لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۶:۳۵

تونی بلر: ایران «وصله ناجور» است


تونی بلر از برگزاری کنفرانس هولوکاست در جمهوری اسلامی به شدت انتقاد کرد.
تونی بلر از برگزاری کنفرانس هولوکاست در جمهوری اسلامی به شدت انتقاد کرد.

تونی بلر، نخست وزير بريتانيا روز سه شنبه در جلسه مطبوعاتی خود با انتقاد از سياست های ايران در منطقه، جمهوری اسلامی را عامل گسترش ناامنی و بی ثباتی در خاورميانه دانست .



آقای بلر که پس از بازگشت از آمريکا و ديدار با رييس جمهور اين کشور درباره آينده عراق با خبرنگاران ديدار داشت، از ايران به عنوان «دردسر» در منطقه ياد کرد .

تونی بلرگفت: ايران در حال حاضر و با قصد قبلی، بزرگترين دردسر برای کشورهای مدرن و برای ما ، بريتانيا، در منطقه است.»


نخست وزير بریتانیا همچنين ايران را «وصله ناجور» دانست و گفت: ايران در شرايط فعلی، بزرگترين تهديد استراتژيک در کل منطقه خاورمیانه محسوب می شود .


آقای بلر هفته گذشته در کنفرانس خبری مشترک با جرج بوش، به نقش ايران در عراق اشاره کرده و گفته بود از دخالت های ايران در عراق و انتقال اسلحه به جنوب عراق، مطلع است .


جمهوری اسلامی همواره دخالت در اوضاع داخلی عراق را رد کرده است و ناامنی های عراق را با حضور نيروهای آمريکايی در عراق مرتبط می داند .


تونی بلر، با انتقاد شديد از برگزاری کنفرانس هولوکاست در تهران، جمهوری اسلامی را دولتی خطرناک و تندرو خوانده است .


نخست وزير بریتانیا گفت: برگزاری کنفرانس و زير سوال بردن مرگ ميليون ها انسان به اندازه کافی شوک آور است. ضمن اين که رييس سابق «کوکلوس کلان» را هم دعوت کرده اند. مشخص نيست ديگر چه مدرکی بايد باشد که نشان دهد اين رژيم افراطی است .


تونی بلر، با انتقاد شديد از برگزاری کنفرانس هولوکاست در تهران، جمهوری اسلامی را دولتی خطرناک و تندرو خوانده است

گفته شده که ديويد ديوک، رهبر سابق کوکلوس کلان ها هم برای کنفرانس هولوکاست به تهران دعوت شده است .


کوکلوس کلان ها گروهی است افراطی که در سال ۱۸۶۵ تاسيس شده و از شعارهای آنها برتری نژاد سفيد بر سياه است. اين گروه به استفاده از خشونت معروف هستند .


آقای بلر گفت: شک دارم اکثريت مردم ايران از چنين رژيم افراطی حمايت کنند .


نخست وزير بریتانیا در ادامه، ايران را به دردسرسازی متهم کرد و گفت: هر چه در منطقه بيشتر نگاه کنيم، تاثير منفی ايران را بيشتر می بينيم و حالا با برگزاری اين کنفرانس می بينيم که تنفر و جدايی طلبی نسبت به ديگر اديان توسط اين حکومت، هر چند که با ديده شک بنگريم، واقعی است .


ايران کنفرانس بررسی هولوکاست را طی روزهای دوشنبه و سه شنبه در تهران برگزار کرد که نارضايتی های بين المللی زيادی به همراه داشت .


XS
SM
MD
LG