لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۰۰

بررسی روزنامه های صبح یکشنبه ایران


بررسی روزنامه های صبح ایران
بررسی روزنامه های صبح ایران

تبرئه متهمان قتل های محفلی کرمان


روزنامه اعتماد،از تبرئه متهمان قتل های محفلی کرمان خبر داده است.


به نوشته این روزنامه، دیوان عالی کشور حکم تبرئه عاملان قتل های محفلی کرمان را که با اعتقاد به مهدورالدم بودن، دو زن و سه مرد را به قتل رسانده بودند، تایید کرده است.


عاملان قتل های محفلی کرمان که قتل های خود را از شهریورماه سال ۸۱ آغاز کرده بودند، اردیبهشت ماه سال ۸۲ پس از به قتل رساندن یک زن و شوهر جوان که آخرین قربانیان این باند بودند ، دستگیر شدند.


روزنامه اعتماد،از تبرئه متهمان قتل های محفلی کرمان خبر داده است

اعتماد ،نوشته که این پرونده سه بار رسیدگی شده و و حکم اعدام قاتلان هربار نقض شده است.



قاضی سوم رسیدگی کننده به این دلیل که متهمان ا براز کرده بودند قربانیان را با اعتقاد به مهدورالدم بودن به قتل رسانده اند،آنها را تبرئه کرد و دیوان عالی کشور نیز اعتراض خانواده مقتولان را رد و قاتلان را از این قتل ها تبرئه کرده است.


متهمان پرونده قتل های محفلی کرمان به ادعای خود عضو بسیج کرمان بودند.


تحقیق از وزارت نفت


همزمان با انتشار اخباری در خصوص برکناری قریب الوقوع وزیر نفت در روزنامه های ایران، روزنامه سرمایه خبر داده که تحقیق و تفحص از وزارت نفت به قوه‌ قضاییه ارسال شده است.


این روزنامه،به نقل از كمال دانشیار، رییس كمیسیون انرژی مجلس نوشته گزارش تحقیق و تفحص از وزارت نفت پس از مطرح شدن ت در صحن مجلس و براساس تصمیم هیات رییسه مجلس به منظور پیگیری بی شتر به قوه‌ قضاییه فرستاده شده است.


حدود ۹۰ درصد این تحقیق و تفحص در زمان دوران وزارت بیژن زنگنه و ۱۰ درصد آن در زمان وزیری هامانه انجام شده است.


روزنامه همبستگی،از بی نتیجه ماندن مذاكرات درباره نیروگاه هسته ای بوشهر خبر داده و نوشته که روس‌ها دست خالی از ایران بازگشتند


سرمایه ،همچنین از قول عادل آذر،یکی از اعضای هیات تحقیق و تفحص مجلس از وزارت نفت نوشته که محتوای گزارش، مساله ویژه‌ای ندارد كه پیگیری شود.این عضو مجلس تاکید کرده که در این تحقیق و تفحص مساله ویژه‌ای دستگیر مجلس نشده اما یكسری از مسایل سیاسی سبب شد تا سروصدای زیادی برپا کند.


این روزنامه در تحلیل خود از بررسی قضائی این گزارش نیز نوشته « به نظر می‌رسد پیگیری این گزارش در قوه‌ قضاییه نیز نتیجه‌ای شبیه به خوانده شدن آن در صحن مجلس داشته باشد،اگرچه با خواندن فقط یك بار گزارش كامل تحقیق و تفحص ابهامات بسیاری برای پاسخگویی وجود دارد.»


روزنامه همبستگی،از بی نتیجه ماندن مذاكرات درباره نیروگاه هسته ای بوشهر خبر داده و نوشته که روس‌ها دست خالی از ایران بازگشتند.


به نوشته این روزنامه، ه یات روسی که برای مذاکره در خصوص تکمیل نیروگاه هسته ای بوشهر هفته گذشته به تهران سفر کرده بود، بعد از پایان دور دیگری از مذاكرات از تهران باز گشته است.


همبستگی ، به نقل از یکی از مقام های شرکت روسی سازنده این نیروگاه نوشته « ما قصد داریم كه مذاكرات در مورد مسایل احداث نیروگاه اتمی بوشهر را با تهران ادامه دهیم، اما زمان دور بعدی مذاكرات هنوز تعیین نشده است.»


اعتراض به بازداشت فعالان زن


روزنامه اعتماد ملی، از نامه اعتراضی خانواده ناهید كشاورز و محبوبه حسین‌‏زاده به سخنگوی قوه قضاییه خبر داده است.


به نوشته این روزنامه، خانواده این دو فعال حقوق زنان که از ۱۳فروردین در بازداشت به سر می برند، در نامه‌‏ای به سخنگوی قوه قضاییه،اعلام كردند به‌‏رغم اعلام این مقام قضایی مبنی بر صدور قرار كفالت برای این دو فعال جنبش زنان،بازپرس پرونده از صدور این قرار ابراز بی‌‏اطلاعی كرده است.


خانواده خانم ها حسین زاده و کشاورز، در نامه خود خطاب به علیرضا جمشیدی، ضمن تشریح سیر رسیدگی به پرونده این دو فعال حقوق زنان، نسبت به وضعیت آنها در زندان ابراز نگرانی كرده و رسیدگی هرچه سریع‌‏تر به پرونده آنان را خواستار شده‌‏اند.


روزنامه اعتماد ملی، از نامه اعتراضی خانواده ناهید كشاورز و محبوبه حسین‌‏زاده به سخنگوی قوه قضاییه خبر داده است

آتش سوزی اتوبوس های دریایی


روزنامه همشهری، خبر آ تش سوزی اتوبوس های دریایی در بندر عباس را مورد توجه قرارداده ونوشته که ۲۳ اتوبوس دریایی در آتش سوخته است.


به نوشته این روزنامه، جمعه‌شب گذشته پس از آتش گرفتن یك قایق، آتش ظرف مدت كوتاهی به ۲۳ فروند قایق مسافربری دیگر خطوط بندرعباس به قشم سرایت كرد و به دلیل نبود راه مناسب برای عبور خودروهای آتش‌نشانی، اطفای آتش با تاخیر همراه شد.


همشهری ،محل آتش سوزی را در اسکله حقانی بندرعباس ذکر کرده و نوشته که تحقیقات گسترده‌ای برای یافتن علت این آتش‌سوزی آغاز شده است.


صحبت از حمله به ایران جنگ روانی است


روزنامه کیهان، به نقل از یکی از اعضای دومای روسیه نوشته که نیروهای نظامی ایران می توانند ۱۱۵ جنگنده آمریكایی از ۳۰۰ جنگنده مستقر در خلیج فارس را در صورت حمله نابود کنند.


به نوشته این روزنامه، « یوری ساویلیف » درگفت و گویی اختصاصی با خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ، ایرنا، گفته اخبار منتشر شده در خصوص حمله به ایران جنگ روانی است با این حال این عضو دومای روسی تاکید کرده که توان نیروهای نظامی ایران برای مقابله با آمریكا كافی نیست و یک میلیون نیروی نظامی آماده جنگ در ایران هستند.


یوری ساویلیف،درگفتو گویی اختصاصی با خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا،گفته اخبار منتشر شده در خصوص حمله به ایران جنگ روانی است

کیهان ، به نقل از آقای ساویلیف نوشته آ مریکا تنها با استفاده از سلاح هسته ای تاكتیكی می تواند به اهداف خود در ایران برسد.


بحران بنزین ادامه دارد


و در آخر، بیشتر روزنامه ها در شماره امروز خود، گزارش هایی با مضمون سردرگمی مجلس و دولت در بحران بنزین منتشر کرده اند.


روزنامه اعتماد ملی تیتر اول را به چانه زنی ۲۰ تومانی بر سر قیمت ۸۰ یا ۱۰۰ تومانی بنزین سهمیه بندی شده اختصاص داده است.


روزنامه تهران امروز خبر داده که دولت و مجلس به زودی بر سر قیمت ۳۵۰ تومانی برای هر لیتر بنزین آزاد به توافق می رسند. این روزنامه نوشته برای هر خودرو در ماه ، ۹۰ لیتر سهمیه بنزین ۸۰ یا ۱۰۰ تومانی در نظر گرفته می شود.


روزنامه همبستگی نیز برای تیتر اول خود با اشاره به تداوم بحران دوساله بنزین در کشور،عنوان « سرگردانی دوباره مجلس و دولت درباره بنزین » را برگزیده است.


XS
SM
MD
LG