لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۲۷

کشف ۲۰۰ مورد جديد از ابتلا به بیماری باکتری «ا. کولی» در آلمان


تحقیق و کشت باکتری ای کولای در آلمان برای تشخیص راه های پیشگیری و کنترل، ادامه دارد
تحقیق و کشت باکتری ای کولای در آلمان برای تشخیص راه های پیشگیری و کنترل، ادامه دارد
مرکز بيماری‌های واگيردار آلمان اعلام کرد که در دو روز گذشته ۲۰۰ مورد جديد از ابتلا به بيماری باکتری «ا. کولی» در اين کشور گزارش شده و حتی ممکن است اين آمار فراتر از این هم برود.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، با اين حساب آمار مبتلايان به این بیماری در آلمان به يک هزار و ۷۳۳ رسيده است. تاکنون ۱۸ تن در آلمان بر اثر اين بيماری جان خود را از دست داده‌اند.

«ا. کولی» يک باکتری معمولی است و خطری ندارد، اما برخی از انواع آن می‌تواند سبب بيماری جدی مبتلايان به آن شود.

باکتری ا. کولی يافت شده در افراد بيمار در آلمان از نوعی است که می‌تواند به بيماری «اچ يو سی» منجر شود، بيماری که ضمن آلوده کردن خون، به کليه‌ها نيز آسيب می‌رساند و در شرايط وخيم‌تر بر سيستم عصبی فرد مبتلا نيز تأثير می‌گذارد. اين بيماری می‌تواند به مرگ منجر شود.

به گفته دولت آلمان، سالانه ۶۰ مورد از ابتلای افراد به بيماری «اچ يو سی» گزارش می‌شود، اما اين بار تعداد افراد مبتلا بسيار بالاتر بوده است.

در همین زمینه انستيتو روبرت کخ در آلمان روز جمعه اعلام کرد که ۵۲۰ تن از مبتلايان ممکن است در صورت خروج از حالت بحرانی اين بيماری، به مشکلات جدی کليوی تا پايان عمر خود گرفتار شوند.

هنوز منبع اين بيماری به طور قطعی مشخص نشده، ولی بر اساس برخی از فرضیات ممکن است اين بيماری از خيار، گوجه فرنگی و کاهو آمده باشد.

سازمان بهداشت جهانی هم اعلام کرد که در ۹ کشور ديگر اروپايی هم تاکنون ۸۰ مورد از ابتلا به این بیماری گزارش شده که تمامی آنها به تازگی از شمال آلمان آمده يا در آن جا بوده‌اند.

در همین حال شبکه جهانی بی‌بی‌سی ورلد نیز روز جمعه اعلام کرد که حتی دو مورد از آلودگی به باکتری ا. کولی هم در آمريکا گزارش شده که از راه آلمان منتقل شده است.

هجدهمين قربانی اين بيماری که در سوئد درگذشت از سفر به آلمان بازگشته بود.

به‌رغم تمامی اقدامات پيش‌گيرانه، موسسه روبرت کخ در آلمان از تمامی شهروندان این کشور به ويژه ساکنان شمال آلمان خواسته است تا اطلاع ثانوی از مصرف خيار، گوجه فرنگی و کاهو پرهيز کنند.
XS
SM
MD
LG