لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۷:۵۱

اعتراض نامزدهای اصلاح طلبان به تخلفات انتخاباتی


اصلاح طلبان به غلامعلی حداد عادل رييس مجلس نامه ای اعتارض آميز نوشتند.
اصلاح طلبان به غلامعلی حداد عادل رييس مجلس نامه ای اعتارض آميز نوشتند.

با وجود آنکه سه روز از انتخابات جمعه بیست و چهارم آذر گذشته است اما هنوز نتایج آن بویژه در باره نامزدهای شورای شهر تهران روشن نیست.


در عین حال نامزدهای اصلاح طلبان در نامه ای به رییس مجلس شورای اسلامی به نحوه شمارش آرا و تخلفات انتخاباتی اعتراض کرده اند.


نامزدهای اصولگرايان که با فهرستی موسوم به لايحه خوش خدمت در انتخابات شوراهای شهر و روستا شرکت کرده بودند نتوانستند آنچنان که تمايل داشتند در انتخابات جمعه ۲۴ آذر ماه اکثريت را به دست آورند اما خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی گزارش داده است که اصولگرايان در ۲۷ استان کشور ۸۱ درصد نمايندگان شوراها را به خود اختصاص داده اند و اصلاح طلبان تنها توانسته اند ۵/۱۷ درصد نمايندگی اين استانها در شوراهای شهر و روستا را بدست آورند. ۵/۱ درصد آرای اين انتخابات را نامزدهای مستقل کسب کرده اند.


با اين وجود به گزارش خبرگزاری کار ايران صفدر حسينی مسئول کميته امور استان های ستاد ائتلاف اصلاح طلبان ميگويد که در ۱۰ استان ايران ائتلاف اصلاح طلبان به پيروزی دست يافته اند.


هر چند که هنوز آمار برخی شهرهای اين ۱۰ استان تکميل نشده است اما وی می افزايد ۷۰ درصد طيف مستقل شرکت کننده در انتخابات نيز گرايش اصلاح طلبی دارند.


در همين حال سايت اينترنتی امروز از روند تخلفات سازمان يافته به نفع ليست رايحه خوش خدمت که حاميان محمود احمدی نژاد هستند، خبر می دهد.


خبرنگار سايت امروز می گويد در شمارش آرای علامه جعفری در خيابان اشرفی اصفهان تخلفات گسترده ای در حال وقوع است و هنوز يکی از صندوق ها به سايت ارسال نشده است. و همچنين مسئولان اجرايی، ۸ صندوق را مشخص کرده و به صورت مجزا آنها را مورد شمارش قرار داده اند.


سايت امروز در عين حال از تغيير و دستکاری در آرای اصلاح طلبان خبر ميدهد و ميافزايد، تعرفه های حاوی آرا با دست خطی که آشکارا نشان دهنده عجله نويسنده بوده، نام اعضای ليست رايحه خوش خدمت نوشته شده است.


از سوی ديگر نامزدهای اصلاح طلبان در نامه ای به غلامعلی حداد عادل رييس مجلس شورای اسلامی به نحوه شمارش آرا و تخلفات انتخاباتی اعتراض کرده اند. در اين نامه آنها با اشاره به موارد گوناگون از ابعاد غيرقانونی در انتخابات ياد کرده و نوشته اند که مشابه آن در هيچ يک از انتخابات گذشته کشور سابقه نداشته است.


نامزدهای اصلاح طلبان همچنين مواردی از مفقود شدن برخی صندوق های رای گيری و نيز نحوه اطلاع رسانی در خصوص روند شمارش آرا را برشمرده و از رييس مجلس شورای اسلامی خواسته اند با ابلاغ سريع به هيات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها، روند کنونی را اصلاح نمايد.


در همين حال مصطفی پورمحمدی وزير کشور روز گذشته در باره روشن نبودن نتايج انتخابات گفت، شش ميليون رای برای سه انتخابات مجلس خبرگان، شورای شهر تهران و انتخابات مياندوره ای مجلس شورای اسلامی نيازمند زمان است. وی توضيح نداد که چه زمانی نتايج کامل انتخابات شورای شهر تهران اعلام خواهد شد.


XS
SM
MD
LG