لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۱۸

بررسی روزنامه های صبح سه شنبه ايران


روزنامه اعتماد خبر از مصالحه میان قالیباف و احمدی نژاد داده است.
روزنامه اعتماد خبر از مصالحه میان قالیباف و احمدی نژاد داده است.

مصالحه بین احمدی نژاد و قالیباف


روزنامه اعتماد، از ديدار احمدی نژاد و قاليباف دو رقيب راستگرا خبر داده است. به نوشته اين روزنامه، نهاد رياست جمهوری ظرف هفته گذشته به محلی برای رايزنی های شهری ریيس جمهور و تعدادی از متنفذين حوزه شورا و شهرداری تبديل شده بود. اعتماد نوشته روز پنجشنبه گذشته ودر اولين ديدار محمود احمدی نژاد،به درخواست شهرداری تهران ميزبان محمدباقر قاليباف شد تا طی نشستی که گفته می شود بيش از يک ساعت به طول انجاميد، مسائل مبتلابه شهر و روابط شهرداری و دولت، مورد بررسی قرار گيرد.


حسن بيادی يکی از اعضای فعلی و آينده شورای شهر تهران نيز در گفت و گو با اين روزنامه، از ديدار جداگانه خود و حبيب کاشانی ديگر عضو شورای شهر تهران با ریيس جمهور خبر داده است. از جزیيات اين ديدارها تاکنون خبری منتشر نشده،اما موضوع اصلی هر دو ديدار صورت گرفته تلاش برای رفع کدورت ها و بهبود روابط ميان مديريت شهری و دولت بوده که به نوشته اعتماد، بدون نتيجه به پايان رسيده است.


فرصت هسته ای


روزنامه جوان، در گزارشی نوشته ضرب الاجل ۶۰ روزه شورای امنيت در خصوص برنامه های هسته ای ايران، تدوين راهکار مناسب برای برداشتن گام بعدی به منظور ارايه يک سياست هسته ای معقول ومتناسب با منافع ملی را اجتناب ناپذير ساخته است.


اين روزنامه به نقل از محمد دهقان،يکی از اعضای کميسيون حقوق و قضايی مجلس نيز به مقامات کشور توصيه کرده تا اظهارات تحريک آميز را در اين وضعيت حساس کنار بگذارند، چرا که ممکن است با استناد به حرف های دولتمردان جمهوری اسلامی،بر شدت محکوميت ها افزوده شود.


نامه محسن رضایی به اصولگرایان


روزنامه جام جم، متن نامه محسن رضايی خطاب به گروه های موسوم به اصولگرايان را منتشر کرده است. به نوشته اين روزنامه، فرمانده سابق سپاه پاسداران در اين نامه ضمن بررسی انتخابات اخير،بر شکست دولت در آن تاکيد کرده است.


محسن رضايی برخی از مسوولان دولتی را به ماجراجويی در سياست خارجی متهم کرده است

رضايی،فاصله گرفتن ازنخبگان اعم ازدانشگاهی، مراجع تقليد، دانشمندان، هنرمندان و شخصيت های سياسی را از ضعف های دولت احمدی نژاد ذکر کرده و ضمن تقبيح فرافکنی دولت نسبت به مشکلاتی از قبيل تورم و گرانی، برخی از مسوولان دولتی را به ماجراجويی در سياست خارجی متهم کرده است.


قیمت نان


روزنامه حيات نو، از استعفای ریيس اتحاديه نانوايان خبر داده و نوشته که يک ماه پس از ابلاغ نرخهای جنجالی نان، اتحاديه صنف نانوايان اين روزها با استعفای ریيس آن در بلاتکليفی به سر می برد. اين روزنامه، از قول آريافر، يکی از اعضای اين اتحاديه نوشته پنجم دی ماه سال جاری زمان برگزاری انتخابات هيئت مديره اتحاديه نانوايان بود، اما به دليل مشکلاتی که درباره تعيين نرخ نان پيش روی اين صنف قرار گرفت به تاخير افتاده است.


به گفته اين عضو اتحاديه نانوايان ايران، از ۲۷ نامزد معرفی شده از سوی اتحاديه نانوايان برای عضويت در هيات مديره اين اتحاديه، تنها صلاحيت ۱۸ نفر توسط هيات عالی نظارت بر واحدهای صنفی تاييد شده است. حيات نو،هم چنين به نقل از کرمی يکی ديگر از معاونان اين اتحاديه نوشته که تصميم گيری درباره قيمت نان از دست هيات مديره نانوايان خارج شده و در دست وزارت بازرگانی است. اتحاديه نانوايان بيش از چهار هزار عضو دارد.


انتقاد به سیاست های گمرک


روزنامه رسالت، از حمله شديد نماينده مردم آبادان به سياست های گمرک ايران خبر داده و نوشته گمرک مردم آبادان و خرمشهر را هدف قرار داده است. به نوشته رسالت،به دنبال ايجاد محروميت های جديد گمرک ايران در بنادر و گمرکات آبادان و خرمشهر، عبدالله کعبی نماينده آبادان در مجلس با حمله شديد به سياستهای گمرک ايران در اين دو شهر گفته با اعمال بخشنامه های گوناگون هر روز عرصه را بر مردم تنگ تر می کند.


به گفته اين عضو مجلس، در حالی که دولت ادعای عدالتخواهی و مهرورزی می کند گلوی محرومين آبادان و خرمشهر را با دستهای گمرک ايران می فشارد و تنها راه روزی آنها را مسدود کرده است. کعبی هم چنين خطاب به دولت گفته در حالی که برای مردم کار ايجاد نمی کند، از اشتغال پرزحمت در گرمای بالای ۶۰ درجه هم دريغ می کند. رسالت در حالی اين خبر را منتشر کرده که روزنامه های امروز، خبر از سفر چهار روزه رييس جمهوری اسلامی به خوزستان خبر داده اند.


شکایت رحیم مشایی از نمایندگان


و اما روزنامه اعتماد ملی، از شکايت رييس سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری از دو نامينده مجلس خبر داده است. به نوشته اين روزنامه، مناقشه کميسيون فرهنگی مجلس با سازمان ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری با شکايت اسفنديار رحيم مشايی از سعيد ابوطالب و عماد افروغ وارد مرحله تازهای شده است. اعتماد ملی نوشته رحيم مشايی در اين شکواييه که پيرو شکايت قبلی او از سايت خبری ايرانيوز ارایه شده است، سعيد ابوطالب را به عنوان عامل اصلی ارایه سندی مربوط به حضور خود در يک مراسم رقص به سايت ايرانيوز معرفی کرده است.


معاون رييس جمور تاييد کرده که در مجلس رقص حضور داشته اما گفته در حين برنامه ناگهان با اجرای رقص مواجه شده است

رحيم مشايی هم چنين در شکايت خود خطاب به دادستان تهران نوشته« يقين دارم اين يک اقدام سازمان یافته از سوی بعضی طراحان پشت صحنه و معرکه گردانی برخی افراد ضعيف الحال و کم ظرفيت برای بدنام کردن ریيس جمهور فداکار و دولتی خدمتگزار است.»


معاون رييس جمور در اين شکايت تاييد کرده که مجلس رقص حضور داشته اما گفته که در حين برنامه ناگهان با اجرای رقص مواجه شده است.


XS
SM
MD
LG