لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۳۹

بررسی روزنامه های صبح شنبه ایران


بررسی روزنامه های صبح ایران
بررسی روزنامه های صبح ایران

احتمال سهمیه بندی گاز


روزنامه کارگزاران، از احتمال سهمیه بندی گاز در کشور خبر داده است.


به نوشته این روزنامه، سیدرضا کسایی زاده مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اعلام کرده که اگر روند کنونی مصرف گاز ادامه پیدا کند،در آینده گاز نیز سهمیه بندی خواهد شد. وی همچنین پلکانی شدن قیمت گاز و محاسبه تعرفه آن بر اساس قیمت واقعی گاز را دو حرکت مناسب دولت در مصرف بهینه گاز دانسته و خبر داده که در اسفند ۸۵ جرایم پلکانی گاز البته صرفا در بخش خانگی به تصویب رسید تا رعایت مناسب مصرف گاز را به اجباری برای مشترکان خانگی گاز در کشور تبدیل شود.


انتقاد قوه قضاییه از دولت


روزنامه همشهری، انتقاد رییس قوه قضاییه نسبت به رویکرد امنیتی برخی نهادهای حکومتی را منعکس کرده و به نقل از وی نوشته که رویکرد امنیتی به امنیت سرمایه گذاران و امنیت مدیران اجرایی ضربه می زند.


روزنامه کارگزاران، از احتمال سهمیه بندی گاز در کشور خبر داده است

به نوشته این روزنامه، هاشمی شاهرودی همچنین در نشست مدیران سازمان بازرسی کل کشور، این سازمان را بالاترین مقام اجرایی مملکت دانسته و خواستار نظارت بیشتر این سازمان بر امور اجرایی کشور شده است.


وی تاکید کرده که این سازمان به دلیل جایگاه بالا و کلیدی که دارد باید بر اجرای صحیح امور در کشور نظارت و بازرسی داشته باشد.


پرونده نویسنده لر در یاسوج


روزنامه اعتماد ملی، خبر داده که پرونده یعقوب یادعلی، نویسنده ای که به خاطر داستان هایش در زندان به سر می برد، به دادگاه کیفری یاسوج ارجاع شده است.


به نوشته این روزنامه، پرونده این نویسنده که دادسرای عمومی و انقلاب یاسوج مطرح بود از سوی بازپرس پس از صدور قرار مجرمیت، با کیفرخواست به دادگاه کیفری یاسوج ارجاع شده است.


مرگ بر اثر بیماری مشکوک


روزنامه تهران امروز، از تایید مرگ ۸ نفر در شهرستان خاش بر اثر یک بیماری مشکوک خبر داده است.


روزنامه تهران امروز، از تایید مرگ ۸ نفر در شهرستان خاش بر اثر یک بیماری مشکوک خبر داده است

به نوشته این روزنامه، یک بیماری مشکوک در روستای قادر آباد خاش در روزهای اخیر هشت نفر را کشته و باعث بستری شدن ۳۷ نفر دیگر شده است.


حسینعلی شهریاری، عضو کمیسیون بهداشت و درمان و نماینده مردم زاهدان به این روزنامه گفته که این بیماری در ابتدا مشکوک به بیماری خطرناک طاعون ریوی بود اما با بررسی های اولیه توسط کارشناسان بهداشت و درمان و با توجه به علایم بالینی آن به احتمال زیاد بیماری تولارمی که یکی از بیماریهای مشترک حیوان و انسان محسوب می شود.


وی همچنین گفته که هماکنون این بیماری درمنطقه خاش تحت کنترل است،و اقدامات اولیه و لازم نیز برای پیشگیری از شیوع آن توسط نیروهای بهداشتی و درمانی انجام شده است.


روسیه در تیررس موشک های ایران


روزنامه سرمایه، به نقل از سفرای مقیم تهران نوشته که روسیه در تیررس موشک های ایران قرار دارد.


به نوشته این روزنامه پس از این که جمهوری اسلامی به طورهمزمان، توان و تسلیحات نظامی خود را چهارشنبه پیش در روز ارتش به نمایش گذاشت، امریکا به روسیه هشدار داده که مسکو در تیررس موشک های ایران قرار دارد.


سرمایه، به نقل از وابسته سفارت فرانسه نوشته این مراسم فرصت مناسبی بود تا از نزدیک با توانمندی های ایران در بخش نظامی آشنا شویم.


وی همچنین سامانه های موشکی، تانکها و تجهیزات ضدزیردریایی ایران را از جمله موارد قابل توجه عنوان کرده است.


اعتراض به آبگیری سد سیوند


روزنامه اعتماد، از تجمع امروز دانشجویان معترض به آبگیری سد سیوند در مقابل سازمان میراث فرهنگی خبر داده است.


به نوشته این روزنامه، روز پنجشنبه گذشته، دولت ایران با وجود نگرانی گسترده از بابت تاثیرات مخرب آبگیری سد سیوند بر آثار جهانی پاسارگاد آبگیری این سد را آغاز کرد.


روزنامه اعتماد، از تجمع امروز دانشجویان معترض به آبگیری سد سیوند در مقابل سازمان میراث فرهنگی خبر داده است

اعتماد نوشته مه این اقدام با حمایت مستقیم احمدی نژاد انجام شد و جمعی از دانشجویان دانشگاه های آزاد و سراسری کشور در اعتراض به آغاز آبگیری سد سیوند صبح روز شنبه در مقابل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تجمع خواهند کرد.


این روزنامه پیش بینی کرده که با تداوم اعتراضات به آبگیری سد سیوند که سبب از بین رفتن بخشی از میراث تاریخی ایران خواهد شد، سد سیوند حتی بعد از آبگیری نیز به موضوعی چالش برانگیز در کشور تبدیل شود.


زنگ خطر جدید در ایران


روزنامه رسالت، به نقل از مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش از ورود ۱۸۰۰ نوع روانگردان به کشور به عنوان زنگ خطر جدی برای دانش آموزان نامبرده است.


به نوشته این روزنامه، محسن فریدی گفته که باید آموزش پیشگیری از اعتیاد در کتب درسی وارد شود.


XS
SM
MD
LG