لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۷

بررسی روزنامه های صبح شنبه ایران


بررسی روزنامه های صبح شنبه ایران
بررسی روزنامه های صبح شنبه ایران



برخی از روزنامه ها، استقبال اعضای مجلس هفتم، از احتمال سفر نانسی پلوسی به ایران را «استقبال زودهنگام» نام داده اند و روزنامه سرمایه، خبر داده که سخنگوی رییس مجلس نمایندگان آمریكا چنین سفری را تکذیب کرده است.
روزنامه همشهری،از استقبال برخی از اعضای مجلس شورای اسلامی نسبت به اظهار تمایل نانسی پلوسی رییس کنگره امریکا برای سفر به ایران خبر داده است


به نوشته این روزنامه، « برندن دالی » سخنگوی نانسی پلوسی خبر داده است كه وی قصد هیچ‌گونه سفری به ایران ندارد.


برخورد با بد حجابی


روزنامه اعتمادملی، عنوان اصلی خود را به سوال برانگیز شدن طرح برخورد با بدحجابی خبر داده و به نقل از معاون امور اجتماعی وزارت كشور نوشته که برای اجرای طرح امنیت اخلا‌قی و برخورد با مصادیق بدحجابی با این معاونت اجتماعی وزارتخانه هماهنگی نشده است.


به نوشته این روزنامه، حجت اله ایوبی همچنین گفته نیروی انتظامی در مورد اجرای طرح امنیت اخلا‌قی با معاونت اجتماعی هماهنگی نداشته ، اما ممكن است با سایر حوزه‌‌ های وزارت كشور هماهنگی‌‌ هایی ایجاد شده باشد.


به گفته وی از نیروی انتظامی خواسته شده قبل از اجرای طرح، جلسه ‌‌ای با معاونت اجتماعی وزارت كشور برگزار كند.


اعتماد ملی ، در بخش دیگری از گزارش خود ، از فراخوانده شدن فرمانده نیروی انتظامی به کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داده و به نقل از یکی از اعضای این کمیسیون نوشته است: «در این جلسه بررسی خواهد شد كه برنامه‌هایناجا در این راستا در صورت ایجاد هرگونه مشكل چه خواهد بود. لذا در اینمورد در این جلسه تصمیم گرفته می‌شود و اگر مشاهده شد این طرح مشكل ایجادمی‌كند، ممكن است تعدیل شود.»


گران فروشی نیست


به دنبال تشدید گرانی در کشور، روزنامه رسالت، از قول معاون وزیر بازرگانى نوشته که افزایش قیمت برخى کالاها حتما گران‌فروشى نیست.


به نوشته این روزنامه، جواد على‌اکبریان، معاون وزیر بازرگانى و ر ی یس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، گفته که افزایش قیمت برخى کالاها را حتما نمى‌ توان گران‌ فروشى دانست چرا که با وجود کنترل‌ ها و نظارت بر قیمت‌ ها، بخشى از این گرانى‌ ها به دلیل تغییرات قانونى قیمت‌ ها و یا افزایش در مواد اولیه و مواردى از این دست بوده و از دست بازرسان ما کارى بر نمى ‌آید.


روزنامه رسالت، در خبری دیگر، از زبان مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی به مردم توصیه کرده که از خرید مرغ با قیمت بیش ازدوهزار تومان خودداری کنند.


رسالت ،در خبری دیگر،از زبان مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی به مردم توصیه کرده که از خرید مرغ با قیمت بیش از دو هزار تومان خودداری کنند


این روزنامه خبرداده گران ‌فروشى برخى فروشنده ‌ها در برخى نقاط شهر تهران ملاکى براى افزایش قیمت مرغ نیست.


انصراف چین از خرید گاز ایران


روزنامه اعتماد، خبر داده که چین از خرید گاز مایع ایران منصرف شده است.


این روزنامه نوشته که چند روز پس از اعلام خبر نهایی شدن قرارداد ۱۰۰ میلیاردی ایران با چین از سوی وزیر نفت، ر ی یس هیات مدیره شرکت نفتی ساینوپک چین در اظهارنظری «غیرمنتظره»، با اعلام اینکه قیمت پیشنهادی ایران برای گاز مایع بالا است، انصراف این شرکت از خرید گاز مایع ایران را اعلام کرده است.


علت گران شدن مسکن


روزنامه سرمایه، خبر داده که رییس سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی در نخستین اظهارنظر رسمی خود در سال جدید، رشد قیمت مسكن را ناشی از سفته‌ بازی برخی افراد و اعطای تسهیلات هدایت شده یك بانك خصوصی دانسته است.


روزنامه همبستگی، ابراز نگرانی مجمع نمایندگان ادوار نسبت به بخشنامه جدید دستگاه قضایی در خصوص بازداشتگاه های اختصاصی برخی نهادهای حکومتی را منعکس کرده است


این روزنامه، در گزارش خود اظهارات چندین کارشناس اقتصادی را در پاسخ به رییس سازمان مدیریت منتشر کرده و از قول آنها نوشته که رشد قیمت مسكن به عوامل مختلف از جمله انبساط نقدینگی در اختیار مردم، بازده نبودن بخش‌های دیگر اقتصاد و برخی اقدامات دولت در تزریق نقدینگی به بازار مربوط است و نه آن چیزی که معاون آقای احمدی نژاد تسهیلات یک بانک خصوصی عنوان می کند.


اعتراض به «بازداشت های اختصاصی»


روزنامه همبستگی، ابراز نگرانی مجمع نمایندگان ادوار نسبت به بخشنامه جدید دستگاه قضایی در خصوص بازداشتگاه های اختصاصی برخی نهادهای حکومتی را منعکس کرده است.


این روزنامه به نقل از ‌یدالله اسلامی، دبیركل مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی نوشته که در جلسه‌ اخیر این مجمع، بخشنامه رییس دستگاه قضایی به برخی از نهادهای امنیتی و نظامی كه آن‌ ها را مجاز به داشتن بازداشتگاه می‌ كند، مورد بررسی قرار گرفته است.


به گفته آقای اسلامی، وی و سایر اعضای این مجمع معتقدند که این نوع بخشنامه‌ها و مجاز شمردن برخی دستگاه‌ ها به داشتن بازداشتگاه‌، خارج از نظارت سازمان زندان‌های كشور، به تضییع حقوق مردم م نته ی می شود.


XS
SM
MD
LG