لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۲:۰۵

ادای احترام باراک اوباما به قربانيان حادثه تيراندازی در آريزونا


باراک اوباما، رييس جمهوری آمريکا روز دوشنبه با حضور در مراسمی به قربانيان حوادث تيراندازی آريزونا که در آن شش تن کشته شده و يک نماينده دموکرات آمريکا به شدت زخمی شده است، ادای احترام کرد.

به گزارش رويترز، آقای اوباما در حالی که فضای سياسی آمريکا متاثر از گفت وگوهای خشونت طلبانه جناح های افراطی سياسی است که همديگر را متهم می کنند، ايالات متحده را به همدلی دعوت کرد و گفت:« درحال حاضر ما سوگوار کشته شدگان و خانواده های داغدار و قربانی اين حادثه هستيم و بايد در اين شرايط، به عنوان يک ملت در کنار هم بمانيم.»

آقای اوباما به همراه همسرش ميشل، در ضلع جنوبی کاخ سفيد واشينگتن، دقايقی را در سکوت گذرانده و به قربانيان ادای احترام کردند و پس از آن ناقوس کليسا سه بار به صدا درآمد.

«جان لی لافنر» ۲۲ ساله، متهم اصلی اين حادثه است که در آن خانم گابريل گيفوردز، نماينده دموکرات آريزونا از ناحيه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت و در حال حاضر پس از عمل جراحی در بيمارستان بستری است. در اين حادثه شش تن کشته شده و ۱۴ تن زخمی شدند.

آقای اوباما که ميزبان نيکولا سرکوزی، رييس جمهوری فرانسه است، به خبرنگاران گفت که خانم گيفوردز و ديگر زخمی های اين حادثه در حال تلاش برای بهبود هستند و خانواده قربانيان هنوز داغدار عمق اين فاجعه هستند.

روز شنبه، حوالی ساعت ۱۰ صبح و زمانی که خانم گيفوردز برای پاسخگويی به حاميان خود در يک نشست خيابانی در شهر توسان آريزونا حاضر شده بود، از ناحيه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

مقام‌های پليس هنوز در مورد انگيزه ضارب برای اين حمله اطلاعاتی منتشر نکرده و تنها اعلام کرده‌اند که وی از ثبات روانی برخوردار نيست.

در اين حادثه يک وکيل فدرال، تدارک دهنده اجتماعات خانم گيفوردز و همچنين يک دختر ۹ ساله کشته شده‌اند.

پزشکان معالج عليرغم شديد بودن مصدوميت خانم گيفوردز، از بهبود وی ابراز اميدواری کرده‌اند.

باراک اوباما، رييس جمهوری ايالات متحده پس از وقوع اين حادثه، تيراندازی به اين نماينده دموکرات ايالت آريزونا را محکوم کرد و اين حادثه را يک «تراژدی غيرقابل توصيف» خواند.

آقای اوباما همچنين روز دوشنبه گفت که به احتمال زياد در روزهای آينده در مراسم سوگواری قربانيان اين حادثه در آريزونا، حضور خواهد يافت. کاخ سفيد واشينگتن گفته که باراک اوباما با خانواده قربانيان تماس تلفنی گرفته و با رهبران احزاب جمهوريخواه و دموکرات هم گفت وگو کرده است.

رييس جمهوری آمريکا همچنين از فداکاری افرادی که به پايان دادن اين حادثه کمک کردند قدردانی کرد و گفت بدون شجاعت آنان، شايد ابعاد اين فاجعه بزرگتر از اين بود.
XS
SM
MD
LG