لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۳۹

بررسی روزنامه های صبح يکشنبه ايران


بررسی روزنامه های صبح ایران
بررسی روزنامه های صبح ایران

روزنامه کارگزاران، به نقل از وزير نفت نوشته که پالايشگاه های ايران به فروش می رسد.


اين روزنامه با انتقاد از سخنان روز گذشته وزير نفت نوشته است: اين يک حرف تازه است که کاظم وزيری هامانه وزير نفت ايران بر زبان آورده و می گويد؛ «ايران حاضر است شرکت های پالايشی رابه قيمت های بازار جهانی به متقاضيان بفروشد.»


کارگزاران در ادامه با ترديد در اجرايی شدن اين سخن وزير نفت گفته است: اين بحث تازه ای است که وزير نفت باز کرده و بايد ديد تا چه ميزان اين سخن از سر احساس يا نياز يا سياستگذاری است.


اين روزنامه، سرمقاله خود را با عنوان«ـيک تصميم عجيب ديگر»به همين موضوع اختصاص داده و نوشته« رفتارهای عجيب دولت در ميدان اقتصاد گويا پايان ناپذير است و سر بازايستادن ندارد.»


حضور خبرنگاران آمریکایی در ایران


روزنامه رسالت، به نقل از يک عضو کميسيون امنيت ملی مجلس نوشته که حضور خبرنگاران آمريکايی در ايران جهت دار است.


کاظم وزيری هامانه، وزير نفت جمهوری اسلامی ایران می گويد که ايران حاضر است شرکت های پالايشی رابه قيمت بازار جهانی به متقاضيان بفروشد.

به نوشته اين روزنامه، حشمت الله فلاحت پيشه با انتقاد از سفر برخی از خبرنگاران آمريکايی به ايران گفته است: بايد بين خبرنگاران و کسانی که تحت عنوان خبرنگار جاسوسی می کنند، تفاوت قایل شويم.


اين عضو مجلس با اين ادعا که ۸۵ در صد رسانه های امريکايی به اسرایيل وابسته هستند آنها را صهيونيست خوانده و گفته طبيعی است که حضور خبرنگاران رسانه های امريکا در ايران جهت دار است .


وعده های دولت


روزنامه اعتماد ملی، انتقاد نایب رییس شوراس اسلامی شهر تهران از وعده های مکرر اقتصادی دولت را منعکس کرده و از قول او نوشته است :«بايد به جای استفاده از خطبای اقتصادی از اطبای اقتصادی استفاده کرد.»


به نوشته اين روزنامه، حسن بيادی گفته که دولت ۱۰ ماه قبل از اينکه وام مسکن را ارائه دهد، تبليغ کرد که ۲۰ ميليون وام می دهد و با همين تبليغات خود باعث افزايش قيمت مسکن شد.


وی تاکيد کرده که ما بايد در حال حاضر از طبيبان و فقهای علم اقتصاد برای حل مسایل استفاده کنیم، در حالی که آنها را کنار گذاشته اند و بيشتر از کسانی استفاده می شود که حرف اقتصادی خوب می زنند اما درمان بلد نيستند.


انفجار خمپاره در آبادان


روزنامه قدس، از مرگ دو نوجوان آبادانی بر اثر انفجار گلوله خمپاره خبر داده است. به نوشته اين روزنامه، انفجار جمعه شب خمپاره عمل نکرده به جامانده از دوران جنگ، دو نوجوان روستايی را در آبادان به کام مرگ کشاند.


قدس نوشته که اين دو نوجوان هنگامی که به اين گلوله خمپاره دست زدند، گلوله خمپاره عمل کرده و بر اثر و شدت انفجار در دم هر دوی آنها جان سپردند. اين حادثه در روستای «چویبده يک» رخ داد و شدت انفجار به قدری بود که يک پايه برق را نيز منهدم کرد.


دولت اتريش پس از انتشار اخباری در رسانه های اين کشور تاييد کرد که اخيرا ۳۰ هزار قبضه سلاح سبک به وزارت کشور جمهوری اسلامی فروخته است.

مسوولان در آبادان هنوز اين خبر را تاييد نکرده اند اما قدس از مرگ شش تن و مجروح شدن چهار نفر در ۲۵ روز گذشته بر اثر انفجار مهمات برجا مانده از جنگ در دو شهر آبادان و خرمشهر خبر داده است.


تشدید برخورد با مهاجران افغانی


روزنامه سرمايه، خبر داده براساس اطلاعيه جديد وزارت کشور برخورد دوباره با افغانی های بدون مجوز تشديد می شود.


به نوشته اين روزنامه، براساس اطلاعيه جديد وزارت کشور، از سال آينده اتباع خارجی فاقد مجوز به هيچ عنوان نمی توانند در ايران بمانند.


به گفته مدير کل دفتر اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور، اتباع غيرقانونی تا پايان فروردين ماه سال۸۶ فرصت دارند تا تسويه حساب خود را انجام داده و با مراجعه به دفتر امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری محل سکونتشان برگه خروجی دريافت کنند، در غير اين صورت از ابتدای ارديبهشت ماه سال آینده اين افراد دستگير و اخراج خواهند شد.


سرمايه همچنين از نارضايی افغانی ها از تصميم وزارت کشور ايران خبر داده و به نقل از توريالی غياثی، کنسول سابق افغانستان در مشهد نوشته که « به کارگيری شيوه های سختيگرانه واقع بينانه و منطقی به نظر نمی رسد.»


اتریش و فروش اسلحه به ایران


روزنامه اعتماد، از تاييد فروش ۳۰ هزار قبضه اسلحه به ايران توسط دولت اتريش خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، دولت اتريش پس از انتشار اخباری در رسانه های اين کشور تاييد کرد که اخيرا ۳۰ هزار قبضه سلاح سبک به وزارت کشور جمهوری اسلامی فروخته است.


مقامات اين کشور گفته اند که از ايران تعهد گرفته اند تا اين سلاح ها را در اختيار ديگران قرار ندهد.


هیات مذهبی آمریکایی


و در آخر، به دنبال انتشار اخباری مبنی بر سفر يک هيات مذهبی امريکايی به ايران به منظور آنچه که اهداف « اهداف صلح طلبانه» توصیف شده، روزنامه کيهان در شماره روز یکشنبه در خبری با عنوان «اين بار در پوشش کشيش» نوشته است: « اين گروه که مرکب از ۱۳ کشيش است از سوی مقامات آمريکايی و با پوشش مذهبی به ايران اعزام می شوند تا تاثيرات روانی تحريم ها و محدوديت های مطرح شده در اين قطعنامه و نيز ميزان تاثيرات فشار روانی ماههای اخير آمريکا عليه ايران را از نزديک مورد بررسی قرار دهند.»


XS
SM
MD
LG