لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۵۷

بررسی روزنامه های صبح سه شنبه ايران


بررسی روزنامه های صبح ایران
بررسی روزنامه های صبح ایران

روسیه برای ایران شرط گذاشت


درحالی که يک هيات روسی به منظور مذاکره با مقام های جمهوری اسلامی درباره به تاخيرانداختن تکميل نيروگاه هسته ای بوشهربه تهران سفرکرده است، روزنامه خراسان، خبر داده که «ولاديميرپوتين، رییس جمهوری روسیه، اتمام نيرگاه هسته ای بوشهر را تا زمانی که ايران با پايان دادن به برنامه غنی سازی اورانيوم موافقت نکند ، به تعويق انداخته است.»


بن بست در بوشهر


روزنامه کارگزاران، نيز همزمان خبر داده که افتتاح واحدهای پشتيبانی نيروگاه اتمی بوشهر که قرار بود روز سه شنبه انجام شود، برای چهارمين بار متوالی به تعويق افتاده است.


به نوشته اين روزنامه، سازمان انرژی اتمی بدون اشاره به علت اصلی اين تعويق اعلام کرده که افتتاح واحدهای پشتيبانی نيروگاه اتمی بوشهر توسط معاون اول ریيس جمهوری، در دهه دوم فروردين سال آينده صورت می گيرد.


کارگزاران، همچنين در يادداشتی با عنوان«چند پرسش هسته ای»، اخبار متناقضی که توسط مقام های جمهوری اسلامی در مورد علت کارشکنی روسيه در ساخت نيروگاه هسته ای بوشهر در اختيار رسانه ها قرار می گيرد را مورد انتقاد قرار داده است.


روزنامه خراسان ، خبر داده ولاديميرپوتين، رییس جمهور روسیه، اتمام نيرگاه هسته ای بوشهر را تا زمانی که ايران باپايان دادن به برنامه غنی سازی اورانيوم موافقت نکند،به تعويق انداخته است

نويسنده اين روزنامه تاکيد کرده که افکار عمومی ايران اکنون حق دارد اين سوال را بپرسد، کسانی که ديروز توافقنامه پاريس را بدتر از ترکمانچای می خواندند، اکنون چرا با در دست گرفتن مذاکرات گذشته، کار را به جايی رسانده اند که حتی ساخت نيروگاه بوشهر که جامعه جهانی با ساخت آن مخالفتی نداشته نيز«بازيچه زياده خواهی روس ها» شود.


سرکوب دانشجویان


روزنامه اعتماد ملی، گزارش دفتر تحکيم وحدت از وضعيت علمی، فرهنگی و رفاهی دانشگاه‏های کشور را منعکس کرده است.


در اين گزارش،علاوه بر مواردی چون افت اعتبار علمی دانشگاه های ايران، اخراج اساتيد و دانشجويان ستاره دار از دانشگاه و نسبت به معضلات فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‏ها و به ویژه افزايش مصرف مواد مخدر و خودکشی‏ها در ميان دانشجويان ابراز نگرانی شده است.


در بخش ديگری از گزارش دفتر تحکيم وحدت که به وضعيت تشکل‏های دانشجويی و فعاليت‏های فوق برنامه دانشگاه‏ها اختصاص دارد، آمده است: در سال گذشته حداقل ۳۰۰ فعال دانشجو احکام سنگين کميته انضباطی مواجه شده اند، و ۵۷ نشريه دانشجويی تعطيل شده و برای ۳۵ نهاد دانشجويی مانند ۱۲ انجمن اسلامی، کانون فرهنگی و شورای صنفی مشکلات فراوان پديد آمده و يا منحل شده اند.


امنیت چهارشنبه سوری


روزنامه همشهری، از آماده باش برای امنيت چهارشنبه سوری خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، امنيت برگزاری چهارشنبه سوری مهمترين چالشی است که اين جشن ملی در پيش رو دارد، مسئله ای که باعث شده تمامی نيروهای پليس، آتش نشانی، اورژانس، شهرداری ها و حتی دادگاه ها در آماده باش کامل به سر برند.


اسماعيل احمدی مقدم، فرمانده نيروی انتظامی گفته اين نيرو با افرادی که در چهارشنبه آخر سال اقدام به مزاحمت، خسارت، راهبندان و سلب آسايش کنند، به شدت برخورد می کند

اين روزنامه از قول اسماعيل احمدی مقدم، فرمانده نيروی انتظامی نوشته اين نيرو با افرادی که در چهارشنبه آخر سال اقدام به مزاحمت، خسارت، راه بندان و سلب آسايش کنند، به شدت برخورد می کند.


پرونده زهرا کاظمی


روزنامه همبستگی، از رسيدگی به پرونده زهرا کاظمی خبر داده و به نقل از وکيل مدافع اوليای دم خبرنگار کانادايی ايرانی الاصل نوشته که پرونده قتل زهرا کاظمی در تيرماه سال ۸۶ در ديوان عالی کشور مورد بررسی قرار می گيرد.


محمد سيف زاده، با اعلام اين مطلب گفته است: پرونده زهرا کاظمی پس از گذشت بيش از يک سال و نيم، بالاخره به شعبه ۱۵ تشخيص ديوان عالی کشور ارجاع شد که اين شعبه نيز تير ماه سال ۸۶ را برای رسيدگی به اين پرونده تعيين کرده است، و به زودی اخطار رسيدگی به اين پرونده نيز برای وکلا ارسال می شود.


ایران فقیر ندارد


روزنامه تهران امروز، سخنان روز دوشنبه وزير رفاه مبنی بر اين که در ايران هيچ کس زير خط مطلق فقر وجود ندارد، را مورد انتقاد قرار داده است.


به نوشته اين روزنامه، عبدالرضا مصری، روزدوشنبه و در شرايطی مدعی شد که در ايران کسی زير خط مطلق فقر وجود ندارد که کمتر از دو ماه پيش معاون اول ریيس جمهوری طی سخنانی در شهر قزوين اعلام کرده بود که «در حال حاضر بيش از دو دهک جامعه از قدرت خريد پايينی برخوردارند، به نحوی که ۴.۵ ميليون نفر از جمعيت کشور با ۳۰ هزار تومان در ماه زندگی می‏کنند و در فقر مطلق قرار دارند.»


تهران امروز، همچنين در ياداشتی با اشاره به اينکه در ايران هستند خانواده هايی که آرزوی داشتن تنها يک وعده غذای گرم در روز را در سر می پرورانند، خطاب به وزير رفاه نوشته است:«آقای وزير رفاه بهتر بود چند کلامی هم درباره شاخص هزينه يک خانوار ايرانی صحبت می کردند.»


XS
SM
MD
LG