لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۳۳

بررسی روزنامه های صبح سه شنبه ايران


بررسی روزنامه های صبح ایران
بررسی روزنامه های صبح ایران

منتقدان دولت خائن هستند


روزنامه کيهان، در سرمقاله امروز، منتقدان دولت را«خائن»ناميده و نوشته:«انتقاد و خيرخواهی خيلی وقت ها با سونيت، خيانت، کينه توزی و لجاجت آميخته می شود.»


اين روزنامه بازداشت منتقدان و معترضان به حاکميت را به کلی انکار کرده و ادعا کرده که اگر حاکميت جمهوری اسلامی بخواهد حرف منتقدان در خصوص شرايط اضطراری کشور را بپذيرد، حق اعمال محدوديت را خواهد داشت.


کيهان، مطبوعات و روسنفکران را به جاسوسی متهم کرده و تاکيد کرده که هرکسی که از خفقان در ايران سخن بگويد در آغوش دشمن قرار دارد.


بازداشت ۱۵تن از دانشجويان دانشگاه مازندران


روزنامه اعتماد ملی، اعتراض دفتر تحکيم وحدت به بازداشت ۱۵تن از دانشجويان دانشگاه مازندران را مورد توجه قرار داده و نوشته بامداد دوشنبه گذشته، نيروهای لباس شخصی با ورود به دانشگاه ۱۵ تن از دانشجويان حاضر در دانشگاه را بازداشت کردند.


روزنامه کيهان، در سرمقاله امروز، منتقدان دولت را«خائن»ناميده و نوشته:انتقاد و خيرخواهی خيلی وقت ها با سونيت، خيانت، کينه توزی و لجاجت آميخته می شود

اين روزنامه به نقل از علی نيکو نسبتی، مسوول روابط عمومی دفتر تحکيم وحدت، در خصوص اين دستگيری ها نوشته که حوادث اخير اين شائبه را تقويت می‏کند که مسوولان وزارت علوم که خود را از برخورد با جنبش دانشجويی عاجز ديده‏اند، اکنون با کمک نيروهای لباس شخصی می‏کوشند صدای عدالت‏خواهانه و آزادی‏طلب انشجويان را ساکت کنند.


حمایت دولت از سیمان برداشته شد


روزنامه سرمايه، خبر داده با تصويب شورای اقتصاد، سيمان از سبد حمايتی دولت خارج شد.


به نوشته اين روزنامه، خروج سيمان از سبد حمايتی دولت بالاخره پس از ماهها بحث و بررسی به تصويب شورای اقتصاد رسيد و مقرر شده قيمت گذاری اين کالا توسط کميته ای با حضور نمايندگان وزارتخانه های صنايع و معادن و بازرگانی انجام شود.


بازداشت دبیرکل کانون صنفی معلمان


روزنامه کارگزاران، بازداشت علی اکبر باغانی دبير کل کانون صنفی معلمان در داخل مدرسه رشد را منعکس کرده و از خودداری معلمان غرب کشور از حضور در کلاس ها خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، در حمايت از فرا خوان کانون صنفی معلمان کشور جمعی از معلمان مناطق غرب کشور روز ۲۶ و ۲۷ فروردين سال جاری از حضور در کلاس های درس خود داری کردند.


کارگزاران به نقل از مسعود کردپور، يکی از دبيران آموزش و پرورش نوشته که فرهنگيان مناطق غرب کشور از جمله شهر های سنندج، مريوان،سقز و بوکان به صورت پراکنده در اين اعتصاب شرکت کرده و از حضور در کلاس های درس خود داری کردند.


روزنامه کارگزاران، بازداشت علی اکبر باغانی دبير کل کانون صنفی معلمان در داخل مدرسه رشد را منعکس کرده و از خودداری معلمان غرب کشور از حضور در کلاس ها خبر داده است

ایران هم سلاح غیرمتعارف دارد


روزنامه قدس، به نقل از رييس ستاد مشترک نيروهای مسلح نوشته:«نيروهای مسلح جمهوری اسلامی، تجهيزاتی دارند که دشمنان نام آنها را هم نشنيده اند.»


فيروز آبادی گفته نيروهای مسلح جمهوری اسلامی ايران تجهيزات مدرنی دارند که دشمنان، هنوز نام آنها را نشنيده اند و حتی در صورت شنيدن باور نمی کنند و آنچه که در رزمايش های گذشته به نمايش درآمد، گوشه ای از توانايی نظامی ايران به شمار می آيد.


مبارزه با بدحجابی مردان


روزنامه همشهری، نوشته که برخورد با بدحجابی منحصر به زنان نيست.


اين روزنامه به نقل از مديرکل مبارزه با مفاسد اجتماعی نيروی انتظامی نوشته که برخورد با بدحجابی مختص زنان نيست و با مردانی که با نوع پوشش غير متعارف و آرايش خاص در جامعه ظاهر شوند نيز برخورد می شود.


به گفته روزبهانی، مسووليت برخورد با بدحجابی فقط از وظايف پليس است اما نيروی مقاومت بسيج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نيز آمادگی دارند که به درخواست نيروی انتظامی با اين نيرو همکاری کنند.


همشهری، همچنين از قول احمدرضا رادان، فرمانده انتظامی تهران نيز نوشته که در مرحله دوم برخورد با بدحجابی با بدحجابی مردان برخورد می شود، که در هنگام اجرای اين قسمت از طرح مصداقهای آن نيز گفته خواهد شد.


روزنامه قدس، به نقل از رييس ستاد مشترک نيروهای مسلح نوشته:نيروهای مسلح جمهوری اسلامی، تجهيزاتی دارند که دشمنان نام آنها را هم نشنيده اند

وی گفته که غير از ۳۰ گشت اختصاصی مبارزه با بدحجابی در تهران،۱۵ دستگاه گشت جمعی شامل خودروهای فولکس و هايس نيز در اين طرح شرکت دارند.


دولت عقب نشست


روزنامه همبستگی، از عقب نشينی دولت و اجرای مصوبه مجلس، برای گران کردن بنزين با بهای هر ليتر ۱۰۰ تومان خبر داده است.


اين روزنامه نوشته که پس از رايزنی های طولانی، دولت و مجلس درخصوص تعيين قيمت بنزين سرانجام دولت تثبيت نکردن قيمت بنزين را پذيرفت و از ارايه لايحه بنزين ۸۰ تومانی صرفنظر و به نظر می رسد با نرخ ۱۰۰ تومان مطابق مصوبه مجلس که قرار است از خرداد اجرا شود، تن داد.


همبستگی، به نقل از محمد رضا باهنر،که به نوشته اين روزنامه رييس فراکسيون اصولگرايان و از طرفداران پروپاقرص دولت است نوشته که در ديدارش با محمود احمدی نژاد بر سر قيمت بنزين ۱۰۰ تومانی سهميه بندی شده،به توافق رسيده اند.


وقوع سیل در اسفراین


و در آخر، روزنامه قدس، خبر داده بر اثر وقوع سيل پنج نفر در اسفراين و جغتای، جان خود را از دست داده اند.


به نوشته اين روزنامه، بر اثر بارش شديد باران و جاری شدن سيل در روستای پرقان شهرستان اسفراين چهار نفر از اهالی اين روستا کشته و ۲۰ نفر زخمی شده اند و جاری شدن سيل در بسياری در اطراف شهر جغتای نيز سبب مرگ يک نفر در اين منطقه شده است.


XS
SM
MD
LG