لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۱۶

وزارت اطلاعات: ۱۵ بازداشتی اخیر به ارتباط با موساد اعتراف کرده اند


وزارت اطلاعات دولت جمهوری اسلامی ایران که چندی پیش در بیانیه ای اعلام کرده بود شماری از افراد مرتبط با اسرائیل را دستگیر کرده، روز سه شنبه در بیانیه ای تکمیلی اضافه کرد، بيش از ۱۵ تن را دستگیر کرده است و بازداشت شدگان به ارتباط با موساد اعتراف کرده اند.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در این بیانیه گفته است: « تا کنون بيش از ۱۵ نفر از عوامل عملياتی و پشتيبانی اعم از دارندگان شناسنامه ايرانی و اتباع بيگانه دستگير شده اند. تعدادی از تروريست ها با مشاهده اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان بر بسياری از جزئيات سناريوی طراحی شده توسط موساد، لب به سخن گشوده و ضمن اعتراف صريح پيرامون ماموريت هايی که به عهده آنها گذاشته شده، ابعاد ديگری از ماموريت خود را بازگو کردند.»

این بیانیه می گوید، یکی از ماموریت های افراد بازداشت شده، شناسایی و ترور یکی از متخصصان کشور بوده که تمامی افراد مرتبط با این برنامه دستگیر شده اند. به جزییات بیشتر در مورد این که کدام متخصص ممکن است هدف این حمله باشد، اشاره ای نشده است.

وزارت اطلاعات گفته، شمار دیگری از بازداشت شدگان ماموریت داشتند در برخی تاسیسات زیربنایی کشور بمب گذاری کنند و از آن ها محموله های آماده انفجار هم کشف و ضبط شده است.

وزارت اطلاعات همچنین برخی از سفارتخانه های غربی را متهم به همکاری با این گروه کرده و گفته است: «در خلال جمع آوری های گسترده اطلاعاتی، اطلاعات موثقی به دست آمد که دلالت بر بهره برداری نامشروع و گسترده (اسرائیل) از امکانات، تسهيلات، پوشش ها و نمايندگی های ديپلماتيک مستقر در خاک تعدادی از کشورهای غربی است.»

این بیانیه گفته که پس از ملاحظاتی، این اسناد و مستنداتی که در دست دارد را منتشر خواهد کرد. وزارت اطلاعات همچنین از کشف «یک پایگاه جاسوسی – عملیاتی در یکی از کشورهای همسایه» خبر داده و گفته که این پایگاه عامل دست و برای استفاده موساد بوده است.

ایران پیشتر هم عملیات خرابکارانه و یا ترور افراد در ایران را به عوامل خارجی نسبت داده بود. حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات دولت جمهوری اسلامی ایران، عوامل اسرائیلی و بریتانیایی را عامل خرابکاری ها و ترورها در ایران معرفی کرده بود.

در دو سال گذشته شماری از افرادی که گفته می شود با برنامه اتمی ایران ارتباط داشته اند، مورد سوءقصد و ترور قرار گرفته اند. همچنین ویروس استاکس نت در تاسیسات اتمی ایران باعث خرابکاری شد و یکی از مراکز نظامی ایران هم شاهد انفجار بود.

کشورهای غربی بروز دخالت در هرگونه خرابکاری و ترور در ایران را رد کرده اند و اسرائیل هم سیاست نه تایید و نه تکذیب را در این موارد برمی گزیند.
XS
SM
MD
LG