لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۲۳

برندگان گلدن گلوب معرفی شدند


برندگان گلدن گلاب معرفی شدند.
برندگان گلدن گلاب معرفی شدند.

شصت و چهارمین دوره جشنواره گلدن گلوب با معرفی برندگان به کار خود پایان داد.


ساشا بارون کوهن با بازی در نقش «بورات»، فارست ويتاکر با بازی در نقش فرمانده نظامی در فيلم «آخرين پادشاه اسکاتلند» و مريل استريپ با بازی در فيلم، «شيطان پرادا می زند»، از برندگان شصت وچهارمين دوره جشنواره گلدن گلاب بودند.


«بابل»، فيلم درامی که با هفت کانديداتوری به شب جشنواره وارد شده بود، فقط يک جايزه به دست آورد و به عنوان بهترين فيلم درام انتخاب شد.


به گزارش شبکه تلويزيونی سی ان ان، فيلم بابل در مسابقات اسکار رقابت سختی خواهد داشت، به ويژه فيلم «دختران رويا»، که در گلدن گلاب نيز سه جايزه را به خود اختصاص داد.


فيلم دختران رويا، بر اساس يک نمايشنامه موزيکال برادوی ساخته شده که داستان آن درباره يک گروه آوازه خوان زن است.


ديگر رقيب فيلم بابل، آخرين ساخته مارتين اسکورسيزی بود که توانست جايزه بهترين کارگردانی را برای سينماگر کهنه کار آمريکايی به ارمغان آورد. فيلم «رانده شده»، آخرين ساخته اسکورسيزی با بازی جک نيکلسون و لئوناردو دی کاپريو است.


در کل می توان گفت که انجمن مطبوعات خارجی هاليوود، جوايز را ميان تمامی کانديداها تقسيم کرد تا هيچ اثر و هنرمندی، برنده بزرگ اين رويداد سينمايی نباشد.


رقيب فيلم بابل، آخرين ساخته مارتين اسکورسيزی بود که توانست جايزه بهترين کارگردانی را برای سينماگر کهنه کار آمريکايی به ارمغان آورد.

فارست ويتاکر، جايزه بهترين بازيگر مرد برای بازی در فيلم آخرين پادشاه اسکاتلند، و هلن ميرن، جايزه بهترين بازيگر زن برای فيلم «ملکه» را به دست آورد. ساشا بارون کوهن، کمدين انگليسی، بهترين بازيگر مرد در فيلم کمدی و يا موزيکال شد و مريل استريپ هم جايزه بهترين بازيگر زن همين رشته را دريافت کرد.


دختران رويا، تنها فيلمی بود که در يک رشته دو جايزه به خود اختصاص داد و بهترين فيلم موزيکال و يا کمدی شد و علاوه بر آن جوايز بازيگر نقش مکمل زن و مرد را نيز توانست به دست آورد.


ادی مورفی و جنيفر هادسن، برندگان جوايز نقش مکمل بودند.


بارون کوهن، برای يک بار هم که شده از نقش کمدی خود خارج شد و ديگر خبرنگاری از قزاقستان نبود که در آمريکا به دنبال جست و جوی ارزش های زندگی آمريکايی است. وی پس از دريافت جايزه و به شکل جدی گفت که در نقش بورات، با بخش زشت زندگی آمريکايی آشنا شده و از تمامی آمريکايی هايی که از او شکايت نکرده اند، تشکر کرد.


بارون کوهن، برای يک بار هم که شده از نقش کمدی خود خارج شد و ديگر خبرنگاری از قزاقستان نبود که در آمريکا به دنبال جست و جوی ارزش های زندگی آمريکايی است.

اشاره ساشا بارون کوهن، به جنجال فيلم اوست که بسياری از افرادی که در اين فيلم به تصوير کشيده شده اند، از وی شکايت کرده اند.


وی در ادامه گفت که منظور او از اشاره به بخش زشت زندگی آمريکايی، زندگی همبازی او است که در فيلم بورات با او بازی کرده و نام او کن داويتيان است که در فيلم با نام عظمت بازی می کند.


فيلم «نبرد ايووجيما»، که به زبان غيرانگليسی و ساخته کلينت ايستوود است، جايزه بهترين فيلم از نگاه منتقدان سينمايی را به خود اختصاص داد.


برندگان گلدن گلوب از اميدهای اصلی کسب جوايز اسکار هستند که نامزدهای آن روز ۲۳ ژانويه، سوم بهمن ماه، اعلام خواهد شد و مراسم اسکار نيز روز ۲۵ فوريه، ششم اسفند، برگزار می شود.


XS
SM
MD
LG