لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۱۰

یک بازیگر دیگر ایرانی به هالیوود راه یافت


میترا حجار، بازیگر سینمای ایران.
میترا حجار، بازیگر سینمای ایران.
ميترا حجار، بازيگر ۳۲ ساله زن ايرانی در يک فيلم هاليوودی با نام «استلينای آبی» به کارگردانی گبريل اسکات ايفای نقش کرده است.

استلينای آبی که ساخت آن اخيرا پايان يافته و هنوز اکران نشده است دومين ساخته گبريل اسکات است که بيشتر به عنوان فيلمنامه نويس شهرت دارد.

در اين فيلم علاوه بر ميترا حجار، دو بازيگر ايرانی - آمريکايی به نام های نويد نگهبان و احمد عنانی هم ايفای نقش کرده اند.
ميترا حجار که در سال ۱۳۷۸به خاطر بازی در فيلم «متولد ماه مهر» سيمرغ بلورين جشنواره فيلم فجر برای بهترين بازيگر نقش زن را دريافت کرده است، دومين هنرپيشه زن داخل ايران است که در يک فيلم هاليوودی ايفای نقش می کند.

ميترا حجار کار بازيگری خود را از سال ۱۳۷۶ و با ايفای نقش در فيلم «غريبانه» ساخته احمد امينی آغاز کرد و تا کنون در ۱۸ فيلم سينمايی بازی کرده است.

در فیلم استلينای آبی که تیزر آن در سايت اين فيلم قابل مشاهده است ميترا حجار نقش زنی به نام ميترا را بازی می کند، اما از جزئيات نقش او اطلاعاتی منتشر نشده است.

در توضيح کوتاهی که در وب سايت اين فيلم درباره داستان آن آمده، اين فيلم داستان زندگی زنی به نام استلينا مارتين است که به طور تصادفی در جريان يک سرقت مسلحانه به سختی مجروح می شود و رو در روی مرگ قرار می گيرد و به حالت کما فرو می رود، اما پس از يک ماه تغييری در زندگی او روی می دهد.

فيلم سينمايی «زمستان است»، ساخته رفيع پيتز در سال ۱۳۸۴، که میترا حجار در آن نقش اول زن را به عهده داشت، آخرین فیلم او در سینمای ایران بود. او پس از آن در بخشی از يک سريال تلويزيونی در آمريکا با نام «اسميت» ايفای نقش کرد.

پيش از ميترا حجار، گلشيفته فراهانی بازيگر ۲۵ ساله سينمای ايران، در فيلم تازه ريدلی اسکات به نام «مجموعه دروغ ها» که هنوز اکران نشده است، ايفای نقش کرد.

روز چهارشنبه ۳۰ مرداد ماه، ایرنا، خبرگزاری رسمی ايران، خبر ممنوع الخروج شدن گلشيفته فراهانی، هنگام خروج از ايران به دلیل آن چه «حضور در يک فيلم هاليوودی» خواند را منتشر کرد. اما چند روز بعد، خبر ممنوع الخروجی او تکذيب شد.

گلشيفته فراهانی سرانجام روز يکشنبه ۱۴ ماه اکتبر در نخستين اکران فيلم «مجموعه دروغ ها» در نيويورک حضور يافت.

او که به همراه همسر خود اخيرا مقیم فرانسه شده است، در جريان اين مراسم به ديلي نيوز گفت که عاشق ايران است و خانواده اش در ايران زندگی مي کنند ولی با اين شرايط اگر خانواده اش بخواهند وی را دوباره ببينند، آنها هستند که مجبورند ايران را ترک کنند.
XS
SM
MD
LG