لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۵۸

زنان ايران و بازگشت به صحنه های بين المللی واليبال


کنفدراسیون والیبال آسیا، اجازه داده تیم ایران با لباس طراحی شده و با حجاب در مسابقات بین المللی حاضر شوند.
کنفدراسیون والیبال آسیا، اجازه داده تیم ایران با لباس طراحی شده و با حجاب در مسابقات بین المللی حاضر شوند.

کار طراحی لباس برای تیم ملی زنان والیبال ایران به پایان رسیده و اگر این طراحی به تایید سازمان تربیت بدنی برسد، تیم والیبال زنان ایران می تواند در مسابقه های بین المللی شرکت کند.


به گزارش ايسنا، هاجر نجاتی زاده، نايب رييس فدراسيون واليبال، می گويد: اگر سازمان تربيت بدنی اين لباس را تصويب کند آن وقت تيم های واليبال زنان می توانند در مسابقه های بين المللی شرکت کنند.


وی همچنین گفته دقت خاصی روی طراحی لباس واليبال بانوان انجام شده که با تاييد سازمان تربيت بدنی به توليد انبوه خواهد رسيد و مشکل خاصی برای فيلمبرداری و عکسبرداری وجود نخواهد داشت چرا که حجاب کامل رعايت شده است.


دومین اقدام به طراحی لباس


اين دومين باری است که فدراسيون واليبال برای زنان لباس ويژه تهيه می کند. در اوايل دی ماه سال جاری، فدراسيون واليبال با دعوت از دو تيم ، لباس طراحی شده اوليه را در يک ديدار دوستانه که پشت درهای بسته انجام شد امتحان کرد.


اگر چه منشور المپيک بر ورزش صرف نظر از هر گونه فعاليت های سياسی، مذهبی، نژادی و جنسيتی تاکيد دارد، بعضی فدراسيون های از جمله فدراسيون جهانی کاراته و جودو به زنان مسلمان اجازه نمی دهند با حجاب در مسابقه ها شرکت کنند

بعد از آن بود که اين لباس برای رفع بعضی نواقص پس فرستاده شد و اين بار نايب رييس فدراسيون واليبال می گويد که قصد دارند از نظرات بازيکنان تيم ملی برای تاييد لباس مورد نظر استفاده کنند.


خانم نجاتی زاده گفته:«ما از اين لباس ابتدا برای تيم های ملی واليبال استفاده می کنيم و بعد از توليد انبوه آن را به تدريج جايگزين لباس های قبلی خواهيم کرد».


موافقت با حضور لباس ویژه


فکر طراحی لباس ويژه برای تيم های واليبال زنان از وقتی جدی شد که کنفدراسيون واليبال آسيا AVC، موافقت خود را برای شرکت زنان ايران در مسابقه های رسمی با داشتن پوشش اعلام کرد.


محمد حبيب عبدالله، عضو کميته اصلاح قوانين اين کنفدراسيون در مذاکراتی که اواخر شهريورماه گذشته با محمدرضا داورزنی رييس فدراسيون واليبال داشت، به صراحت اعلام کرد که کنفدراسیون والیبال آسیا، بازيکنان زن ايرانی را با حجاب در مسابقه ها می پذيرند.


اگر چه منشور المپيک بر ورزش صرف نظر از هر گونه فعاليت های سياسی، مذهبی، نژادی و جنسيتی تاکيد دارد، بعضی فدراسيون های از جمله فدراسيون جهانی کاراته و جودو به زنان مسلمان اجازه نمی دهند با حجاب در مسابقه ها شرکت کنند.


اگر شورای برون مرزی سازمان تربيت بدنی لباس طراحی شده فدراسيون واليبال را تاييد کند، زنان والیبالیست ايران می توانند بعد از ۲۷ سال دوباره به صحنه های آسيايی بازگردند

اين در حالی است که کميته بين المللی المپيک به گسترش روح ورزش در تمام جوامع و ايجاد فرصت های برابر به ويژه برای زنان مسلمان تاکيد دارد.


هاجر نجاتی زاده، نايب رييس فدراسيون واليبال در گفت و گويی با خبرگزاری فارس اظهار اميدواری کرده که اين فرصت انگيزه دوباره ای را در واليبال زنان ايجاد کند:« اميدواريم زمينه فعاليت های برون مرزی واليبال بانوان فراهم شود چراکه هيچ انگيزه ای برای فعاليت وجود ندارد و بايد در جهت ايجاد انگيزه تلاش کنيم


اگر شورای برون مرزی سازمان تربيت بدنی لباس طراحی شده فدراسيون واليبال را تاييد کند، زنان والیبالیست ايران می توانند بعد از ۲۷ سال دوباره به صحنه های آسيايی بازگردند.


استخدام تانيا گوا مربی تيم باشگاه استوا بلغارستان را می توان گام اول برای بازگشت به حساب آورد، جدای از اين، ۱۰ اردوی داخلی و ۲ اردوی مشترک در تقويم سال آينده تيم ملی زنان گنجانده شده است.


XS
SM
MD
LG