لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۴۹

«از آلن بپرسيد»؛ گفت وگوی ايرانيان با سخنگوی وزارت خارجه آمريکا


وزارت خارجه آمريکا در بيانيه ای اعلام کرد تمامی مردم ايران و ايرانيان می توانند از اين به بعد در گفت وگوی مستقيم با آلن اير، سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمريکا قرار بگيرند و تمامی پرسش های خود را بپرسند.

برنامه «از آلن بپرسيد» هر ماه اجرا می شود و در طول ماه می توان پرسش ها از آلن اير را توسط سايت های توييتر، يوتيوب و يا سايت «يو اس ای در فارسی» بفرستند و در پايان ماه، سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه به تمامی آن ها پاسخ خواهد داد. اولين بخش از اين مجموعه يک ويدئوی ده دقيقه ای است که در صفحه فيس بوک وزارت خارجه آمريکا به زبان فارسی، منتشر شده است.

همچنين در يوتيوب شبکه ای به همين نام ايجاد شده و ويدئوها در اين صفحه منتشر می شوند. مخاطبان می توانند پرسش های خود در مورد موضوع ماه که در صفحه يوتيوب يا صفحه فيس بوک مطرح می شود، با آلن اير در ميان بگذارند.

اولين سری از اين برنامه به رواديد، مشکلات و مسائل آن اختصاص داشت و موضوع بعدی در پايان ماه اوت، ماه جاری ميلادی اعلام می شود.

وزارت خارجه آمريکا در بيانيه خود نوشته که با توجه به فقدان هرگونه رابطه ديپلماتيک ميان ايران و آمريکا در ۳۰ سال گذشته، اين اميدواری هست که با توجه به ابزارهای جديد و نوين ارتباطی و اينترنتی، مردم ايران بتوانند گفت وگوی مستقيم با آمريکا ايجاد کنند.

با توجه به اين که آمريکا سفارت فعالی در ايران ندارد، مردم ايران برای امور کنسولی، سفر و رواديد بايد به کنسولگری آمريکا در دبی مراجعه کنند.

XS
SM
MD
LG