لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۵۳

مجلس ايران خواستار تعطيلی فروشگاه های بنتون شد


اخيرا لوسیانو بنتون، مالک فروشگاه های زنجيره ای لباس بنتون، برای افتتاح شعبه های اين فروشگاه به ايران سفر کرد
اخيرا لوسیانو بنتون، مالک فروشگاه های زنجيره ای لباس بنتون، برای افتتاح شعبه های اين فروشگاه به ايران سفر کرد

چند نماينده مجلس ايران در نامه ای که در صحن علنی مجلس خوانده شد، از وزير کشور خواستند مانع فعاليت شعبه های فروشگاه های لباس « بنتون» ايتاليا در ایران به دلیل آنچه آن را ترویج مدهای غربی میان زنان خواندند، شود.


به گزارش خبرگزاری ها، پنج نماينده مجلس ازشهرهای تهران، مشهد، اردستان، تفت وبويراحمد با تذکری به وزير کشور ايران به افتتاح شعبه فروشگاه بنتون در تهران اعتراض کرد ه اند.


این نمایندگان خواستار پيشگيری از آنچه «نفوذ و دخالت سرمايه گذار صهيونيست بنتون در حوزه طراحی و مد لباس زنانه »خواندند، شدند .


پنج عضو کميسيون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنين با تهيه طرحی، خواستار تصويب قانونی در مجلس برای تعطيلی شعبه های بنتون در تهران شدند.


اين نمايندگان علت ارايه چنين طرحی را تاثير منفی اين فروشگاه بر پوشش زنان عنوان کرده اند.


نمايندگان مخالف فعاليت بنتون در ايران، لوسيانو بنتون صاحب فروشگاه های زنجيره ای لباس بنتون را ميلياردی«وابسته به شبکه صهيونيستی»خواندند و گفتند که وی به طورعمدی يا غير عمدی به ترويج پوشش های غربی در ايران می پردازد .


بنابرگزارش های داخلی، غلامعلی حداد عادل رييس مجلس نيز پس از قرائت تذکر اين نمايندگان گفت:«بنده نيز تذکری را به اين تذکرات اضافه می کنم که يکی دو مغازه ای که از اين سرمايه گذار ديدم، ظاهرا از استفاده از خط فارسی عار دارد و همه تابلوهايش را با حروف لاتين می نويسد که بايد از اين کار نيز طبق قانون جلوگيری شود.»


به گزارش خبرگزاری ها، محمد قاليباف شهردارتهران به دليل دعوت از«لوسيانو بنتون» مالک فروشگاه های زنجيره ای بنتون به ايران و دادن اجازه فعاليت به شعبه ای از فروشگاه بنتون در تهران به شدت مورد انتقاد و سرزنش اين نمايندگان قرار گرفته است .


فروشگاه بنتون سال گذشته مجوز رسمی فعاليت خود در تهران و ساير شهرهای ايران را دريافت کرد و با افتتاح شعبه هايی در تهران، مشهد و يزد نمونه های مشابهی از لباس های خود را که در اروپا در معرض فروش می گذارد، در ايران عرضه کرده است.


براساس اطلاعاتی که در وب سايت شرکت بنتون درج شده، بنتون درميدان کاج سعادت آباد، خيابان ظفر، خيابان دولت و خيابان آفريقا در تهران چهار فروشگاه داير کرده است .


بنتون همچنين دو فروشگاه در بلوار سجاد و خيابان احمداباد مشهد و يک فروشگاه در بلوار دانشگاه يزد دارد.


مديران شعبه ايرانی بنتون می گويند که اين فروشگاه در ۱۲ ماه گذشته بازدهی بسيار خوبی داشته و توانسته است رضايت مشتريان ايرانی خود را جلب کند .


لباس و پوشش؛ دغدغه ای هميشگی


اگرچه فعاليت فروشگاه بنتون اخيرا موجب تنش ميان محافظه کاران سنتی و شهردار اصولگرا تهران شده است، اما موضوع نوع پوشش زن ها و مردها در ايران مدت هاست که مجلس هفتم و کابينه محمود احمدی نژاد را به خود مشغول کرده است.


دغدغه ها در مورد نوع پوشش شهروندان ايرانی، موجب تصويب طرحی در مجلس شورای اسلامی به نام طرح «ساماندهی مد و لباس»در پاييز سال گذشته شد .


براساس اين طرح همه دستگاه های دولتی موظفند که برای کارمندان خود امکان تهيه لباس هايی با الگوی ايرانی- اسلامی فراهم آورند .


پس از تصويب اين طرح، چندين نمايشگاه مد لباس ايرانی- اسلامی در تهران و ساير شهرها برگزار شد؛ اما بر اساس گزارش ها هنوز الگوی واحدی از لباس ملی برای شهروندان ايرانی تهيه نشده است.


از سوی ديگر، تلاش برای ايجاد الگوی لباس ملی، درتابستان سال جاری با محدود کردن پوشش شهروندان در قالب طرح ارتقای امنيت اجتماعی همراه بوده است .


نيروی انتظامی جمهوری اسلامی در جريان اجرای طرح ارتقای امنيت اجتماعی، شمار زيادی از زنان و مردانی را که آنها را بدحجاب توصيف می کرد، بازداشت و پس از گرفتن تعهد کتبی آزاد کرد.


XS
SM
MD
LG