لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۲۶

کشف استخوان صدها جنین و نوزاد دختر در هند


آزمايش تشخيص جنيست جنين به لحاظ قانونی در هند ممنوع است.
آزمايش تشخيص جنيست جنين به لحاظ قانونی در هند ممنوع است.

پليس هند درحياط يک بيمارستان در استانی در مرکز هند، صدها قطعه از بقايای استخوان هايی متعلق به نوزادان و جنين های دختر را کشف کرد.


ماجرا از آن جا آغاز شد که يکشنبه گذشته، پليس در عمليات خاکبرداری حياط پشتی اين بيمارستان در شهرستان راتلام، بقايای استخوان هايی را پيدا کرد که تعدادی از اين استخوان ها، در کيسه های پلاستيکی قرار داشتند.


به گزارش رویترز، مقامات پليس هند اعلام کردند اين بيمارستان که درحياط پشتی آن استخوان ها پيدا شده، متعلق به مبلغان مذهبی مسيحی است.


ساتيش ساگزنا، رييس پليس شهر راتلام که اين بيمارستان در آن واقع شده اعلام کرد نيروهای پليس به صورت متمرکز در مورد جنين کشی يا نوزاد کشی از جنس دختر و سقط جنين غيرقانونی تحقيق می کنند.


آزمايش تشخيص جنيست جنين به لحاظ قانونی در هند ممنوع است.

پليس راتلام، بقايای بدن نوزادان و جنين ها را به آزمايشگاه دولتی فرستاده و همزمان از سه مظنون که يکی از آن ها کارگر بيمارستان و دوتن ديگر، پزشکان اين مرکز هستند، بازجويی می کند.


همچنين پليس، سوابق و پرونده های بيمارانی که به اين بيمارستان مراجعه کرده اند را ضبط کرده است.


آقای ساگزنا درباره قدم بعدی پليس در اين عمليات گفت:«بخش بعدی عمليات به اظهارات دو پزشک تحت بازجويی بستگی دارد.»


با اعلام خبر پيدا شدن اجساد کودکان، تعدادی از مردم عصبانی با حمله به بيمارستان خواستار اقدامی قاطع عليه مسوولان بيمارستان شدند که با برخورد پليس متفرق شدند.


اين در حالی است که آزمايش تشخيص جنيست جنين به لحاظ قانونی در هند ممنوع است. با این حال هنوز آن دسته از مردم هند که علاقه بسيار زيادی به فرزند پسر دارند، پس از آزمايش و زمانی که دريافتند فرزند آنها دختر است، اقدام به سقط و خاکسپاری جنين می کنند.


در برخی نقاط هند، پسرها نان آور آينده خانه پنداشته می شوند ودر مقابل اين تصور وجود دارد که دختران نان خور و زيان آور خانواده هستند چرا که والدين مجبورمی شوند جهيزيه سنگينی را برای آنان تهيه کنند.

در ماه دسامبر ۲۰۰۶، آذرماه گذشته، دولت هند اعلام کرد در ۲۰ سال گذشته، ۱۰ ميليون دختر يا پيش از به دنيا آمدن و يا بلافاصله پس از تولد، به دست والدين خود کشته شده اند.


دخترها زيان آور خانواده اند


رنوکا چادهوری، وزير امور توسعه زنان و کودکان در گفت وگو با يک روزنامه هندی اعلام کرد دولت قصد دارد برنامه جداگانه برای تخمين و سرشماری نوزادان دختری که کشته می شوند تهيه کند.


وزير امور زنان و کودکان هند گفت:«يکی از راه های مقابله با پديده دخترکشی، اين است که در مناطقی که اين کار رايج است، گهواره هايی بگذاريم و اعلام کنيم اگر کسی نوزاد دختر خود را نمی خواهد، می تواند او را به ما تحويل دهد».


در برخی نقاط هند، پسرها نان آور آينده خانه پنداشته می شوند ودر مقابل اين تصور وجود دارد که دختران نان خور و زيان آور خانواده هستند چرا که والدين مجبورمی شوند جهيزيه سنگينی را برای آنان تهيه کنند.


آمار سرشماری سال ۲۰۰۱ در هند حاکی از اين است که به ازای هر ۹۳۳ زن، يک هزار مرد وجود دارد.


خانم چاد هوری می گويد:«اين باعث شرمندگی ما در سطح ملی و جهانی است که هند با رشد ۹ درصدی در بخش ملی، خود هنوز دخترانش را می کشد.»


چند هفته پيش نیز گزارش شد پليس فدرال هند، تحقيقات درباره قتل مخوف حدود ۲۰ کودک و زن در استان «اوتار پرادش» را آغاز کرده است. اوتار پرداش، مجاور استانی است که شهر راتلام در آن واقع است.


XS
SM
MD
LG