لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۱:۲۶

درجستجوی پادشاه؛ کمیک استریپی از شاهنامه


مجسمه فردوسی، آفریننده اثر حماسی شاهنامه در تهران.
مجسمه فردوسی، آفریننده اثر حماسی شاهنامه در تهران.

بروس بهمنی، نويسنده و بازارياب ايرانی - آلمانی، ساکن شمال کاليفرنيا در گفت و گو با رادیو فردا، ازانتشار کتاب کمیک استریپ خود از داستان های شاهنامه فردوسی می گوید که مخاطبان زیادی را هم جذب کرده است.


این نویسنده و تصویرگر، توانسته علاوه بر معرفی قهرمانان اسطوره ای ايرانی به ایرانیان خارج از کشور، به ايجاد ارتباط ميان فرزندان نسل دومی ايرانی با ميراث های ادبی و اجدادی آنها کمک کند.


بروس بهمنی، نویسنده این کتاب ها که از مادری آلمانی و پدری ايرانی در آمريکا به دنيا آمده و بخش مهمی از زندگی خود را در ايران گذرانده برای دانشجويان نسل دوم ايرانی درباره کتاب مصور تازه خود به نام «درجستجوی پادشاه» سخن گفت.


بروس بهمنی، نویسنده کتاب «در جستجوی پادشاه»، از مادری آلمانی و پدری ايرانی در آمريکا به دنيا آمده و بخش مهمی از زندگی خود را در ايران گذرانده است.

آقای بمهنی که دوسال پيش بخشی از تراژدی رستم و سهراب را در کتابی با عنوان «رستم؛ داستان هايی از شاهنامه» رابه شکل کمیک استریپ و یا کاميک بوک منتشر کرده بود اين بار در کتاب درجستجوی پادشاه، با زبانی عاميانه و خواندنی کوشيده تا پل ارتباطی ميان خوانندگان ايرانی تبارانگليسی زبان و ميراث ادبی و اجدادی ايرانی آنها برقرار کند.


وی با اشاره به نمونه های مشابه آمریکایی و اسکاندیناویایی این نوع کمیک استریپ می گوید:«رستم، يک قهرمان ايرانی است که مانند سوپرمن آمريکايی، نمادی است از قدرت، انرژی مثبت، نيکی و نيکوکاری و اسکاندیناویایی ها نیز با به تصویر کشیدن وایکینگ ها، این نوع کار را تجربه کرده اند که موفق هم بوده است.»


آقای بهمنی معتقد است کمیک استریپ تازه او،« درجستجوی پادشاه»، با شرايط فعلی ايران همخوانی دارد چرا که به نظر او اين روزها«همه به دنبال يک نجات دهنده هستند» وشايد به اين وسيله و از طريق معانی مختلفی که در اين شاهکار فردوسی وجود دارد«خيلی ها بتوانند خودشان را در صفحات اين کتاب پيدا کنند».


بروس بهمنی اميدوار است فروش مناسب و بالای کتاب «کايت رانر»، نوشته خالد حسينی، نويسنده افغانی تبارکه نام شخصيت اصلی آن رستم است و ساختن فيلمی از روی اين کتاب بيش از پيش باعث جلب توجه جامعه آمريکايی به قهرمان کمیک استریپ های شاهنامه شود.


XS
SM
MD
LG