لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۱۹

برگزاری نخستين جلسه رسيدگی به پرونده حوادث کوی دانشگاه تهران


گزارش ها حاکی است نخستين جلسه رسيدگی به پرونده حوادث کوی دانشگاه تهران که سه روز پس از انتخابات رياست جمهوری روی داد، برگزار شده است.

به گزاش خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، در جريان اين جلسه، صدور کيفرخواست در مورد اتهامات ۲۷ تن از متهمان حوادث کوی دانشگاه روز سه شنبه برگزار شده است.

اين گزارش حاکی است در جريان اين جلسه از دادگاه، فقط ۲۳ تن از متهمان به همراه وکلا و «برخی از شاکيان» حضور داشتند و رييس دادگاه گفته که تنها پس از پايان مراحل دادرسی و قطعی شدن حکم دادگاه، انتشار اسامی متهمان ممکن خواهد بود.

گزارش شده که در اين جلسه از دادگاه، نماينده حقوق وزارت علوم و نيز نماينده حقوقی دانشگاه تهران هم حضور داشته اند که شکايت خود را مطرح کرده اند. ضمن اين که يکی از متمهان و وکيلش از خود دفاع کرده اند و نماينده دادستان نيز از کيفرخواست خود دفاع کرده است.

جزييات بيشتری از اين جلسه دادگاه اعلام نشده و حتی زمان جلسه بعدی دادگاه هم اعلام نشده و فقط گفته شده «طی روزهای آينده» جلسات بعدی برگزار خواهد شد. به گزارش ايسنا به جز اين ۲۷ تن، پرونده ۱۷ متهم ديگر هم در دادگاه نظامی پايان يافته و قرار است با صدور کيفرخواست به دادگاه ارسال شود.

در ۲۵ خردادماه ۱۳۸۸، سه روز پس از انتخابات رياست جمهوری که آقای احمدی‌نژاد پيروز آن اعلام شد، تحصن دانشجويان ساکن کوی دانشگاه تهران در خيابان اميرآباد، با حمله و تيراندازی نيروهای امنيتی جمهوری اسلامی و لباس‌شخصی‌ها به خشونت کشيده شد.

معترضان می گویند که درحمله به کوی دانشگاه تعدادی از دانشجویان کشته شده اند، اما انتظامی ایران چنین مساله ای را رد می کنند.

چندی پس از آن، فيلم روايت حوادث آن حمله از شبکه تلويزيونی بی بی سی فارسی پخش شد که در آن و از ديد يکی از مهاجمان، جريان حمله و ضرب و شتم در کوی دانشگاه به تصوير کشيده شده بود.

پرونده حمله به کوی دانشگاه به موازات پرونده بازداشتگاه کهريزک تشکيل شد. اين نخستين بار است که گزارش می شود اين پرونده در جريان رسيدگی حقوقی و قضايی قرار گرفته است.
XS
SM
MD
LG