لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۲۹

«حال فیدل کاسترو وخيم است»


پزشکان معالج اسپانیایی کاسترو اعلام کردند جراحی های انجام شده روی رهبر کوبا تاثیری نداشته است.
پزشکان معالج اسپانیایی کاسترو اعلام کردند جراحی های انجام شده روی رهبر کوبا تاثیری نداشته است.

پزشکان اسپانيايی فيدل کاسترو، رهبر کوبا، اعلام کردند وضع جسمی وی وخيم است و سه عمل جراحی انجام شده بر روی او، تاثيری نداشته است.


به گزارش خبرگزاری فرانسه از مادريد، روزنامه ال پاييس در گزارشی از وضعيت جسمی کاسترو، خبر داده که مشکل تورم بافت ها در دستگاه گوارشی وی بسيار وخيم است و پزشکان هنوز راهی برای مقابله با اين مشکل پيدا نکرده اند.


فيدل کاسترو که ۸۰ سال دارد، از نيمه اول سال ۲۰۰۶، با اين بيماری و وخامت آن روبرو است و در چند عمل جراحی، بخش هايی از قسمت های پايينی روده وی برداشته شده، اما تورم بافت ها هنوز بهبود نيافته است

منابع تخصصی در بيمارستان گريگوريو مارانون، که در ماه گذشته، تيم پزشکی خود را به هاوانا، پايتخت کوبا اعزام کرده، خبر دادند که مشکل تورم بافت ها که کاسترو با آن روبرو است، در صورت کنترل نشدن، به از کار افتادگی دیگر اعضای بدن وی منتهی می شود.


اين در حالی است که رييس یک تيم پزشکی که به کوبا رفته بود، پس از بازگشت، وضعيت کاسترو را «خوب» ارزيابی کرده و گفته بود فيدل رو به بهبودی است.


اما منابع خبری در بيمارستان مارانون، گفته اند از زمانی که فيدل از مشکل خود با خبر شده، پس از ۴۷ سال در دست داشتن رهبری کوبا، تصميم گرفته قدرت را به رائول، برادر خود واگذار کند.


فيدل کاسترو که ۸۰ سال دارد، از نيمه اول سال ۲۰۰۶، با اين بيماری و وخامت آن روبرو است و در چند عمل جراحی، بخش هايی از قسمت های پايينی روده وی برداشته شده، اما تورم بافت ها هنوز بهبود نيافته است.


به دليل بيماری کاسترو، آنزيم های گوارشی وی نيز درست عمل نمی کند و در آخرين جراحی وی، آنزيم مصنوعی ساخت کره جنوبی به وی تزريق شده که جواب نداده و پزشکان وی مجبور شدند نوع ديگری را که در اسپانيا ساخته شده، به بدن وی تزريق کنند.


منابع خبری بيمارستان اعلام کردند احتمال بهبود کاسترو فقط ۲۰ درصد است.


XS
SM
MD
LG