لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۳۷

بررسی روزنامه های صبح دوشنبه ایران


بررسی روزنامه های صبح ایران
بررسی روزنامه های صبح ایران

اتهام دولت به شهردار تهران


روزنامه ایران، ارگان رسمی دولت در آستانه آغاز به کار شورای شهر جدید، شهردار تهران را به تخلف ۳۳۰ میلیارد تومانی متهم کرده است.


این روزنامه به نقل از دو منبع ناشناس در شورای شهر خبر از شناسایی یکی از عوامل گرانی مسکن در شهرداری داده است.


ایران، بدون چاپ اسامی این دو نفر به نقل از آنها نوشته کارشناسان شهرداری با تشکیل کمیسیون هایی برای دریافت غیرقانونی پول از مردم، توانسته اند ۳۳۰ میلیارد تومان را ظرف یک سال و نیم از مردم بگیرند.


پیش از این، معاون مالی محمد باقر قالیباف شهردار فعلی تهران، محمود احمدی نژاد شهردار قبلی را به مفقود کردن ۳۰۰ میلیارد تومان از بودجه شهرداری تهران در آستانه انتخابات ریاست جمهوری متهم کرده بود.


روزنامه ایران، ارگان رسمی دولت در آستانه آغاز به کار شورای شهر جدید، شهردار تهران را به تخلف ۳۳۰ میلیارد تومانی متهم کرده است

ناآرامی در فردوس


روزنامه سرمایه، از ناآرامی طی چند روزه در شهرستان فردوس خبر داده و نوشته در پی اعتراض به الحاق فردوس به خراسان جنوبی، اوضاع «فردوس» تحت کنترل قرار گرفته است.


به نوشته این روزنامه، در پی برگزاری برخی تجمعات در شهر فردوس، معاون سیاسی استاندارخراسان رضوی اوضاع این شهر را در شرایط فعلی آرام توصیف کرده و گفته تخریب اماکن عمومی صورت نگرفته بلکه شیشه نگهبانی فرمانداری فردوس و پنج یا شش مغازه از مغازه های موافقان الحاق و شیشه های دفتر نماینده فردوس شکسته شده است.


قهرمان رشید، همچنین خبر دستگیری هشت نفر را رد کرده و گفته که در این ناآرامی ها تنها یک نفر بازداشت شده است.


بدحجابی توریست ها در ایران


روزنامه اعتماد، خبر داده که ماموران نیروی انتظامی عصر دیروز در پی اجرای طرح مبارزه با بدحجابی، گروهی از توریست های اروپایی را در میدان تجریش نزدیک امامزاده صالح متوقف کردند.


این روزنامه به نقل از شاهدان عینی گزارش کرده در میان توریست ها که ۱۱ نفر بودند، زن ها روسری های خود را به شکل کلاه بالای سر گره زده بودند و کاپشن به تن داشتند اما در برخورد با نیروی انتظامی در ابتدا بسیار مضطرب به نظر می رسیدند و با پادرمیانی راهنمای تور و قانع شدن ماموران نیروی انتظامی روحیه خود را بازیافتند.


روزنامه اعتماد، خبر داده که ماموران نیروی انتظامی عصر دیروز در پی اجرای طرح مبارزه با بدحجابی، گروهی از توریست های اروپایی را در میدان تجریش نزدیک امامزاده صالح متوقف کردند

اعتماد، نوشته که توریست های اروپایی بلافاصله پس از تذکرنیروی انتظامی میدان تجریش را ترک کردند.


این روزنامه همچنین از بازداشت ۵۹ زن و تذکر به ۱۳۴۷ تن از زنان در تهران خبر داده و به نقل از رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران نوشته در نخستین روز از اجرای طرح امنیت اخلاقی در تهران، ۴۷ خودرو متعلق به زنان بدحجاب توقیف شده است .


زیر بار گرانی


روزنامه اعتماد ملی، درگزارشی با عنوان«مردم زیر بار گرانی»، نوشته که بانک مرکزی بالاخره نرخ تورم در سال ۸۵ را ۱۳.۶ درصد اعلام کرد.


به نوشته این روزنامه، بانک مرکزی، یکشنبه گذشته، بالاخره و با اندکی تاخیر نسبت به ماه های گذشته، نرخ رسمی تورم در سال ۱۳۸۵ را ۱۳.۶ درصد اعلام کرد.


این نرخ، کمترین میزان در بین نرخ هایی است که از سوی دیگر مراجع داخلی و بین المللی اعلام می شود.


اعتماد ملی، با اشاره به این که مردم هر روز یخ درآمدهای خود را در برابر داغی نرخ تورم، آبرفته تر و کوچکتر می بینند، نوشته مسوولان دولتی با فرافکنی و نپذیرفتن مسوولیت گرانی در کشور، حتی حاضر نیستند اندکی از بار گرانی مردم کم کنند .


برق گران شد


روزنامه کیهان، از گران شدن تعرفه برق در کشور خبر داده و نوشته که اعمال تعرفه های جدید مصرف برق در کشور با ابلاغ آیین نامه دولت به زودی اعمال می شود.


روزنامه کیهان، از گران شدن تعرفه برق در کشور خبر داده و نوشته که اعمال تعرفه های جدید مصرف برق در کشور با ابلاغ آیین نامه دولت به زودی اعمال می شود

این روزنامه به نقل از بهمن مسعودی،رییس مجمع عمومی شرکت های توزیع برق کشور، نوشته امسال هزینه برق برای مشترکان تجاری و خانگی که بالای الگوی مصرف قرار می گیرند ۱۰ درصد بالاتر از تعرفه های سال ۸۵، مشترکانی که زیر الگوی مصرف هستند ۱۵ درصد بیشتر از تعرفه های سال ۸۳ محاسبه می شود.


به نوشته کیهان در سال جاری و با صرف ۲۰ میلیارد تومان نصب کنتورهای چند تعرفه ای جایگزین کنتورهای قبلی نیز آغاز می شود .


خدمات پزشکی هم گران شد


روزنامه رسالت، از افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی تعرفه های خدمات پزشکی خبر داده است.


به نوشته این روزنامه، شهاب الدین صدر، رییس کل سازمان نظام پزشکی گفته که براساس تصمیم شورایعالی نظام پزشکی، ویزیت پزشکان ودندانپزشکان عمومی تا ۴ هزار تومان،پزشکان ودندانپزشکان متخصص تا ۶ هزار و ۹۰۰ تومان و پزشکان فوق تخصص ۸۵۰۰ تومان خواهد بود.


روزنامه جمهوری اسلامی، در ستون جهت اطلاع خودخبر داده که عده ای از اصناف و تولیدکنندگان کشور در حالی که حدود یک ماه به اجرای مصوبه جدید قیمت بنزین مانده، قیمت اجناس خود را گران کرده اند.

به نوشته رسالت، هزینه هتلینگ بیمارستان نیز ۱۸ در صد افزایش یافته و هزینه اتاق عمومی بیمارستان برای هر فرد حداقل ۴۵ هزار تومان خواهد بود .


مصوبه قیمت جدید بنزین


روزنامه جمهوری اسلامی، در ستون جهت اطلاع خودخبر داده که عده ای از اصناف و تولیدکنندگان کشور در حالی که حدود یک ماه به اجرای مصوبه جدید قیمت بنزین مانده، قیمت اجناس خود را گران کرده اند.


به نوشته این روزنامه، آهن، شوینده ها و مواد غذایی بخشی از اقلامی هستند که قیمت آنها از هم اکنون افزایش یافته است.


برکناری ناگهانی سه استاندار


روزنامه همشهری، از برکناری سه استاندار و معرفی ناگهانی جانشینان آنها خبر داده است.


به نوشته این روزنامه، در جلسه یکشنبه گذشته هیات دولت، به ریاست محمود احمدی نژاد، استانداران جدید استان های گلستان، هرمزگان و لرستان بر اساس پیشنهاد وزیر کشور و تایید هیات وزیران تعیین شدند .


نامه به احمدی نژاد


روزنامه اعتماد، نامه دبیرکل کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری به احمدی نژاد را مورد توجه قرار داده و نوشته«گای رایدر»، با نگارش نامه ای به رییس جمهوری اسلامی، نگرانی های خود را درباره مسایل کارگری در ایران ابراز کرده است.


به نوشته اعتماد، آقای رایدر در این نامه از احمدی نژاد خواسته درباره بهبود وضعیت معیشتی کارگران تلاش شود و حق داشتن تشکل های کارگری به رسمیت شناخته شود.در این نامه همچنین نسبت به بازداشت ده ها معلم اعتراض شده است.


XS
SM
MD
LG