لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۱۷

مذاکرات ترکیه و اسراییل درباره ایران اتمی


مقابله با موشک بالستیک شهاب جمهوری اسلامی، از مهم ترین موارد گفت و گو میان ترکیه و اسراییل است.
مقابله با موشک بالستیک شهاب جمهوری اسلامی، از مهم ترین موارد گفت و گو میان ترکیه و اسراییل است.

ترکيه ضمن دعوت از ایران برای همکاری با جامعه بین المللی، در جلسه ای با مقامات نظامی اسراییل، برنامه های دفاعی تل آویو در منطقه را بررسی کرد.



ژنرال ارگين سايگون ، معاون رييس ستاد ارتش ترکيه ، روز دوشنبه گذشته به همراه هیا تی از کارشناسان ارشد نظامی و امنيتی وارد تل آ ويو شد.

به گزارش آژانس خبرترک،دليل اصلی سفر ژنرال سايگون به اسراييل،بررسی خطرات دستيابی احتمالی ايران به تسليحات اتمی است. در جریان گفت و گوهای دو طرف، تصويب قطعنامه تحريم جمهوری اسلامیتوسط شورای امنيت سازمان ملل متحد مورد توجه قرار گرفت.


ديدارهای هیات نظامی ترکيه با دان حالوتس رييس ستاد ارتشاسراییل، امير پرتز وزير دفاع و ساير مقامات بلند پايه نظامی و امنيتی اسراييل از ديروز آغاز شده و تا پايان وقت روز سهشنبه ادامه دارد.


به گزارش آژانس خبرترک،دليل اصلی سفر ژنرال سايگون به اسراييل،بررسی خطرات دستيابی احتمالی ايران به تسليحات اتمی است.


راه های مقابله با موشکهای بالستیکشهاب ۳ ايران که قادرند اهداف احتمالی خود در سراسر خاک ترکيه و اسراييل را هدف قرار دهند، از ديگر محورهای گفت وگو ميان مقامات دوطرف است.


قرار است ترکيه،اسراييل و آمريکا با برگزاری مانوری مشترک با عنوان«دختر دريا»، توان دفاعی خود را به نمایشبگذارند. در ديدار ژنرال ارگين سايگون با مقامات اسراييلی،زمان و نحوه برگزاری اين مانور تعيين خواهد شد.


روابط نزدیک نظامی


ترکيه و اسراييل دارای مناسبات دوستانه و روابط نظامی و استراتژيک نزدیک هستند. ترکيه در سال ۱۹۹۶ با انعقاد دو قرارداد همکاری های نظامی و صنايع دفاعی، مرحله جديدی از مناسبات نظامی خود با اسراييل را آغاز کرد.


جنگندههای ترکيه،حق استفاده از حريم هوايی ترکيه را دارا بوده و ترکيه نيز از سواحل اسراييل استفاده به عمل می آورد.


از سال گذشته ۱۷۰ دستگاه تانک ام۶۰ ، ۴۸ فروند جنگنده اف ۴ و ۴۸ فروند جنگنده اف ۵ ترکيه توسط اسراييل در حال نوسازیاست.
XS
SM
MD
LG