لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۲۵

استقلال در جام حذفی با ملوان روبرو می شود


استقلال تهران در مسابقه يک چهارم پايانی جام حذفی فوتبال ايران با نتیجه دو بر صفر شهرداری ياسوج را شکست داد تا برای رسيدن به فينال با ملوان روبه رو شود و در يک قدمی مسابقه پايانی با يکی از تيم های پرسپوليس، سپاهان و يا فولاد قرار گيرد.

در حضور حدود ۲۰۰۰ تماشاگر حاضر در ورزشگاه تختی تهران و در هوايی بارانی آبی پوشان تهرانی در هر نيمه يک گل زدند: اسماعيل شريفات در دقيقه ۲۰ و اميرحسين صادقی در دقيقه ۶۵. اين دو بازيکنان شاخص تيم استقلال بودند به ويژه شريفات که در پی يک ضربه کرنر با يک ضربه سر تماشايی گل نخست را زد و با يک ضربه آزاد گل دوم را با پرش و ضربه سر ديدنی صادقی پايه گذاشت.

استقلال با اين پيروزی در مرحله نيمه پايانی در ورزشگاه تختی بندر انزلی به ديدار ملوان خواهد رفت. با راهيابی استقلال تهران، ملوان بندر انزلی و فولاد اهواز به مرحله نيمه پايانی سرنوشت تيم چهارم نيمه پايانی از مسابقه حساس بين دو تيم پرسپوليس تهران و سپاهان اصفهان روشن خواهد شد.

تيم دسته اولی شهرداری ياسوج پس از حذف ذوب آهن – نايب قهرمان ليگ قهرمانان آسيا در سال ۲۰۱۰ – در برابر تيم استقلال بختی برای خلق شگفتی ديگری پيدا نکرد و در اواخر مسابقه هر چه کوشيد با کم کردن فاصله شکست را با کمترين فاصله بپذيرد، به دروازه محمد محمدی دست نيافت.

نيمه نخست با وجود بازی کند و کم اثر مردان تهاجمی استقلال – آرش برهانی و مهدی سيدصالحی – تيم با روحيه مهمان کمتر توانست خطری جدی در محوطه جريمه استقلال ايجاد کند.

استقلال فاقد قدرت تهاجمی و حضور خطرناک در محوطه جريمه شهرداری ياسوج بود و در نيمه دوم هم اين ضعف به چشم خورد تا گل دوم تيم تهرانی هم در پی يک ضربه ايستگاهی و با ضربه های سری به ثمر برسد که زيباترين لحظه های يک مسابقه نه چندان دلچسب به شمار رفت.

پيروزی استقلال پس از بالاگرفتن بحران

استقلال در حضور تماشاگران کم شمار خود در حالی به اين پيروزی دست يافت که پرويز مظلومی در مقام سرمربيگری اين تيم همچنان با کمبود مهره های کليدی اش دست به گريبان است.

اين کمبود به ويژه در مورد فرهاد مجيدی، کاپيتان تيم به چشم می خورد که پس از گزينش در رای گيری غيررسمی محبوبترين بازيکن جهان با مسوولان باشگاه و شخص علی فتح الله زاده، سرپرست استقلال اختلاف پيدا کرد و در آستانه جدايی از تيم پرهوادارش قرار گرفت.

نزديکی اميررضا واعظی آشتيانی – مدير عامل پيشين استقلال – با کاپيتان تيمش و دشمنی ديرين فتح الله زاده با واعظی آشتيانی دامنه اش به اختلاف عميق بين فرهاد مجيدی و باشگاه استقلال کشيده است. مجيدی به دليل غيبت در تمرين استقلال با جريمه سنگين سی ميليون تومانی رو به رو شد و کاپيتان تيم استقلال خطاب به سرپرست باشگاه گفت: «آقای فتح الله‌زاده، اين رسمش نبود. دوست نداريد در استقلال بمانم. وقتی بدهی سال گذشته را پرداخت کرديد، از ما خواستيد که در چک پرداختی، قرارداد امسال را عنوان کنيم تا به قول خودتان بتوانيد از سازمان پول بگيريد، ما بازيکنان به شما اطمينان کرديم و حالا با برخورد ناشايست پول پرداختی را جزو قرارداد امسال من محاسبه می کنيد. اگر شما ۷۸ درصد قرارداد مرا داده‌ايد، پس ۲۵۰ ميليون تومان چک که در اختيار من است مربوط به چيست؟»

فرهاد مجيدی می گويد: «آقای فتح الله‌زاده در پيغامی که خودش هم تاييد کرده از من خواسته بود به تمرين نروم، ولی فردای آن روز با کمال تعجب ۳۰ ميليون تومان من را جريمه کردند. اين نشانه اين است که آقايان دنبال بهانه‌ای بودند تا اين مشکلات به وجود آيد. همه هواداران بدانند که من فقط به خاطر حرف های آقای فتح الله‌زاده که مدعی بود، من برای استقلال از دلم بازی نمی ‌کنم و می ‌خواهم تو کار تيم بگذارم، به تمرينات نرفتم تا آقايان موفق باشند.»

باشگاه استقلال هم دو روز پيش از مسابقه با شهرداری ياسوج اطلاعيه ای منتشر کرد که در آن فرهاد مجيدی به ناروا گويی در مورد درصد رقم دريافتی و آلت دست شدن گروهی از رسانه ها و دوستانش متهم شده بود.

در اين بيانيه آمده است: «در کمال ناباوری فرهاد مجيدی ۷۰ درصد مبلغ پرداختی توسط باشگاه استقلال طی نيم فصل گذشته را در مصاحبه اش منکر شده است. اين در حالی است که مجموع قرارداد اين بازيکن با اين باشگاه ۳ ميليون و ۵۰ ميليون تومان است و از اين مبلغ ۲ ميليون و ۷۴ ميليون تومان طی چهار فقره چک (با اعلام تاريخ و رقم) به مجيدی پرداخت شده است که معادل ۷۸ درصد از کل مبلغ قرارداد امسال اين بازيکن است.»

جدا شدن علی کريمی از استيل آذين و پيوستن ناگهانی به تيم شالکه از بوندسليگای آلمان، این تردید را دامن زده که ممکن است اختلاف فرهاد مجيدی با استقلال هم به جدايی اين مهره کارساز و با تجربه استقلال منجر شود.
XS
SM
MD
LG