لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۳۳

گرمایش زمين، اقتصاد هند را ذوب می کند


هند از نخستین کشورهایی است که مستقیم با گرم شدن زمین آسیب می بیند.
هند از نخستین کشورهایی است که مستقیم با گرم شدن زمین آسیب می بیند.

هند، از کشورهايی است که به شکل مستقيم از گرمای کره زمين آسيب می بيند و این در حالی است که هنوز نسبت به حفظ استانداردهای زيست محيطی واکنش نشان نداده است.


گزارش هيات کارشناسی تغييرات جوی سازمان ملل نشان می دهد که دخالت انسان در گرمايش کره زمين قطعی است و هند با آب شدن سريع يخ های سلسله کوه های هيماليا، از کشورهايی است که تا کنون شاهد زير آب رفتن چند جزيره خليج بنگال بوده است.


پژوهش های انجام گرفته نشان می دهد ، يخ های سلسله جبال هيماليا که در سال ۱۹۷۱، حدود ۱۹ متر در سال عقب مي رفتند در سال ۲۰۰۶، به حدود ۳۴ متر عقب نشينی رسيده است.

به گزارش رويترز، هند بهای سنگينی در رابطه با گرمايش زمين می پردازد و شواهدی در دست است که نشان می دهد شبه قاره هند که يک ششم جمعيت جهان را در خود جای داده، بزرگترين لطمه را از گرمايش زمين خواهد ديد.


شورتی شوکلا «SHRUTI SHUKLA» نماينده صندوق جهانی محيط زيست می گويد: در هند شاهد تغيیرات غير طبيعی آب وهوا هستيم که بر سرعت آب شدن يخ های هيماليا افزوده است و جزاير کوچک در خليج بنگال يکی پس از ديگری زير آب فرو می روند.


وی در ادامه گفت: پژوهش های انجام گرفته نشان می دهد که يخ های سلسله جبال هيماليا که در سال ۱۹۷۱ ، حدود ۱۹ متر در سال عقب مي رفتند در سال ۲۰۰۶، به حدود ۳۴ متر عقب نشينی رسيده است.


جگديش بهادر «JAGDISH BAHADUR» کارشناس محيط زيست هند نيز می گويد: آب شدن سريع يخ های هيماليا ، ۵۰۰ ميليون جمعيت هند را با خطر بی آبی روبرو خواهد کرد که آب آشاميدنی آنها از ذوب يخ های هيماليا تامين می شود.


به گفته اين کارشناس محيط زيست، گرمايش زمين بر باران های موسمی هند نيز تاثير دارد و افزايش ۲ تا ۳ درجه سانتيگراد دمای هوا ، مي تواند تا ۲۵ درصد ازدر آمد کشاورزان بکاهد و ۲۲درصد توليد ناخالص داخلی اين کشور را از بين ببرد.


کشور هند به صنعت کشاورزی وابسته است و ۷۰ درصد مردم آن کشاورز هستند.


هند متعهد به پيمان کيوتو نيست واز اين رو، اجباری در کاهش گازهای گلخانه ای ندارد. اين کشور يکی از کشورهای جهان است که بيشرين مقدار گاز دی اکسيد کربن را در فضا پراکنده می کند که از عوامل گرم شدن کره زمين محسوب می شود.


XS
SM
MD
LG