لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۹

بیل گیتس از مایکروسافت می رود


بیل گیتس از مایکروسافت می رود تا به فعالیت های بشردوستانه خود برسد.
بیل گیتس از مایکروسافت می رود تا به فعالیت های بشردوستانه خود برسد.

با عرضه ویندوز ویستا پس از پنج سال کار، بیل گیتس از ریاست مایکروسافت کنار می رود تا به کارهای بشردوستانه خود برسد.


این ثروتمند بزرگ به جز شرکت مایکروسافت، یک بنیاد کمک های بشردوستانه دارد و اعلام کرده به زودی شرکت مایکروسافت را ترک می کند تا بتواند به کارهای خیریه خود برسد.


بیل گیتس در ویندوز ویستا، کارهای زیادی انجام داده که بیشتر آنها، به کنترل نرم افزار توسط والدین کودکان برمی گردد. این شاید، تاثیر پدر شدن بر روی بیل گیتس باشد.


وی در گفت و گو با مجله تایم، گفته است به فرزندش اجازه نمی دهد بیشاز چند ساعت با کامپیوتر کار کند و ترجیح می دهد بداند فرزندش به چه سایت هایی مراجعه می کند.


بیل گیتس در سفری که به داووس سوییس و اجلاس اقتصادی کرده بود، گفت که به زودی تلویزیون در اینترنت ادغام می شود. در این گفت و گو از بیل گیتس خواسته شده بگوید چگونه ممکن است این اتفاق بیافتد، چرا که تاثیر این کار، به زبان دیگر نابودی مطبوعات چاپی و کتاب است.


آقای گیتس می گوید:«به تدریج به جایی می رسیم که به جای پولی که خرج کتاب و روزنامه می کنیم، ترجیح می دهیم یک تخته دیجیتال داشته باشیم که خواندنی های خود را روی آن نصب کنیم و از اینترنت، برنامه هایی را که انتخاب کرده ایم ببینیم. این کار، هم راحت تر و هم به صرفه تر است.»


مدیر و صاحب شرکت مایکروسافت می افزاید:«ما در شرکت مایکروسافت تیم تحقیق بسیار قدرتمندی داریم که می تواند تقاضاها و خواسته ها را پیدا کرده و براساس آن، حرکت رو به جلوی فناوری را به ما انتقال دهد. این تحقیقات نشان می دهد به تدریج، جای بسیاری از چیزها عوض می شود.»


وی این گونه توضیح می دهد:« شاید زمانی شما فقط یک آینه می گرفتید تا خود را در آن ببینید. قرار نبود آینه کار دیگری انجام دهد. اما حالا همه جا یک ال سی دی، یا یک صفحه نمایشگر هست. به تدریج آینه به ساعت مجهز شد، پس از آن دمای اتاق را هم نشان می داد و حالا تبدیل شده به صفحه ای که تصاویر دیگر زندگی شما را هم نشان می دهد. برای همین اگر شما الان به اینترنت نگاه کنید، می بینید که به دلخواه خود می توانید شبکه های خبری، برنامه های تلویزیونی و حتی سریال های مورد علاقه خود را ببینید.»


وی که بسیار به آموزش و ترویج تحصیل علاقمند است، به این نتیجه رسیده که هرچند فناوری پیشرفت کرده، تاثیر زیادی بر روش های آموزشی نگذاشته، چرا که تمامی فناوری مورد استفاده در محیط های تحصیلی، فقط می تواند به بالابردن انگیزه کمک کند اما در یادگیری نقش چندانی نداشته است.


بیل گیتس، قرار است از ژوئیه ۲۰۰۸ ، دیگر در مایکروسافت نباشد. به قول خودش،«تمام وقت بشر دوست و نیمه وقت مدیر مایکروسافت» می شود ولی هیچ نمی داند که آینده این نوع از زندگی چگونه است.


عرضه ویندوز ویستا، آخرین مجموعه ای بود که بیل گیتس در کنار آن بود و دیگر در پروژه های آینده مایکروسافت، بیل گیتس حاضر نخواهد بود.


XS
SM
MD
LG