لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۱۲

جزییات دیدار نوروزی موسوی و رهنورد با فرزندانشان در شمال ایران


وبسایت کلمه در گزارشی نوشته میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در دیدار نوروزی خود با فرزندانشان چندساعتی با آنها گذرانده و در مورد مسائل مختلف روز گفت‌و‌گو کرده‌اند.

بر پایه این گزارش موسوی و رهنورد در این دیدار با تاکید بر مواضع خودشان، به مسائل روز از جمله فقر و همچنین مسائل مسائل بین‌المللی گفت‌و‌گو کرده‌اند.

وبسایت کلمه پیشتر و در ساعات اولیه ایام نوروز، گزارشی از دیدار میرحسین موسوی و زهرا رهنورد با فرزندانشان را منتشر کرده ولی جزییاتی از آن مطرح نکرده بود. در این گزارش جدید که روز یکشنبه منتشر شده، آمده که این دیدار در شمال ایران و تحت تدابیر شدید امنیتی صورت گرفته است.

این گزارش می‌گوید پیش از ایام نوروز، چند تن از نزدیکان میرحسین موسوی و نه فرزندانشان، مورد تماس قرار گرفته و به آنها گفته شده در خارج از تهران – از کرج گرفته تا هر نقطه‌ای دیگر- مکانی را انتخاب کنند که دیدار پدر و مادر با فرزندانشان انجام شود. گویا از آنجایی که نزدیکی تهران امکان پیدا کردن جایی نبوده، منزل یکی از وابستگان خانوادگی در شمال کشور تعیین شده است.

به نوشته کلمه، دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد گفته‌اند به آنها فرصت ۱۲ ساعت برای ملاقات داده شده بود که بیش از هشت ساعت آن، در ترافیک و جاده گذشته است و نزدیک به سه ساعت توانسته‌اند در کنار خانواده خود باشند.

در این گزارش آمده است: «علاوه بر تمام مسائل حاشیه‌ای و ابزار ویژه شنود که ماموران امنیتی همراه خود داشتند، اعضای خانواده متوجه شدند که آنها به طور پنهانی مشغول عکاسی از آنها، خانم رهنورد و میرحسین موسوی هستند که البته توسط خود آنان در پاسخ به اعتراض خانواده به شدت انکار شد.»

به نوشته کلمه، میرحسین موسوی توانسته مسافتی را با فرزندان خود پیاده‌روی کند و در این دیدار کوتاه در مورد مسائلی چون غیرقانونی بودن حصرشان گفت‌وگو کرده‌اند.

موسوی و رهنورد گفته‌اند: «نمی‌ترسیم، چون معتقدیم حرف حق زده‌ایم و اگر جز این بود، الان جای ما در زندان نبود و آزاد بودیم.»

همچنین میرحسین موسوی «با اشاره به مسائل سیاسی روز به مساله مشروعیت یا فقدان مشروعیت کسانی که مجددا با توجه به شرایط جاری و خلا موجود فعال شده» پرداخته و گفته که «در هر حال و در ‌‌نهایت بار اصلی را در روند حق‌جویی و خواست‌های مردمی، خود مردم بر دوش دارند که به هیچ گروهی وامدار نیستند و به دنبال مردم سالاری واقعی و احیای حقوق انسانی و اجتماعی هستند و مسائل خود را بهتر از هر کسی یا قدرتی درک می‌کنند و امور را پیش خواهند برد.»

میرحسین موسوی درباره انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی که اسفند ماه گذشته برگزار شد، گفته که «حتی اگر آمار داده شده مطابق با واقعیت یا نزدیک به آن بود به هرحال مهم‌ترین دستاورد دو سال اخیر تا این انتخابات آگاهی مردم است که همین تعدادی هم که در انتخابات شرکت کردند با آگاهی کامل به شرایط سیاسی و شرایط زندگی شخصی خودشان بوده است.»

به گرارش کلمه، در انتهای این دیدار «در حالی که میرحسین موسوی را برای انتقال به زندان کوچه اختر، سوار یکی از‌‌ همان ماشین‌های مخصوص کرده بودند، آقای موسوی برخاست و از در ماشین که هنوز بسته نشده بود، با شوخی خطاب به زندانبانان گفت که اگر آن ۱۰۰ میلیاردی که آقای جنتی گفته بود را واقعاً ما گرفته بودیم وضعمان الان این نبود.»

میرحسین موسوی و همسرش زهرا رهنورد، از ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ تحت تدابیر شدید امنیتی نگهداری شده و در حصر خانگی به سر می‌برند.
XS
SM
MD
LG