لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۱۴

خانواده نازنین خسروانی با او در زندان دیدار کردند


خانواده نازنین خسروانی، روزنامه نگاری که از آبان ماه بازداشت شده توانستند با او در زندان دیدار کنند.

نازنین خسروانی، روزنامه نگار روزنامه های اصلاح طلبی چون نوروز، بهار، کارگزاران و شرق در بیش از یک سال گذشته فعالیت مطبوعاتی نداشته و در روز ۱۲ آبان ماه امسال بازداشت شد.

در ابتدا مشخص نبود خانم خسروانی به چه اتهامی بازداشت شده ولی پس از چند روز عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران گفت که او به جرم «اقدام علیه امنیت ملی» دستگیر شده است. دادستان تهران گفته بود پرونده این روزنامه نگار به زودی به دادگاه فرستاده می شود.

گزارش ها حاکی است ملاقات خانواده نازنین خسروانی با او صبح پنجشنبه به صورت کابینی برگزار شده و خانواده وی روحیه این خبرنگار بازداشتی را بسیار خوب توصیف کرده اند.

نازنین خسروانی از زمان دستگیری فقط یک تماس تلفنی با خانواده خود داشته و ملاقات اخیر، تنها دیدار او با خانواده اش بوده است. در همان گفت وگوی تلفنی گفته بود که در سلول انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوين است.

اعظم افشاريان، مادر نازنين خسروانی، درباره سخنان دادستان عمومی و انقلاب تهران در مورد اتهاماتی که به دخترش زده شده، پیشتر به راديو فردا گفته بود: «متاسفانه من هم اين صحبت‌ها را شنيده‌ام که آقای دادستان گفته است دخترم جرم امنيتی دارد و به نظر من، اين حرف خيلی سنگينی است که دادستان زده است.»

خانم افشاریان گفته بود: «من که مادر نازنين هستم، می‌دانم دخترم يک سال و نيم بيکار بود و با هيچ روزنامه‌ای کار نمی‌کرد و حداقل حدود هشت ماه در خانه کنار من بود و من در جريان تمام برنامه‌هايش بودم، بنابراين اين حرف را کاملا رد می‌کنم و فکر می‌کنم اينجا سوء‌تفاهمی وجود دارد و هنوز هم به اين مسئله معتقدم.»
XS
SM
MD
LG