لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۰۳

شکست سه بر یک پرسپوليس در جده


شکست سه بر یک پرسپوليس در عربستان سعودی
شکست سه بر یک پرسپوليس در عربستان سعودی
تيم فوتبال پرسپوليس در يک مسابقه پرفراز و نشيب با نتیجه سه بر يک در جده مغلوب الاتحاد عربستان شد تا تنها تيم ايرانی ناکام در آخرين مسابقه هفته نخست ليگ قهرمانان باشگاههای آسيا باشد.

بازيکن برتر اين بازی «عبدالمالک ضيايا»، مهاجم اهل الجزاير بود که دو گل از سه گل تيم الاتحاد را به ثمر رساند و با جاگيری های هشيارانه و حرکت در فضاهای خالی، بارها خود را در موقعيت گلزنی قرار داد.

پس از گل نخست ضيايا در دقيقه ۱۳ - که در پی فرار از بند آفسايد مدافعان تيم مهمان بدست آمد - پرسپوليس در دقيقه ۲۰ صاحب يک ضربه آزاد از فاصله دور رو به روی دروازه شد که ضربه محکم «مازيار زارع» پس از برخورد با سر مدافع تيم الاتحاد، دروازه بان را مات کرد و به درون گل پيچيد.

الاتحاد نيمه دوم را خوب آغاز کرد و خيلی سريع دو بار پياپی به موقعيت گل رسيد که در دومی احمدی مجبور به خطای پنالتی شد. ضربه پنالتی را محمد نور دقيقه ۴۸ به گل برتری بدل کرد.

بازی خوب و هماهنگ شده پرسپوليس بازی را به محوطه جريمه الاتحاد کشاند و در حالی که مهاجمان تيم سعودی همچنان قلب دفاع پرسپوليس را نشانه گرفته بودند، پرسپوليس چند بار تا يک قدمی گل پيش رفت. اما نتیجه خوبی برای قرمزپوشان در پی نداشت.

در پی يک ضد حمله از جناح چپ دفاع پرسپوليس، «نعيف هزازی» - بازيکن جانشين «محمد نور» - توپ را برای ضيايا در دهانه دروازه فرستاد تا فاصله به دو گل برسد.

اين مسابقه در گروه سوم و در حضور حدود ۱۰۰۰۰ تماشاگر حاضر در ورزشگاه عبدالله الفيصل انجام شد. سرخپوشان تهران در نيمه نخست بازی بدی انجام دادند ولی يک بر يک مساوی به پايان رساندند. در نيمه دوم با شروعی متزلزل گل دوم را هم خوردند، اما در ادامه لحظه های پرهيجانی آفريدند که آنان را بارها به گل تساوی بخش دو بر دو نزديک کرد.

گل سوم الاتحاد در پی تعويض متفاوت سرمربيان دو تيم شکل گرفت. تعويض خوب «اليويه را»، سرمربی پرتغالی در بيرون کشيدن نور، بازيکن قديمی و خسته سعودی و تعويض ناموفق «علی دايی» در فرستادن «وحيد هاشميان» متفاوت با گذشته دور خود به زمين که جانشين «هادی نوروزی» پرتلاش و خطرساز شد.

الاتحاد در ميزبانی پرسپوليس از ابتدا نشان داد که فضای خالی پشت مدافعان و نبود هماهنگی بين مدافعان و هافبک های دفاعی را هدف قرار داده است و با اين سلاح سه بار به گل رسيد و بارها ضيايا و مهاجمانش با «رحمان احمدی»، دروازه بان پرسپوليس تک به تک شدند. احمدی با وجود خوردن سه گل بارها منجی دروازه اش شد.

پرسپوليس در فاصله گل های دوم و سوم تيم ميزبان، بازی تکضرب و هماهنگی ارائه داد که بارها اين تيم را به يک قدمی گل تساوی بخش رساند و يک بار داور مالزيايی از خطای مسلم و شيطنت بار پنالتی مدافع سعودی روی هادی نوروزی بی تفاوت گذشت.

در گروه سوم الاتحاد پيشتاز شد و تيمهای الوحده امارات و بنيادکار ازبکستان با تساوی يک بر يک در رده های دوم و سوم هستند و پرسپوليس بدون امتياز چهارم است.

اسامی بازیکنان تیم پرسپوليس: رحمان احمدی – حميدرضا علی عسگری، سپهر حيدری (کاپيتان)، رضا نورمحمدی، ابراهيم شکوری - تياگو فراگا، مازيار زارع، حسين بادامکی (از دقيقه ۷۹ اميرحسين فشنگچی)، محمد نوری، هادی نوروزی (از دقيقه ۵۷ وحيد هاشميان) و غلامرضا رضايی.

سرمربی: علی دايی
XS
SM
MD
LG