لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۱۵

سارکوزی نامزد انتخابات رياست جمهوری فرانسه شد


نيکلا سارکوزی نامزدی خودرا برای حضور در انتخابات رياست جمهوری فرانسه اعلام کرده و با شعار ايجاد پيوند تازه با مردم و با تاکيد بر دو واژه اعتماد و احترام وارد رقابت انتخاباتی شد .


سارکوزی يک هفته پيش از موعد مقرر خبر حضور رسمی خود در انتخابات را در نشريه های محلی اعلام و در ۶۰ محله اطراف پاريس توزيع کرده تا از نزديک خودرا به مردم دور از پاريس نشان دهد .


دليل اين پيشد ستی، پيشرفت کانديدای رسمی حزب سوسياليست و رقيب وی، خانم سگولن رويال در نظرسنجی هاست، که تبليغات انتخاباتی خود را آغاز کرده است .


سارکوزی در مصاحبه خود با نشريه هايی که در اطراف پايتخت فرانسه توزيع شده، دليل اين کار خود را الگو برداری از مدل شيراک ذکر کرده است .


ژاک شيراک، پس از دو شکست در مبارزات انتخاباتی در برابر فرانسوا ميتران برای سومين بار در سال ۱۹۹۵، نامزدی خود در انتخابات رياست جمهوری را با همين شگرد و در يک روزنامه ی محلی شما ل فرانسه اعلام کرده بود.


فرزند خانواده ای مهاجر


سارکوزی فرزند يک مهاجر مجارستانی است، و پس از تحصيل در رشته حقوق و رسيدن به پيشه وکالت، شيفته سياست شد .


نخستين پست سياسی وی در سن ۲۸ سالگی و در مقام شهردار شهر محل اقامت خود بود .


وی که در حال حاضر وزير کشور فرانسه است از شخصيتهای جنجالی فرانسه بشمار ميآيد. موضع وی در مبارزه با نا امنی و سرکشی جوانان، ازاو شخصيتی کمتر محبوب در ميان جوانان محله های کم بضاعت ساخته است .


اين در حالی است که سياست های سارکوزی در حا ليکه در ميان طبقه ميانسال و مردم شهرستانهای دور محبوبيت دارد .


سارکوزی، درابتدای فعاليتهای سياسی تابع ژاک شيراک بود، اما در جريان انتخابات رياست جمهوری سال ۱۹۹۵ به اردگاه رقيب ليبرال شيراک، ادوارد بالادور، پيوست و رقابت سياسی او با شيراک آغاز شد.


رقابت جدی


سگولن رويال که برای رقابت جدی با سارکوزی در انتخابات رياست جمهوری فرانسه آماده می شود، از حزب سوسياليست است .


رقبای رويال به وی لقب «پوپوليست» داده اند. وی توانست در انتخابات داخلی حزب سوسياليست ۶۰ درصد آرا را کسب کند .


شعار اصلی رويال اين است که بايد بر مردم حکومت کرد و نبايد فقط نماينده مردم بود.فايننشال تايمز تحليلی از اين شعار ارائه کرده و آن را خطرناک توصيف کرده است .


انتخابات ریاست جمهوری فرانسه پنج ماه دیگر برگزار می شود.



XS
SM
MD
LG