لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۱۳

بررسی روزنامه های صبح شنبه ايران


روزنامه های نزدیک به دولت از طرح مبارزه با بدحجابی استقبال کرده اند.
روزنامه های نزدیک به دولت از طرح مبارزه با بدحجابی استقبال کرده اند.

اتهام به معلمان


در پی سخنان غلامحسين الهام، سخنگوی دولت و واردکردن اتهام وابستگی به خارج به معلمان و کارگران معترض از سوی وی، روزنامه کارگزاران تيتر اول خود را به انتقاد طيف های مختلف سياسی نسبت به سخنان آقای الهام اختصاص داده و از وی خواسته تا اتهام وابستگی معلمان را ثابت کند.


اين روزنامه با انتشار انتقادات دبيرکل موتلفه اسلامی، سخنگوی جامعه روحانيت، معاون سياسی حزب مشارکت و برخی ديگر از چهرهای سياسی در رد چنين اتهامی به نقل از سخنگوی جامعه روحانيت نوشته که اظهارت سخنگوی دولت بی مايه است.


سيد رضا اکرمی، با تاکيد بر چند شغله بودن سخنگوی دولت، گفته که طبيعی است که نمی توان با يک دست چندين هندوانه را برداشت.


به نوشته کارگزاران، آقای اکرمی با اظهار تاسف از اظهارات سخنگوی دولت در مورد معلمان و کارگران، گفته سخنگوی دولت گاهی مطالبی را مطرح می کند که نه زيبنده دولت است و نه زيبنده خودش.


در پی سخنان غلامحسين الهام، سخنگوی دولت و واردکردن اتهام وابستگی به خارج به معلمان و کارگران معترض از سوی وی، روزنامه کارگزاران تيتر اول خود را به انتقاد طيف های مختلف سياسی نسبت به سخنان آقای الهام اختصاص داده و از وی خواسته تا اتهام وابستگی معلمان را ثابت کند

محمد نبی حبيبی، دبير کل حزب موتلفه اسلامی نيز ضمن رد اتهام وابستگی معلمان و کارگزاران معترض به خارج از کشور، گفته هيچ شاهدی دال بر اين ارتباط نمی بينيد، و هر کس چنين نظری دارد، بايد دلايل خود را مطرح کند.


تجمع دانشجویان در لرستان


روزنامه اعتماد، گزارشی از تجمع دو روزه دانشجويان دانشگاه لرستان در اعتراض به مشکلات صنفی منتشر کرده است.


به نوشته اين روزنامه، يک روز پس از فرونشستن موج تجمعات اعتراضی دانشجويان دانشگاه شيراز و عذرخواهی ریيس اين دانشگاه، دانشجويان دانشگاه لرستان روز چهارشنبه و پنجشنبه گذشته در اعتراض به دخالت های بيش از اندازه حراست دانشگاه، و رسيدگی نشدن به مشکلات صنفی خود تجمعی را در صحن دانشگاه برگزار کردند.


اعتماد، نوشته به گفته دانشجويان، حراست دانشگاه لرستان در مواردی وارد حريم خصوصی دانشجويان شده و از جمله پيام های کوتاه گوشی موبايل دانشجويان را بررسی کرده است.


علی نصيری دبير شورای صنفی دانشگاه لرستان به اين روزنامه گفته دانشجويان تصميم گرفته اند که تا حل شدن مشکلات صنفی و رفاهی خود به تجمع ادامه دهند.


بی توجهی دولت نهم


روزنامه جام جم، سخنان رييس مرکز پژوهش های مجلس در خصوص بی توجهی دولت نهم به ساز و کارهای کارشناسی را منعکس کرده است.


به نوشته اين روزنامه، احمد توکلی گفته که اقتصاد دولتی فساد را بيشترکرده و هزينه های بيشتری را به طبقه محروم جامعه تحميل می کند.


وی همچنين نسبت به کاهش رشد ۵.۴ درصدی صنعت در سال ۸۵ به شدت انتقاد کرد و کاهش شديد نرخ رشد اين بخش نسبت به سال ۸۴ را نشانه ای برای کارآيی پايين اقتصادی دولت معرفی کرد.


روزنامه جام جم، سخنان رييس مرکز پژوهش های مجلس در خصوص بی توجهی دولت نهم به ساز و کارهای کارشناسی را منعکس کرده است

به نوشته جام جم، رييس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با تاکيد بر اينکه اعتنا به ساز و کارهای کارشناسی در دولت نهم به اندازه کافی صورت نمی گيرد ، گفته «نسبت به کارآيی پايين اين دولت هشدارمی دهد.»


فشار دولت به سیستم بانکی


روزنامه همشهری، در گزارشی با عنوان«سيستم بانکی، تحت فشار دولتمردان»، نوشته با حمايت وزيران صنايع و کشور از کاهش سود بانکی، به نظر می رسد تصميم دولت در رد کردن مصوبه هفته گذشته شورای پول و اعتبار درباره ثابت ماندن سود بانکی در سال جاری، جدی است.


همشهری تاکيد کرده به نظر می رسد با کاهش دستوری سود بانکها در سال جاری، فشار دولت بر بانک ها همچنان افزايش يابد، هرچند که با حفظ شرايط سالهای گذشته نيز نميتوان نسبت به بهبود عمليات سيستم بانک ها که از معضلات ديرينه اقتصاد کشور است، اميدوار بود.


حمایت از طرح بدحجابی


اما روزنامه های نزديک به دولت بخش قابل توجهی از مطالب امروز خود را به حمايت از طرح مبارزه با بدحجابی نيروی انتظامی اختصاص داده اند.


روزنامه رسالت در سرمقاله امروز خود به تجلی از طرح برخورد با بدحجابی در تهران پرداخته و نوشته در پی اجرای طرح افزايش امنيت اجتماعی توسط گشت های ارشاد، اين نيرو وضابطين قوه قضایيه، ظاهر عمومی کلان شهرهايی همچون تهران تغييرات ملموسی يافته است.


رسالت، ضمن حمايت از اين طرح تاکيد کرده که کنترل اين گلوگاه فرهنگی، پالودگی وپيراستگی نقاط مقصد را سهل الوصول تر می کند.


روزنامه های نزديک به دولت بخش قابل توجهی از مطالب امروز خود را به حمايت از طرح مبارزه با بدحجابی نيروی انتظامی اختصاص داده اند

نويسنده اين روزنامه، در همين حال نوشته برخی از جريان ها منتظر بودند اين اقدام، به عنوان دخالت در حريم خصوصی افراد، واکنش های منفی اجتماعی را برانگيزد وبسياری از آنها به اين بهانه، رويای کاهش محبوبيت دولت را در سر می پروراندند اما اين خواب باطل تعبير نشد.


توقیف مزاحمان نوامیس


روزنامه جمهوری اسلامی، از توقيف ۲۴۹ خودرو طی ۲۴ ساعت تحت عنوان مزاحمان نواميس خبر داده است.


اين روزنامه، به نقل از معاون اطلاع رسانی نيروی انتظامی نوشته که اين نيرو در اجرای طرح ارتقای امنيت اجتماعی طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۴۹ خودروی مزاحم نواميس، ۵۵ خودروی حامل افراد بدحجاب را توقيف، ۱۲۸ زن بدحجاب را دستگير و ۸۴ واحد صنفی متخلف را پلمب کرده است.


به گفته سرهنگ مهدی احمدی نيروی انتظامی تهران طی ۴۸ ساعت گذشته به ۱۰ هزار و ۱۵۹ نفر تذکر ارشادی داد که ۶۷ نفر آنها مرد بوده اند.


حمایت احمدی نژاد از مبارزه با بدحجابی


روزنامه ايران،ارگان رسمی دولت از حمايت ریيس جمهوری اسلامی از مبارزه با بدحجابی خبر داده است.


اين روزنامه به نقل از احمدی نژاد،نوشته که دشمن می خواهد با راه انداختن عدهای از جوانان با پوشش نامناسب و برخورد نيروی انتظامی با آنها بگويد که دولت در حال برخورد با جوانان است.


XS
SM
MD
LG