لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۰۰

جام حذفی فوتبال ايران: صعود پرسپوليس؛ حذف سپاهان و تراکتورسازی


از مرحله يک شانزدهم نهايی جام حذفی فوتبال ايران، تيم فوتبال پرسپوليس بعد از ۱۲۰ دقيقه توانست مس رفسنجان را شکست دهد و به مرحله يک هشتم نهايی رقابت ها صعود کند.

نفت تهران که در رده دوم ليگ برتر قرار دارد، همراه با تراکتورسازی تبريز تيم چهارم ليگ، سپاهان اصفهان مدافع عنوان قهرمانی ليگ برتر و ملوان بندرانزلی نايب قهرمان دوره قبلی جام حذفی، همگی با قبول شکست مقابل رقبای خود از دور مسابقات حذف شدند.

پرسپوليس که مدافع عنوان قهرمانی است، در ورزشگاه آزادی و در حضور فقط دو هزار تماشاگر، ميزبان تيمی بود که در ليگ دسته اول ايران حضور دارد و در گروه خود قعرنشين است. رفسنجانی ها از چهار بازی خود فقط يک امتياز اندوخته اند.

اين بازی اما در وقت قانونی با نتيجه يک بر يک به پايان رسيد تا تعيين تيم پيروز به وقت‌ اضافه کشيده شود. ۳۰ دقيقه وقت های تلف شده هم رو پايان بود و معدود تماشاگران حاضر در ورزشگاه مهيای ضيافت پنالتی ها می شدند. اما پرسپوليس يک گل ديگر زد تا با غلبه بر رقيب سختکوش خود راهی مرحله يک هشتم نهايی شود.

شيث رضايی در دقيقه ۳۵ روی ارسال کرنر جواد کاظميان، دروازه تيم رفسنجانی را باز کرد تا تيمش را ۱-۰ پيش بياندازد.

قرمزپوشان تهرانی که وضعيت مناسبی در ليگ برتر ندارند، اين نتيجه را تا دقايق پايانی مسابقه حفظ کردند. تا اين که عليرضا نورمحمدی مدافع پرسپوليس در دقيقه ۸۵ دروازه خودی را باز کرد.

اين گل روی حرکت زيبای جواد ماهری بازيکن شماره ۳۲ تيم مس رفسنجان رقم خورد. ماهری پيش از آن هم با دريبل چند بازيکن پرسپوليس، برای خودش موقعيت گلزنی خلق کرده بود.

در نيمه اول وقت های اضافی با درخشش صنايعی دروازه بان مس، توپی از خط دروازه ها نگذشت. در نيمه دوم اما دو دقيقه مانده به ضربات پنالتی، محمد نوری گل برتری پرسپوليس را با يک شوت سنگين به ثمر رساند.

در اين بازی کادر فنی تيم مس اعتراض شديدی نسبت به داوری داشتند و معتقد بودند که حرکت شيث رضايی روی مهاجم اين تيم پنالتی بوده است.

پرسپوليس در اين ديدار با ترکيب عليرضا حقيقی، ابراهيم شکوری، رضا نورمحمدی، شيث رضايی، محمد نصرتی، سامان آقازمانی، مازيار زارع، جواد کاظميان، حسين بادامکی، محمد منصوری و هادی نوروزی به ميدان رفت.

حميد استيلی سرمربی پرسپوليس در نيمه اول محمد نوری را به جای نصرتی به زمين فرستاد. مازيار زارع هم در نيمه دوم با اميرحسين فشنگچی تعويض شد.

پرسپوليس در در مرحله يک هشتم نهايی جام حذفی به مصاف برنده بازی ذوب آهن اصفهان و گسترش فولاد تبريز خواهد رفت.

در حاشيه اين بازی و بين دو نيمه، هواداران پرسپوليس از علی پروين خواستند استيلی را برکنار و کارلوس کی‌روش را سرمربی پرسپوليس کنند. وقتی اين‌ حرف‌ها را برای سرمربی تيم ملی ايران که در ورزشگاه حضور داشت ترجمه کردند، او خنديد و از اظهار نظر خود داری کرد.

پس از پايان بازی، بيشتر صحبت های استيلی به برنامه ۹۰ اختصاص داشت. سرمربی پرسپوليس گفت: «من سعی می‌کنم حرمت‌ها را نگه دارم اما در اين برنامه نسبتی به من داده شد که نتوانستم سکوت کنم. رويانيان يک اشتباه کرد و به حاج‌رضايی (کارشناس برنامه) گفت محصص، که فردوسی‌پور نيشخند زد. با ادامه اين روند در برنامه ۹۰، تيم ملی نيز آسيب می‌بيند.»

در قسمت مورد اشاره استيلی از برنامه ۹۰، مجری اين برنامه از حميد استيلی خواست که «فرافکنی» نکند و در پی توجيه ناکامی های تيمش نباشد.

استيلی در اين باره گفت: جوری با من صحبت می‌کردند که انگار می‌خواستند من را اعدام کنند.

محمود محمودی‌نيا سرمربی مس رفسنجان نيز گفت: در نيمه دوم نيز حملات زيادی انجام داديم و موقعيت‌های خطرناکی به دست آورديم. دوست داشتيم اين بازی به پنالتی کشيده شود که به خاطر کم تجربگی بازيکنانمان اين اتفاق نيفتاد.

نتايج ساير بازی ها؛ پرحاشيه و جنجالی

فولاد خوزستان با غلبه بر سپاهان اصفهان به مرحله بعدی جام حذفی صعود کرد. اين بازی در ورزشگاه تختی اهواز برگزار شد و فولاد توانست با گل آرش افشين در دقيقه ۶۰، سپاهان را شکست دهد.

ديدار تيم های داماش گيلان و نفت تهران با پيروزی داماش در ضربات پنالتی به پايان رسيد و نفت تهران حذف شد. داماش توانست با نتيجه ۶ بر ۵ نفت را مغلوب کند. اين ديدار در وقت قانونی يک بر يک خاتمه يافته بود.

بازی تيم های شهرداری ياسوج و تراکتورسازی تبريز در حضور بيش از ۱۲ هزار تماشاگر به ضربات پنالتی کشيده شد که در نهايت، تيم ليگ برتری تراکتورسازی با نتيجه ۴ بر ۵ مغلوب نماينده ياسوج شد تا از جام حذفی کنار برود.

هجوم تماشاگران شادمان کهکيلويه و بويراحمدی به زمين مسابقه، از حاشيه های پايان اين مسابقه بود. عباس چمنيان سرمربی شهرداری ياسوج پس از پيروزی تيمش گفت: تيم‌های ليگ برتری نبايد ما و ساير تيم‌های ليگ يک را دست‌کم بگيرند.

فجر سپاسی شيراز با يک گل بر اتکا گرگان غلبه کرد. شاهين بوشهر ۳-۱ از سد نيروی زمينی گذشت.

مس کرمان به دليل انصراف استقلال اهواز، با نتيجه ۳-۰ برنده شناخته شد. سايپا البرز نيز در خانه با گل دقيقه ۸۵ محمد سهيمی به سياه جامگان باخت.

ابومسلم مشهد توانست ملوان بندرانزلی را با نتيجه ۳ بر ۲ شکست دهد. سلمان زحمتکش بازيکن ابومسلم در دقيقه ۹۰ از زمين اخراج شد.

در پايان مسابقه برخی بازيکنان دو تيم با يکديگر درگير شده و به کتک کاری پرداختند. مائيس عزيزيان دروازه‌بان ابومسلم و مهدی دغاغله مهاجم ملوان در متن اين درگيری قرار داشتند.

برخی تماشاگران نيز خود را از روی سکوها به زمين رساندند و در اين درگيری شرکت کردند. خبرگزاری فارس گزارش داده است که نيروی انتظامی فقط نظاره گر اين درگيری ها بوده است.

اما اين ضرب و شتم های گروهی، پايان کار نبود. سرمربيان دو تيم نيز در پايان مسابقه با يکديگر درگيری لفظی پيدا کردند.

کاظم غياثيان سرمربی ابومسلم به فرهاد پورغلامی گفت: «شما به گونه‌ای حرف می‌زنيد که انگار ما ماست هستيم و هيچ کدام از اين اتفاقات را نديديم.»

سرمربی ملوان نيز در پاسخ گفت: «شما فکر می‌کنيد ما ماست هستيم! تيم‌تان ناجوانمرانه برد. توپ جمع کن‌های شما يا توپ نمی دادند يا اين که ۶ توپ به زمين می‌انداختند.»

در جريان بازی هم يکی از مربيان ملوان با توپ جمع کن ها درگير شده بود که به گزارش ايسنا، پيامد اين درگيری؛ پرتاب بطری های آب از سوی تماشاگران به داخل زمين بود.
XS
SM
MD
LG