لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۱۰

«مادر مهدی محمودیان با حکم دادستانی دستگیر و پس از چند ساعت آزاد شد»


مهدی محمودیان
مهدی محمودیان
گزارش ها حاکی است فاطمه الوندی، مادر مهدی محمودیان از زندانیان سیاسی و از اولین کسانی که در خصوص وقایع بازداشتگاه کهریزک اطلاع رسانی کرد، در حالی که در حال تلاش برای گرفتن مرخصی برای پسرش بود، با حکم دادستانی دستگیر شده است. گفته شده که ماموران دادستانی برای ساعاتی وی را دستگیر کرده و به او گفته اند مصاحبه ای انجام ندهد تا به وضعیت پسرش رسیدگی کنند و بعد خانم الوندی را آزاد کرده اند.

وبسایت کلمه به نقل از فخر السادات محتشمی پور، همسر مصطفی تاجزاده که او هم از زندانیان سیاسی است، نوشته که این حکم به خانم الوندی ابلاغ و او دستگیر شده است. کلمه نوشته است: « طی ماه های گذشته مسئولان (قضایی) به خانواده محمودیان وعده داده بودند که اگر مصاحبه نکنند و از وضعیت خود اطلاع رسانی نکنند، مهدی محمودیان را به اوین منتقل کرده و به او مرخصی می دهند اما با گذشت ماه ها از وعده مسئولان و سکوت اجباری خانواده محمودیان، این وعده تحقق نیافت.»

آن طور که وبسایت کلمه گزارش کرده، خانواده زندانیان سیاسی در اعتراض به فقدان حقوق شهروندی برای زندانیان سیاسی، حدود دو هفته است که در مقابل دادستانی تهران جمع شده و با حضور خود، مراتب اعتراضی خود را اعلام می کنند. گویا در پی یکی از همین تجمع ها بوده که ماموران با حکم دادستانی، مادر مهدی محمودیان را بازداشت می کنند.

مهدی محمودیان، عضو جبهه مشارکت که از اولین کسانی بود که در وقایع بازداشتگاه کهریزک اطلاع رسانی کرد، ۲۵ شهریور ماه در منزل شخصی خود بازداشت شد. پس از حضوری کوتاه در زندان اوین، به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.»

آقای محمودیان به اتهام «اجتماع و تبانی علیه نظام» به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده است. مهدی محمودیان حتی از درون زندان نیز نامه ای درباره وضعیت اسفناک زندان رجایی شهر کرج و تجاوزهای مکرر در این زندان خطاب به آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی نوشت. گزارش شد پس از نوشتن آن نامه، مهدی محمودیان به سلول انفرادی در زندان رجایی شهر منتقل شده است.

گزارش ها حاکی است مهدی محمودیان به علت شرایط نامساعد زندان، بخشی از ریه خود را از دست داد هاست و با تلاش خانواده اش، مسئولان زندان موافقت کردند او را برای مداوا به بیمارستان منتقل کنند.

گزارش شده که خانم الوندی، مادر مهدی محمودیان در دو سال گذشته تلاش زیادی کرده تا پسرش مداوای مستمری داشته باشد یا بتواند از مرخصی استعلاجی استفاده کند.

به گزارش وبسایت کلمه، فاطمه الوندی مادر مهدی محمودیان ماه گذشته در خصوص آخرین وضعیت پسرش گفته بود: « دکترها گفتند اگر در هوای آزاد نگهداری نشود و در فضای بسته و غیربهداشتی بماند امکان برگشتن آن ناراحتی ها زیاد است. شرایط زندان را هم که می دانید چه جوری است و شرایط خوبی ندارد مگر اینکه خود بچه ها و همبندی ها به هم برسند.»

پیشتر و در زمان دستگیری های پس از انتخابات ریاست جمهوری هم گزارش شد ماموران اطلاعاتی از همسر سابق مهدی محمودیان، خواستند که علیه وی شکایت کند تا محکومیت وی بیشتر شود.

مهدی محمودیان در جریان اعتصاب غذا نسبت به وضعیت نامناسب زندانیان سیاسی در زندان رجایی شهر به همراه دیگر زندانیان اعتصاب غذا هم کرده بود که محمد خاتمی، رییس جمهوری سابق ایران در تماس تلفنی با مادرش درخواست کرد به اعتصاب غذای خود پایان دهد.

آقای محمودیان همچنین در میان امضا کنندگان نامه ای بود که در آن ۳۶ تن از زندانیان سیاسی در بیانیه‌ای با اشاره به انتخابات در پیش روی امسال، مجلس شورای اسلامی را «فرمایشی» خوانده و آن را شبیه مجلس دوران حسنی مبارک در مصر دانسته‌ بودند.
XS
SM
MD
LG