لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۱۳

ادامه مراسم مختلف، پيش از خاکسپاری جرالد فورد


جرالد فورد، سی و هشتمین رییس جمهوری آمریکا است.
جرالد فورد، سی و هشتمین رییس جمهوری آمریکا است.

تابوتحامل پيکر جرالد فورد، رييس جمهور پيشين آمريکا، توسط هشت افسر لباس رسمی برای ادای احترام و انجام يک مراسم ترحيم خصوصی به کليسای شهر «پالم دزرت» برده شد.


پس از مراسم خاکسپاری، عزاداری شش روزه برای جرالد فورد در نظر گرفته شده است .


بتی فورد، همسر جرالد فورد که ۸۸ سال دارد، بعداز ظهر جمعه گذشته درمقابل پله های کليسای سن مارگرتدر شهر پالم دزرت در ۷۰ کيلومتری شهر لس آنجلس ايستاد و شاهد حرکت تابوت حامل همسرخود و رييس جمهوری پيشين آمريکا بود.


فورد به خاطر خدمت در جنگ جهانی دوم با مراسم ویژه تشييع شد و افسران نيروی دريايی جسد وی را از خودرو به داخل کليسا منتقل کردند.


تابوت حامل جرالد فورد پس از يک دقيقه سکوت حاضران در مقابل محراب کليسا در ميان دسته های گل قرار داده شد و اجتماع کوچکی از اعضای خانواده و دوستانی که به اين جلسه دعوت شده بودند برای انجام مراسم ترحيم در جايگاه خود قرار گرفتند .


ساعتی پس از انجام اين مراسم هزاران تن از مردم ساکن کاليفرنيای جنوبی برای ادای احترام به سی و هشتمين رييس جمهوری آمريکا به کليسای سن مارگرت آمدند.


در ميان جمعيت آرامی که در خارج از کليسا گرد آمده بودند زن ۸۰ ساله ای که از ايالت «اوکلاهما» برای حضور در اين مراسم به کاليفرنيا پرواز کرده بود، در انتخابات سال ۱۹۷۶ به جرالد فورد رای داده بود.


پدر و پسری هم ازساکنان«اورنج کاونتی» يازده ساعت زودتر از اجرای مراسم در محل کليسا حاضر يافته بودند.


براساس برخی گزارش ها، سه شنبه آينده بتی فورد به همراه پيکرهمسر خود به شهر واشینگتن پرواز خواهد کرد و پس از انجام مراسم تشييع جنازه رسمی در «کليسای جامع»، رييس جمهوری پيشين آمريکا روز چهارشنبه آینده در زادگاه خود در «گراند رپيدز» در ميشيگان به خاک سپرده خواهد شد .


مراسم عزاداری شش روزه برای رييس جمهوری پيشين شامل يک روز سکوت در مرکز تجارت نيويورک، وال استريت، و بسته ماندن بخشی از اين مرکز در روز سه شنبه خواهد بود.


این سنت به سال ۱۸۸۵ و مراسم تشييع جنازه اولیس گرنت بازمی گردد و آخرين بار نيز به مناسبت درگذشت رونالد ريگان در سال ۲۰۰۴ انجام شد .


به دستورجرج بوش، رییس جمهوری آمریکا، روز سه شنبه آينده اداره پست آمريکا به احترام جرالد فورد تعطيل خواهد ماند.


XS
SM
MD
LG