لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۱۴

جنتی: سران فتنه در خانه‌های خود نقشه می‌کشند


احمد جنتی، دبير شورای نگهبان با اشاره با درخواست گروه های مخالف دولت با برگزاری راهيپيمايی گفت: «می‌گويند می‌خواهيم ۲۵ بهمن برای حمايت از مردم مصر راهپيمايی کنيم که بايد خطاب به آنها گفت اين مردم هستند که راهپيمايی می‌کنند و اميد است اين افراد به خود آيند و روزی توبه کنند چراکه آنها خون های پاک را ريختند و هنوز در مسير تضعيف قدرت ولايت هستند.»

به گزارش خبرگزاری ها، آقای جنتی که روز جمعه در اصفهان سخنرانی می کرد با اشاره به جريان اعتراض ها به نتايج انتخابات رياست جمهوری که حاميان دولت آن را «فتنه» می نامند گفت: «فتنه ۸۸ را که آمريکا روشن کرد بايد ديد آن را چه کسی خاموش کرد و کدام قدرت نظامی به ميدان آمد. چنانچه در مصر توپ و تانک به ميدان آمد و اما اين فتنه را شما مردم با مشتهايتان از بين برديد.»

گزارش شاهدان عينی حاکی است چند روز پيش و در جريان درگيری ها، نيروهای ارتش حاضر در ميدان تحرير در زمان افراد موسوم به «هواداران حسنی مبارک» که به چاقو و چماق مسلح هستند، اجازه ورود به ميدان تحرير دادند. به رغم شدت گرفتن درگيری ها در ميدان تحرير تاکنون نيروهای ارتش حاضر در ميدان در برابر اين درگيری‌ها موضع بيطرفانه‌ای اتخاذ کرده اند.

آقای جنتی در ادامه گفته است که «فتنه ۸۸ از بين رفت اما سران فتنه هنوز سر جای خود ننشسته اند و در خانه‌های خود نقشه می‌کشند». وی افزوده است: «عده‌ای نشسته و فکر می‌کنند، چگونه قدرت ولی فقيه را بشکنند چراکه ولی فقيه است که مردم را به صحنه می‌کشد و به صحنه فرا می‌خواند.»

دبير شورای نگهبان همچنين گفته است: «بارها مردم از من پرسيده‌اند نظام می‌خواهد با سران فتنه چه کند. من به شما اعلام می کنم اين سران فتنه در دادگاه مردم محکوم شده‌اند و دادگاه اگر اين افراد را ۱۰بار محکوم کند به اندازه ذلتی نيست که آنها طعم آن چشيده‌اند.»

آقای جنتی در حالی که سال آينده انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار است در ايران برگزار شود، پيشاپيش گفت که «برخی به فکرهايی خام هستند به خيال اين که بتوانند شورای نگهبان را فريب دهند و به مجلس شورای اسلامی راه يابند.»

محمد خاتمی، رييس جمهوری سابق ايران پيشتر و در تشريح «کف خواسته‌های» اصلاح‌طلبان برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفته بود: «آزادی زندانيان و ايجاد فضای آزاد برای همه احزاب و گروه‌ها و رفع محدوديت‌های نا به جا، پايبندی همگان به خصوص مسئولان به قانون اساسی و اجرای همه جانبه و کامل آن به خصوص اهتمام به روح قانون اساسی و فراهم آوردن سازوکاری برای برگزاری انتخابات سالم و آزاد.»

دبير شورای نگهبان گفته است: «برخی افراد به فکر رفتن به خانه ملت هستند و به شما می‌گويم که ما اجازه نمی‌دهيم از اين افراد کمترين پستی را در کشور بر عهده بگيرند.»

احمد جنتی همان زمان و در واکنش به گفته های آقای خاتمی و شروطی که ذکر کرده بود، گفته بود: «بعضی هنوز اين را درست درک نکرده‌اند و می‌گويند اگر ما بخواهيم وارد شويم، شرايطی دارد. واقعا بايد گفت وقاحت حد و مرزی ندارد. مردم شما را قبول ندارند. چه کسی به شما رای می‌دهد؟»

آقای جنتی در سخنرانی خود در روز جمعه در اصفهان افزوده است: « اين افراد هنوز از گذشته درس عبرت نگرفته‌اند و هنوز به قدرت ولايت فقيه پی نبرده‌اند و هنوز فکر نکرده‌اند که در ۳۲ سال گذشته هر گونه خيانتی بر عليه انقلاب اسلامی ايران خنثی شد و افرادی چون مشارکت، دوم خرداد، سازمان مجاهدين و آمريکا که برای مردم ايران نقشه کشيدند ناکام ماندند.»

جنتی خطاب به اين «گروه ها و افراد» گفته است: «بدانيد مردم با شما مخالف هستند و بايد از اين اقدامات دست برداريد و چرا بيدار نمی‌شويد.»
XS
SM
MD
LG