لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۵۸

هشت کشته و ۱۲ زخمی در جريان انفجار در کارخانه فولاد در يزد


گزارش ها از ايران حاکی است در جريان يک انفجار در يک کارخانه فولاد در يزد، دستکم هشت تن کشته شده و حدود ۱۲ تن هم زخمی شده اند. اين انفجار در کارخانه فولاد غدير، در انتهای شهرک صنعتی يزد روی داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، اين انفجار شامگاه روز يکشنبه روی داده و به گفته عزيزالله سيفی، فرماندار يزد، «تعدادی از کشته‌ شدگان از اتباع خارجی مقيم استان يزد، تعدادی از استان‌های همجوار و يک نفر مجروح هم مربوط به يزد است.»

فرماندار استان يزد از جزييات اين حادثه اطلاعاتی نداده و فقط گفته است: «کارخانه متعلق به بخش خصوصی است و مدير کارخانه و مسئولان از بعد از حادثه در بازداشت به سر می‌برند با اين حال دليل انفجار در اين کارخانه در دست بررسی است و جمعی از کارشناسان با جديت در حال بررسی دليل اين حادثه هستند.»

وی در مورد اين که چند نفر از مسئولان به همراه مدير کارخانه بازداشت شده اند و يا اين که اتهام آنها چه بود، حرفی نزده است.

طبق گفته های فرماندار يزد، انفجار در کوره ذوب کارخانه روی داده و تحقيقات برای مشخص شدن علت يا دلايل اين حادثه ادامه دارد.

اين گزارش حاکی است حادثه ياد شده ساعت ۱۹ و ۱۵ دقيقه شب يکشنبه روی داده است. به گفته آقای سيفی، «به دستور استاندار با شهرداری برای پرداخت تمامی هزينه دفن و انتقال کشته شدگان و مصدومان و با اداره کل اتباع خارجی برای انتقال بدون هزينه و سريع اتباع کشته شده به کشورهايشان هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.»

وی به جزييات دقيق تابعيت کشته شدگان اشاره ای نکرده است.

به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، «بررسی های اوليه، علت وقوع حادثه را وجود آب در آهن قراضه‌های پرس شده در کوره ذوب آهن» اعلام كرده بود اما علی اکبر اولیا، نماینده مردم یزد در مجلس به ايلنا گفته است: «مهمات اسقاط موجب بروز انفجار در کارخانه نورد فولاد غدير یزد شده است.»

آقای سیفی، فرماندار يزد اما از اين موضوع ابراز بی اطلاعی كرده و به ایلنا گفته که «به احتمال زیاد، انفجار كپسول گاز» باعث این حادثه شده است.

فرماندار یزد گفت: «در گفت وگو با كارشناسان این نظر مطرح شده که تعدادی كپسول گاز ميان ضايعات قابل ذوب، روانه كوره شده كه در نتيجه انفجار اين كپسول‌ها كوره نيز منفجر شده است.»

ایلنا نوشته که فرماندار یزد حاضر نشده نسبت به محل خرید آهن قراضه ها و منبع اصلی انتقال آن به این کارخانه، جزییاتی بدهد.
XS
SM
MD
LG