لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۳

تلویزیون ۴۲ اینچی پلاسما به بازار می آید


تلویزیون پلاسمایی تا حالا در مقیاس کوچک ساخته نشده است
تلویزیون پلاسمایی تا حالا در مقیاس کوچک ساخته نشده است

شرکت تجاری ماتسوشیتا، سازنده محصولات پاناسونیک، روز سه شنبه اعلام کرد قصد دارد به زودی تلویزیون ۴۲ اینچی پلاسما را به بازار عرضه کند.


به گزارش رویترز از توکیو، شرکت ماتسوشیتا با این کار، انقلابی تازه در صنعت پخش تصاویر ایجاد می کند و تصاویر به مراتب شفاف تر و بهتری به دید بینندگان می رسد.


شرکت ماتسوشیتا، بزرگترین سازنده تلویزیون های پلاسمایی است و در رده های بعدی، شرکت سونی مقام دوم و شرکت تجاری و تولیدی سامسونگ، مقام سوم را در اختیار دارند.


تلویزیون های پلاسمایی بیشتر در مقیاس بزرگ و بالاتر از ۵۰ اینچ ساخته می شوند و هنوز شرکتی نتوانسته مدل کوچک تلویزیون پلاسمایی را تولید کند.


ماتسوشیتا، حدود ۲/۴ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده تا بزرگترین کارخانه ساخت تلویزیون های پلاسمایی در دنیا را تاسیس کند

چند شرکت ساخت تلویزیون و صفحه نمایشگر، ال سی دی، سعی کرده اند چند مدل کوچک از صفحه نمایشگر را تولید کنند اما آن تلاش ها هم هنوز به نتیجه نرسیده است.


قیمت این تلویزیون، برای نخستین تحویل، حدود ۳۵۰۰ دلار در نظر گرفته شده است.


شرکت ماتسوشیتا قصد دارد ۲۵ هزار تلویزیون را در نخستین تولید به بازار عرضه کند.


سخنگوی شرکت ماتسوشیتا خبر داد این شرکت سعی دارد ۵۰ درصد بازار تلویزیون پلاسمایی را در دست بگیرد و با کمی برنامه ریزی، به در دست گرفتن ۶۰ درصد بازار برسد.


این شرکت که یک سوم بازار تولید در دنیا را در اختیار دارد، حدود یک و نیم میلیارد دلار از درآمد بازار را به خود اختصاص داده است.


ماتسوشیتا، حدود ۲/۴ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده تا بزرگترین کارخانه ساخت تلویزیون های پلاسمایی در دنیا را تاسیس کند.


XS
SM
MD
LG