لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۳۳

ليگ فوتبال دسته یک ايتاليا تعطيل شد


هولیگان های ایتالیایی در آشوب خود یک افسر پلیس را کشتند.
هولیگان های ایتالیایی در آشوب خود یک افسر پلیس را کشتند.

فيليپو ريچتی، افسر ۳۸ ساله و پليس استاديوم فوتبال در حال فرونشاندن اغتشاش تماشاگران فوتبال و بر اثر اصابت مواد آتش زا به ناحيه صورت، جان سپرد و فدراسيون فوتبال ايتاليا، مسابقه های سری آ را تعطيل کرد.


فدراسيون فوتبال ايتاليا به نشانه اعتراض به اين اقدام تماشاگران، مسابقات فوتبال سری آ را تعطيل کرده و حتی بازی های دوستانه تيم ملی ايتاليا که قرار بود اين هفته انجام شود را معلق کرد.


بازی بين تيم های کاتانيا و پالرمو، با يک دقيقه سکوت آغاز شد، آن هم به دليل احترام به ارمانو ليچورسی، رييس باشگاهی که به تازگی درگذشته بود. آرمانو، چهار هفته پيش، در حال جداکردن تماشاگران درگير در استاديوم لوتزی درگذشت.


اما گويی مرگ رييس باشگاه و سکوت بازيگران بر تماشاگران هيچ تاثيری نداشت چرا که به محض اين که تيم پالرمو جلو افتاد، آتش بازی و پرتاب آتش از سوی تماشاگران تيم رقيب آغاز شد .


اين آشوب به قدری بالا گرفت که ماموران امنيتی شروع به شليک گاز اشک آور کردند و بازی به مدت نيم ساعت تعطيل شد.


در درگيری های يادشده که جمعه شب گذشته انجام شد، به جز مرگ اين افسر پليس، ۷۰ نفر هم زخمی شدند.


بازی بين پالرمو و کاتانيا در حالی در دقیقه ۵۸، موقتا تعطيل شد که پالرمو با يک گل پيش بود.


رومانو پرودی، نخست وزير و جورجيو ناپوليتانو، رييس جمهور ايتاليا هم از تصميمی که فدراسيون فوتبال ايتاليا گرفته، حمايت کرده اند

با آرام شدن نسبی استادیوم، داور دستور به ادامه بازی داد ودر پايان اين پالرمو بود که با نتيجه دو بر يک بازی را برد اما پس از پايان بازی، شورش به خيابان ها کشيده شد.


منابع خبری ايتاليا گزارش دادند که نه نفر از طرفداران تيم کاتيانا دستگير شده اند اما اتهام آنها ايجاد آشوب است و هنوز کسی در ارتباط با مرگ افسر پليس دستگير نشده است.


لوکا پانچالی، کميسيونر فدراسيون فوتبال ايتاليا در يک کنفرانس خبری اعلام کرد که وضعيت جاری به هيچ وجه قابل قبول نيست و با توجه به اين که اين خشونت ها ريشه ای در ورزش فوتبال ندارند، مسابقات فوتبال ايتاليا تعطيل می شود.


رومانو پرودی، نخست وزير و جورجيو ناپوليتانو، رييس جمهور ايتاليا هم از تصميمی که فدراسيون فوتبال ايتاليا گرفته، حمايت کرده اند.


رييس جمهور ايتاليا با صدور بيانيه ای از مسوولان اجرايی خواسته تا در مورد اين مشکلات، تصميم قاطع گرفته و با آن مبارزه کنند.


به جز تعطيلی مسابقه های باشگاهی، بازی تيم های ملی ايتاليا و رومانی و تيم ملی جوانان ايتاليا و بلژيک هم که قرار بود سه شنبه اين هفته برگزار شود معلق شده است.


ماموران پليس اعلام کردند مرگ افسر پليس ايتاليا بيرون از استاديوم اتفاق افتاده چرا که تماشاگران حق بردن مواد آتش زا به داخل استاديوم را ندارند.


XS
SM
MD
LG