لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۱۶

«مهدی خزعلی بار دیگر بازداشت شد»


مهدی خزعلی، وبلاگ نویس منتقد دولت و فرزند آیت الله ابوالقاسم خزعلی از اعضای مجلس خبرگان، بار دیگر توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شد.

گزارش ها حاکی است مهدی خزعلی که مدیر انتشارات حیان و موسس موسسه فرهنگی انتشاراتی اباصالح، عصر روز دوشنبه و در حالی که تلفنی از سوی بازجوی خود احضار شده بود، توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شده است.

گفتنی است مهدی خزعلی، در سال‌های اخیر، انتقادات تندی علیه محمود احمدی‌نژاد در وبلاگ شخصی خود مطرح ساخت که در پاره ای اوقات بازتاب‌هایی در رسانه‌های جهانی و داخلی داشته‌است.

مهدی خزعلی پیشتر در مهر ماه ۸۹ توسط نيروهای امنيتی جمهوری اسلامی بازداشت و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به زندان اوين منتقل شده بود. وی به قید وثیقه از زندان آزاد شده بود.

مهدی خزعلی در مطلبی با عنوان «احمدی نژاد به چه کار آيد» نوشته بود :« تنها کسی که می دانست احمدی نژاد به چه کار آيد، مرحوم دکتر کاظم سامی بود که کشته شد، برای رسيدن به پاسخ شما بايد در مدارک و اسناد دکتر کاظم سامی جستجو کرد.»

کاظم سامی کرمانی ، اولين وزير بهداشت ايران پس از پيروزی انقلاب اسلامی و رهبر جنبش انقلابی مردم ايران (جاما)، در دوم آذر ماه ۱۳۶۷ در مطب خود به قتل رسيد.

پدر مهدی خزعلی، آيت الله ابوالقاسم خزعلی رييس بنياد غدير است که از روحانيون تندرو طرفدار دولت محمود احمدی نژاد به حساب می آيد. پدرش آیت‌الله خزعلی، پیشتر در اعلامیه‌ای از فرزندش اعلام برائت کرده است.

به گزارش کلمه، صلاحیت مهدی خزعلی به‌دلیل مطالبی که در انتقاد از دولت منتشر کرده، در انتخابات مجلس شورای اسلامی و سازمان نظام پزشکی نیز رد شده است.
XS
SM
MD
LG