لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۵۵

بررسی روزنامه های صبح سه شنبه ايران


نتایج انتخابات ایران هنوز موضوع اصلی در روزنامه ها است.
نتایج انتخابات ایران هنوز موضوع اصلی در روزنامه ها است.

روزنامه رسالت، در سر مقاله خود با عنوان «کاميابی ها و نا هم آوازی ها» با اشاره به تلاش جناح محافظه کار برای سرپوش گذاشتن بر شکست خود در انتخابات اخير شوراها ازراستگرايان پرسيده آيا می توانند چشم بر آنچه رخ داده يا رخ می دهد، ببندند و عيش خود را تيره نکنند.


سرمقاله نويس اين روزنامه، همچنين تاکيد کرده که نمی توان بر شکاف های جناح اصولگرا چشم بست، چرا که در اين صورت جناح راست در آينده نه تنها غافلگير خواهد شد، که حتی از متن صحنه سياست هم به حاشيه رانده خواهد شد.


اتوبوس کره ای و برزیلی برای ایران


روزنامه سرمايه، خبر داده که وزارت کشور به زودی از برزيل و کره اتوبوس وارد خواهد کرد. به نوشته اين روزنامه، اين وزارتخانه در حال مذاکره با کشورهايی چون برزيل، کره جنوبی و چند کشور اروپايی به منظور واردات اتوبوس گازسوز درون شهری، برای محقق کردن وعده ورود ۶۵۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل کشور است.


به نوشته اين روزنامه، در حالی که ظرفيت توليد اين تعداد اتوبوس در شرکت های خودروسازی کشور وجود دارد، وزارت کشور بر واردات اتوبوس اصرار دارد.


سرمايه، به نقل از حسين آفريده، يکی از اعضای کميسيون انرژی مجلس نوشته که اتوبوس های در حال خريداری دست دوم هستند، اما اصلاً مهم نيست .


شهر بم با ناامیدی درگیر است


روزنامه جام جم، در گزارشی از شهر زلزله زده بم نوشته ميان آنچه در بم شنيده و آنچه ديده می شود، فاصله بسيار است. خبرنگار اعزامی اين روزنامه که در آستانه سومين سال از زلزله هولناک بم به اين شهر سفر کرده در گزارش خود نوشته است: هنوز بسياری از ساکنان اصلی بم در کانکس ها زندگی می کنند، اردوگاه ها جمع نشده، و هنوز خانوارهای منطقه سيد طاهرالدين پس از گذشت سه سال از آن سپيده دم ويرانگر، در چادرهای اهدايی هلال احمر روزگار می گذرانند.


اين روزنامه تاکيد کرده که تمام اميدها با ديدن اين شهر آوار، به نااميدی مبدل شده است .


بررسی قانون سنی رای دهندگان


روزنامه خراسان، نوشته مجلس هفتم در جلسه روز سه شنبه خود، طرح دو فوريتی افزايش سن رای دهندگان به ۱۸ سال را بررسی می کند. اين روزنامه به نقل از حميد رضا حاج بابايی عضوهيات ریيسه مجلس نوشته که تعدادی ازنمايندگان تقاضا کرده اند تا سن رای دهندگان درانتخابات مجلس و رياست جمهوری از پانزده سال به هجده سال افزايش يابد.


گروهی از راستگرايان مجلس درصدد هستند تا در طرحی دو فوريتی، شرط داشتن حداقل ليسانس را برای نامزدان انتخابات آينده مجلس به تصويب برسانند.

علاوه بر اين گروهی از راستگرايان مجلس درصدد هستند تا دراين طرح دو فوريتی، شرط داشتن حداقل ليسانس را برای نامزدان انتخابات آينده مجلس به تصويب برسانند .


شورای عالی استانها در اختیار اصلاح طلبان


روزنامه صاحب قلم، در گزارشی تحليلی از انتخابات شوراها نوشته که نتايج اين انتخابات، شورای عالی استان ها را در اختيار اصلاح طلبان قرار داده است. اين روزنامه، به نقل از صفدر حسينی، ریيس ستاد انتخابات ائتلاف اصلاح طلبان در اموراستان ها خبر داده با قطعی شدن ورود ۱۵۲۴ نفر به شوراهای ۲۵۶ شهر در سراسر ايران، در مجموع ۶۰۵ نفر اصلاح طلب، ۴۳۸ نفر اصولگرا، ۴۲۹ نفر کانديدای مستقل و ۵۲ نفراز حاميان دولت نهم ترکيب شوراهای شهر را تشکيل خواهند داد. حسينی همچنين گفته که اغلب نامزدهای مستقل راه يافته به شوراها به اصلاح طلبان نزديکند.


روزنامه صاحب قلم، در گزارشی تحليلی از انتخابات شوراها نوشته نتايج اين انتخابات، شورای عالی استانها را در اختيار اصلاح طلبان قرار داده است.

تخلف انتخاباتی کذب است


به دنبال انتشار اخباری در رسانه های داخلی مبنی بازداشت برخی از ناظران در شعب شمارش آرای انتخابات شوراها و انتشار گزارش هايی از احتمال تقلب، روزنامه کيهان، به نقل از ریيس ستاد امنيت انتخابات کشور نوشته که تخلف انتخاباتی کذب است.


به نوشته اين روزنامه، محمدباقر ذوالقدر، معاون امنيتی وزير کشور، هشدار نامزدان اصلاح طلب شورای تهران نسبت به احتمال تقلب را رد کرده، و گفته که تعدادی از روزنامه ها و سايت های منتسب به يک جريان خاص سياسی، در پی جوسازی مبنی بر سالم نبودن انتخابات هستند.


XS
SM
MD
LG