لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۱۵

تعرض به خانه ابوالحسن بنی‌صدر در فرانسه


خانه ابوالحسن بنی‌صدر پس از ورود افراد ناشناس
خانه ابوالحسن بنی‌صدر پس از ورود افراد ناشناس
گزارش‌ها حاکی است شنبه شب و در حالی که ابوالحسن بنی صدر با همسرش به محل مسکونی خود باز می‌گردند، در می‌یابند که به محل سکونت آنها تعرض شده، شیشه‌ها شکسته و وسایل خانه آنها به هم ریخته است.

آقای بنی صدر که نخستین رییس جمهوری ایران پس از انقلاب اسلامی است، در گفت و گویی با رادیو فردا با تایید خبر یاد شده گفت: «دو هفته پیش همسرم در حال ورود به خانه بود که دو نفر به او حمله کردند که داد و فریاد می‌کند و به دادش می‌رسیدند و مهاجمان فرار کردند و پلیس آمد و اثر انگشت گرفت و تحقیقاتی کرد که البته هنوز نتیجه آن معلوم نشده است، اما دیشب که آمدیم، با وضعیت دیگری روبرو شدیم.»

ابوالحسن بنی صدر گفت: «ما از زمان آن حمله به همسرم دو هفته‌ای در خانه نبودیم تا این که دیشب آمدیم و دیدیم به خانه حمله شده و همه چیز زیر و رو شده است. البته مهاجمان حرکت مشخصی داشتند، با نردبان به طبقه بالا رفتند، با سنگ شیشه را شکستند و اتاق های مشخصی را هم بازرسی کرده‌اند.»


وی در پاسخ به این پرسش که چیزی هم از خانه سرقت شده یا نه گفت: «سرقت هم شده ولی شیوه مربوط به کسی نیست که برای سرقت آمده باشد. مهاجمان دقیقا می‌دانستند کجای خانه در حیاط نردبان هست، در کدام اتاق‌ها ما زندگی می‌کنیم. یعنی مهاجم یا مهاجمان دقیق به خانه آشنا بودند.»

آقای بنی صدر گفت: «مدارک و اسنادی که بخواهند بدزدند، را در خانه نگهداری نمی‌کنم. ولی فقط همه چیز را پخش کرده و به هم ریخته‌اند.»

وی افزود:« این امر و این گونه حملات کار و امری عادی به نظر نمی‌رسد به ویژه که مدت زیادی است من در فرانسه زندگی می‌کنم و این طور که چنین حوادثی با فاصله‌های نزدیک انجام شود، تاکنون سابقه نداشته است.»

وی به جزییات مورد یا موارد سرقت شده از منزلش اشاره ای نکرد. به گفته دفتر آقای بنی صدر، پلیس فرانسه مشغول تحقیق و بررسی بر روی این پرونده است.

آقای بنی صدر پس از این که با رای عدم کفایت برای ریاست جمهوری در ایران روبرو شد، ایران را ترک کرده و از آن زمان به بعد در خاک فرانسه اقامت دارد.
XS
SM
MD
LG