لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۰۶

منوچهر محمدی: جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است


منوچهر محمدی(راست) در کنار برادرش اکبر محمدی که در جریان اعتصاب غذا در زندان جان سپرد.
منوچهر محمدی(راست) در کنار برادرش اکبر محمدی که در جریان اعتصاب غذا در زندان جان سپرد.

منوچهر محمدی، از فعالان جنبش دانشجویی که در حال حاضر در آمریکا مشغول تحقیق و تحصیل در رشته حقوق بشر است، در یک سخنرانی، جمهوری اسلامی ایران را اصلاح ناپذیر خواند.


آقای محمدی، در این سخنرانی که در باشگاه روتاری رنچوپارک لس آنجلس انجام شد، درباره نقض مکرر حقوق بشر در ايران از بدو انقلاب تا امروز سخن گفت.


وی در این سخنرانی از فضای سياسی ايران و ايجاد احزاب و تشکل های دانشجويی در دهه ۱۳۲۰ سخن گفت که در آن زمان، دانشجويان با استفاده از آزادی نسبی موجود آن دوران، می توانستند عقايد و نظرات خود را بيان کنند.


قتل های مشکوک


وی در بخش ديگری از سخنان خود، به مدارک زنده در مورد قتل های زنجيره ای افراد مختلف در داخل و خارج از ايران اشاره کرد و گفت:«قتل های زنجيره ای از بدو انقلاب تا کنون وجود داشته اما افشا نشده بود. «


منوچهر محمدی:قتل های زنجيره ای از بدو انقلاب تا کنون وجود داشته اما بطور علنی افشا نشده بود

آقای محمدی در ادامه سخنرانی خود به برخی از شيوه های اعدام پنهانی که « به صورت بيماري های مشکوک و يا سکته های ناگهانی از طريق خوراندن گردهای مخصوص به زندانی انجام می شد، اشاره کرد.»


وی همچنين اشاره کرد که دو تن از عاملين قتل های زنجيره ای به نام های «مصطفی کاظمی» و «عاليخانی» در باره اين نوع اعدام ها و انواع ديگر قتل های زنجيره ای که در رابطه با مخالفين حکومت جمهوری اسلامی در داخل و خارج از ايران انجام گرفته است در دوران حبس خود در زندان اوين نزد هم بندان خود از جمله منوچهر محمدی اعتراف کرده اند.


آقای محمدی گفت که « در دوران رياست جمهوری خاتمی، روند سرکوب اين چنينی مخالفان متوقف شد اما با رياست جمهوری محمود احمدی نژاد، این روند بار دیگر شروع شد.» به عنوان نمونه، وی به مرگ مشکوک برادر خود، اکبر محمدی و پس از آن ولی الله فيض مهدوی اشاره می کند.


XS
SM
MD
LG