لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۵۱

تساوی يک بر يک پرسپوليس در برابر الغرافه قطر


علی کریمی، برای پرسپولیس و در برابر الغرافه گلزنی کرد
علی کریمی، برای پرسپولیس و در برابر الغرافه گلزنی کرد
از هفته چهارم و در آغاز دور برگشت ليگ قهرمانان آسيا، تيم فوتبال پرسپوليس در ورزشگاه آزادی مقابل الغرافه قطر متوقف شد. جدال اين دو تيم در حضور ۹۶ هزار تماشاگر با نتيجه يک بر يک به پايان رسيد. اين در حالی است که پرسپوليس در بازی رفت به ميزبانی دوحه، با سه گل از سد رقيب خود گذشته بود.

در اين بازی غير از کارلوس کی‌روش و دستيارانش که همگی لباس قرمز به تن کرده بودند، بهداد سليمی قهرمان فوق سنگين وزنه برداری جهان نيز به ورزشگاه آمده بود.

پرسپوليس با اين تساوی ۸ امتيازی شد و همچنان در صدر جدول گروه D باقی ماند. الغرافه قطر با ۳ امتياز در رده سوم است.

ديدار بعدی اين گروه بين الشباب امارات و الهلال عربستان برگزار می شود. ثبت هر نتيجه ای در آن بازی، تاثيری در تداوم صدرنشينی پرسپوليس نخواهد داشت.

در بازی پرسپوليس با الغرافه که پرتماشاگرترين ديدار اين فصل از ليگ قهرمانان آسياست، فرهاد مجيدی بازيکن ايرانی الغرافه در دقيقه ۲۷ با آودوکيچ تک به تک شد اما سنگربان بوسنيايی از او بهتر عمل کرد. در طول مسابقه هرگاه مجيدی صاحب توپ می شد، سوت های معترضانه تماشاگران نيز به گوش می رسيد.

محمد نوری در آخرين ثانيه های نيمه نخست که می توانست با اشاره به توپ، دروازه خالی حريف را بگشايد، فقط سايه توپ را زد و آه از نهاد ۹۶ هزار تماشاگر برآمد.

در دقيقه ۵۵ هم ارسال زيبای کريمی و ضربه سر ايمون زايد، در عين ناباوری بازيکنان و تماشاگران، در دهانه دروازه از بالای ديرک افقی بيرون رفت.

موقعيت هايی را هم فشنگچی و نوری از دست دادند تا بازی بدون گل و در اوج حساسيت ادامه پيدا کند.

فرهاد مجيدی در دقيقه ۷۳ به خاطر تمارض در محوطه جريمه برای گرفتن پنالتی مقابل محمد نصرتی، با دريافت کارت زرد دوم اخراج شد.

او پس از اخراج، پيراهن زرد الغرافه را درآورد که زيرش پيراهن آبی بر تن کرده بود. مجيدی قصد داشت در صورت گلزنی اين پيراهن را به نمايش در آورد اما ناگزير شد پس از دريافت کارت قرمز، تصميم خود را عملی کند.

مجيدی هنگام خروج از زمين حرکتی انجام داد که به گزارش خبرگزاری فارس، باعث شد بين هواداران پرسپوليس با معدود تماشاگرا استقلال، «درگيری فيزيکی» پيش بيايد.

فرزاد مجيدی بازيکن سابق استقلال و برادر فرهاد در توضيح اين ماجرا گفته است: «فرهاد بعد از اخراج با انگشتانش عدد چهار که تعداد گل های زده او به پرسپوليس است را به هواداران نشان داد.»

گل پرسپوليس را علی کريمی در دقيقه ۸۵ و با عبور از دو مدافع به ثمر رساند. ضربه نهايی او به پای مدافع حريف خورد و ضمن گرفتن ارتفاع، با تغيير جهت وارد دروازه شد.

لارنس کوايه بازيکن غنايی الاصل الغرافه نيز در دقيقه ۹۱ روی حرکتی که ديه گو تاردلی، ستاره
برزيلی اين تيم آغاز کرده بود، با شوتی محکم و دقيق برای نماينده فوتبال قطر گلزنی کرد.

در اين بازی و در ترکيب پرسپوليس آسمير آودوکيچ درون دروازه ايستاده بود. شيث رضايی، محمد نصرتی، مهرداد پولادی و سامان آقازمانی در خط دفاعی قرار گرفته بودند.

اميرحسين فشنگچی، علی کريمی، غلامرضا رضايی (۸۱- وحيد هاشميان)، محمد نوری، هادی نوروزی (۶۳- جواد کاظميان) و ايمون زايد (۸۷- مهدی مهدوی‌کيا) ديگر بازيکنانی بودند که مصطفی دنيزلی از آنها استفاده کرد.

محسن رضايی دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام که به ورزشگاه آمده بود، در اين باره گفت: «امروز به اينجا آمدم تا جواب اهانت اماراتی‌ها را داده باشيم و اينکه به تماشاگران احترام بگذاريم و تلافی حرکت اماراتی‌ها را دربياوريم.»

اظهارات پس از بازی

سرمربی تيم فوتبال الغرافه پس از بازی گفت: کسب يک امتياز مقابل اين همه تماشاگر افتخاری برای فوتبال قطر است. دوست دارم از پرسپوليس به خاطر تماشاگران فهيمش تشکر کنم. اين مسئله جالبی است که تماشاگران زيادی در ورزشگاه حاضرند و تيم خود را تشويق می کنند.

او با متعادل خواندن روند بازی و اشاره به فرصت هايی که تيمش در لحظات پايانی از دست داد،
يادآور شد: «پرسپوليس توپ و ميدان را در اختيار داشت و اين می تواند به دليل در اختيار داشتن علی کريمی بزرگ و با تجربه باشد.»

پائولو سيلاس در پاسخ به خبرنگار قطری درباره اخراج فرهاد مجيدی، از اظهار نظر خودداری کرد.
مصطفی دنيزلی نيز درباره دريافت گل تساوی در دقيقه ۹۱ گفت: اين گل بدشانسی آسمير آودوکيچ و پرسپوليس بود و او در بازی هايی که تاکنون همراهمان بوده، وظايفش را به خوبی انجام داده است.

سرمربی ترکيه ای پرسپوليس ادامه داد: «چون سريعتر می خواستيم گل بزنيم کمی احساسی بازی کرديم. ارنج ۱۱ نفره ما درست بود و قصدمان بازی هجومی بود. در نيمه دوم فشار زيادی آورديم ولی از ضربات آخر نتوانستيم استفاده کنيم و روی کاشته ها دقت کافی نداشتيم. به هر حال ما تعيين کننده گروه هستيم و چشم به نتايج ديگران نداريم.»

سرمربی سابق گالاتاسرای در ادامه گفت: شايد تفکر طرفداران اين بود که چون الغرافه را در قطر سه بر صفر برديم، در تهران هم بايد اين کار را می کرديم و حتی بازيکنان هم همين فکر را می کنند. من از اين مسائل ناراحت نيستم اما از اشتباهات متوالی که در چند مرحله انجام داديم ناراحتم.
XS
SM
MD
LG