لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۹

«به شکايت مشايی از منصور ارضی رسيدگی نمی شود»


اسفندیار رحیم مشایی، رییس دفتر محمود احمدی نژاد
اسفندیار رحیم مشایی، رییس دفتر محمود احمدی نژاد
علی اصغر حسينی، وکيل اسفنديار رحيم مشايی، مسئول دفتر محمود احمدی نژاد می گويد به جز شکايت از گفته های اخير منصور ارضی عليه موکلش، سال گذشته هم به دليل «توهين و افترا» از او شکايت شده ولی با گذشت بيش از يکسال، هنوز به آن رسيدگی نشده و به شکايت اخير هم هنوز رسيدگی نشده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، وکيل اسفنديار رحيم مشايی گفته که به نيابت از موکلش از ۱۰ تن شکايت کرده که در ميان اين ۱۰ تن، برخی از مقامات نظامی و قضايی هم حضور دارند.

وی گفته است: «تا اين لحظه بنده مجموعا به وکالت از موکلم از ۱۰ نفر شکايت کردم که اکثرا در دادسرای کارکنان دولت در حال رسيدگی است و دو فقره نيز در دادگاه ويژه روحانيت در جريان است.»

وکيل رحيم مشايی گفت: «در بين کسانی که از آنها شکايت کرديم، علاوه بر دو مداح مذکور(ارضی و حداديان)، برخی مسئولان ارشد قوای ديگر از جمله دستگاه قضايی هستند و حتی در ميان آنها فردی هست که قبلا نظامی بوده که البته اکنون مسئوليت نظامی ندارد.»

وی افزود: «طی مدت اخير اشخاص مختلفی عليه دولت سخن گفتند و خصوصا به موکل من اتهام زده و اهانت کردند اما قانونا نمی توانم قبل از صدور رای درباره پرونده‌ها، اسامی آنها را افشا کنم.»

منصور ارضی مداح سر‌شناس در شب نوزدهم ماه رمضان به شدت به اسفنديار رحيم مشايی حمله کرده و او را «يهودی امت» خوانده که هم اکنون پنهانش کرده‌اند. منصور ارزی با حمله به اسفنديار رحيم مشايی گفته بود: «فعلا قايمش کردن، پيداش کنن بچه‌ها می‌کشنش. فعلا تو هزاران حصار قرار گرفته اين يهودی امت. گفتم هر کی بکشتش پولشو من می‌دم. خدا شاهده نه اينکه حالا مثلا بگم. چون اينا خطرناکن، اينا بيان روی کار نمی‌دونی با دين جوونا چه کار می‌کنن، ببين فحشا، منکرات، اينترنت همه هست.»

علی اصغر حسينی درباره طرح شکايت از حاج منصور ارضی گفت که «اين شکايت يک ماه قبل و تقريبا چند روز پس از سخنرانی اين مداح تقديم دستگاه قضايی شده است.»

وی افزود: «سال گذشته هم آقای ارضی در شب قدر در مسجد ارک عبارات موهنی نسبت به رييس جمهور و رييس دفتر ايشان به کار برد که جرم عمومی تلقی می شود و انتظار می رفت مدعی العموم بر اساس وظيفه خود در پيشگيری از جرم به اين مسأله رسيدگی می کرد.»

وکيل رحيم مشايی گفت: «شکايت اول ما از آقای ارضی دردادسرای ناحيه ۱۲ ثبت شده و رسيدگی به آن به شعبه فرهنگ و رسانه به عنوان يکی از بخش های دادسرای ويژه کارکنان دولت ارجاع شده اما با گذشت يک سال متاسفانه به آن رسيدگی نشده است.»

علی اصغر حسينی همچنين گفته است: «بعد از انتشار ويژه‌نامه «خاتون»، دادستان سريعاً عليه مديرمسئول روزنامه ايران اعلام جرم کرد و به سرعت دو بار کيفرخواست صادر شد اما با وجود اهانت‌هايی که به رئيس جمهور و رئيس دفتر ايشان شده، به اين موضوع رسيدگی نمی‌شود.»

از ارديبهشت ماه گذشته و به دنبال شدت گرفتن انتقادها به «جريان انحرافی» در دولت، اسفنديار رحيم مشايی که پيشتر نيز به دليل اظهار نظرهای خود و تعدد پست‌های دولتی هدف انتقادها بود، از سوی چهره‌های مختلف اصولگرايان به شدت مورد حمله قرار گرفته است.

«جريان انحرافی» عنوانی است که اصولگرايان حامی رهبر جمهوری اسلامی برای نزديکان محمود احمدی‌نژاد و به ويژه اسفنديار رحيم مشايی به کار می‌برند.
XS
SM
MD
LG